Mr_link Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 kan festingar flygga`??? *undra* känner man om man har fått den vad gör dom ? dom tar blod men man borde väl känna den eller se den väl ? *undrar* Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 1. Fästingar flyger inte, dom hoppar på en mäniska från ett grässtrå. 2. dom sätter sig fast i huden och kan ge sjukdomar: Borelia och TBE. TBE kan man vaccinera sig mot. 3.När dom har suttit på kroppen ett tag börjar det klia, så då är det bäst att kolla om man har nån, annars brukar man inte märka när en fästing hoppar på en. Ja.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 har du aldrig fått en festing? hört rykten om att dom kan flyga, men tror ej det. dom har nåt gift som gör att vi inte känner dom på oss Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 1 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 hoppar ? så dom flyger inte ? :S går dom in i huden ?? känner nån som hade de han kände inte nått så han hade den l'änge hur kan man ha det länge den mpåste gå in i huden eller ? :S Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 va? har du aldrig varit ute? eftersom du inet haft några festingar, min morsa hade ca 30 st i år Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 Jag brukar få väldigt många fästingar när jag är ute på landet (högriskområde) men dem senaste åren har jag knappt fått någon alls.... Fästingar är så jobbiga, förstår inte riktigt vad dem har för mening i kretsloppet? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 1 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 asså jag menar sånna stora äckliga som suger blod och är kvar i huden hela tiden ??? så du menar sånna ? ??? också eller ??? du menar säkert myggbet haha Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 (redigerad) asså jag menar sånna stora äckliga som suger blod och är kvar i huden hela tiden ??? så du menar sånna ? ??? också eller ??? du menar säkert myggbet haha jag menar inga jävla myggbätt fästingar är små som fan i början, blir stora om dom sugit blod läge... du har säkert inte varit ute mer än när du tar dig till skolan Redigerad 1 september, 2003 av KalleR Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 1 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 Jag e nästan ute hela tiden men vaddå man akn få dom inmo hus också om man har fönstret öppet ... vaddå man borde väl se den på sin egen kropp när den e stor eller ? akta du har en på halsen Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 hur gammal är du?, och nej jag har ingen på halsen... sommaren är slut, och festingarna också... finns för övrigt inte mycket festingar i stan... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 Jag e nästan ute hela tiden men vaddå man akn få dom inmo hus också om man har fönstret öppet ... vaddå man borde väl se den på sin egen kropp när den e stor eller ? akta du har en på halsen Öhh...Du tänker möjligtvis inte på blodiglar?(Eller kanske vampyrer ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 Jag brukar få väldigt många fästingar när jag är ute på landet (högriskområde) men dem senaste åren har jag knappt fått någon alls.... Samma här Förut fick jag massor men de senaste åren har jag inte fått en enda Men du Mr_link, driver du med oss? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 jag fick 1 festing i år... vid stugan... är det inte mcyket festingar hos dig hultan? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 1 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 haha =) har ni sätt dom nya fästingarna 1.8 damn asså käkar upp allt som finns på kroppen akta er för dom kolla under tangenden där hittar ni kanske en 1.8 beta fästing Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 denna tråden är inte så meningsfull lägre, och inte du heller mr_link! LÅST! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts