SuXx Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Börjar ni också få musarm? Jag får typ as ont i vänster handen, nacken, ibland axlarna. Det enda jag kan göra är nog att sluta med data-spelandet för ett tag... Men vem vill det?! :'( Om ni inte vet vad det är, här: Musarm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Jag har haft musarm en gång. Det är inget man vill ha igen! Tur att man mest håller på med tangentbordet nu förtiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 31 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 (redigerad) Hur blev du av med det då? Redigerad 31 augusti, 2003 av SuXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 sitter många timmar i veckan vid datan och har gjort i flera år och har inte fått musarm en ända gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 hur blev du av med det då? Det bara gick över efter någon vecka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 31 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Det bara gick över efter någon vecka! Aha... Läste på musarm.org eller vad det är att det var någon som fått operera! Verkar ju inte direkt så kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 (redigerad) Äsch, bara man stiger upp och kör lite aerobics då och då så är det nog ingen fara. Redigerad 31 augusti, 2003 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 31 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Tycker att det verkar allvarligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 nej, alla får det inte..det är ganska mycket psykiskt, var det någon som sa..typ om man känner sej stressad eller så ...behåll bara lugnet...jag har spelat dator använt musen jättemkt och jag har aldrig haft musarm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 31 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Ok. Vad bra! Men en kompis till mig har typ just fått det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Jag har haft musarm en gång, fast då sa en av mina kompisar att jag skulle minst 1 gång varannan timme röra på handen och alla möjliga ställen där du kan tänkas ha ont så ska du inte bli drabbad... och sen dess har jag aldrig haft ont i handen längre och ingen annanstans heller... eller tja... inte p.g.a min mus i alla fall. Så ni som är rädda att få musarm: Gympa lite då och då så händer inget. /Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 musarm..näh.....men Om man inte vil ha de ska mna inte har en liten mus.... den ska va ganska maffig... så slipper handen täcka hela musen då anstränger man handen mer. ja jumpa för handen är bra...... gör det jämt.... knäpper i handen å ja mår ju bara bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Har fått det ett par gånger för rätt länge se'n, men inte nu på senast... Så jobbigt att få musarm, man kan ju inte koncentrera sig på nått annat då.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jodan Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 mus arm är inte so kommer och går om ni tror de för då är de inte musarm utan någon for av sträckning eller en enkel överbelastning. får man musarm måste man uppsöka läkare och få behandling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Sitter ungefär en halvtimme per dag framför datorn. Ingen risk för musarm, direkt. Den halvtimmen jag sitter framför datorn hänger jag på gtasajten. Spelar gör jag på mitt PS2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PenuM Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Jag har inte musarm, men jag gjorde testet för stress. Har tydligen ett Typ-A Beteende... Men men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 köp en riktig stol med armstöd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 3 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Har just gjort det, och ett nytt bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 3 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2003 Börjar ni också få musarm? Jag får typ as ont i vänster handen, nacken, ibland axlarna. Det enda jag kan göra är nog att sluta med data-spelandet för ett tag... Men vem vill det?! :'( Om ni inte vet vad det är, här: Musarm Om du känner symtom tycker jag att du ska dra ner lite på datoranvändningen och stretcha och träna mer. Vad jag har läst så vill man absolut inte ha musarm eftersom man knappt kan göra något i resten av livet. Och en viktig sak som jag har är att ha tangentbordet och musen ganska långt in på skrivbordet/bordet eller vad du nu har den för då lastar man av tyngden på bordet, men ibland är ju inte detta möjligt om man har för lite plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts