Zane Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 (redigerad) jaså troode det var frivilligt men jag undrar ändå om det där stämmer ingen av EU länderna har ju krig eller liknande man kan ju komma undan om man nån sorts kändis typ patrik andersson eller vad dom heter som spelar fotboll kan ju inte plötsligt blivit intagna vid 18 års ålder och slutat sin karriär för det Redigerad 31 augusti, 2003 av Ade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 "ingen av EU har ju krig eller liknande"?? Menar du att eftersom det inte är något pågående krig i närheten av Sverige så ska vi inte ha något försvar? Man kan väl inte börja bygga upp försvaret när ett krig väl startat... Edit: Patrik Andersson är väl snart 35, så han är nog inte aktuell som värnpliktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 hmm men det finns ju en del som är frivilliga ändå så så du menar att kanske nåt land skulle plötsligt attackera nåt land i EU "eller att EU länderna börjar attackera oss för att vi inte går med på euro" ja tog han som nåt sorts exempel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 hmm men det finns ju en del som är frivilliga ändå så så du menar att kanske nåt land skulle plötsligt attackera nåt land i EU "eller att EU länderna börjar attackera oss för att vi inte går med på euro" ja tog han som nåt sorts exempel Jag menar att man måste ha ett försvar även om man inte befinner sig i krig för tillfället. Dessutom finns det andra hot än krig mellan nationer, exempelvis terroristattacker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 ok då men jag gilar inte träningen skjuta låter roligare (om man kan altså) endast vapen träning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 31 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 jaså troode det var frivilligt men jag undrar ändå om det där stämmer ingen av EU länderna har ju krig eller liknande man kan ju komma undan om man nån sorts kändis typ patrik andersson eller vad dom heter som spelar fotboll kan ju inte plötsligt blivit intagna vid 18 års ålder och slutat sin karriär för det Du kollade möjligtsvis inte på nyhterna någon gång under 90-talet, fär då skulle du ha sett att det har varit massor av krig vid bla vid länderna kring adriatiska havet (exklusive italien). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Jag menar att man måste ha ett försvar även om man inte befinner sig i krig för tillfället. Dessutom finns det andra hot än krig mellan nationer, exempelvis terrorisattacker. samt krigshjälp till andra länder, alltså att vi skickar våra egna soldater för att hjälpa andra länder.. det händer ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 om jag måste göra lumpen skulle jag välja marinen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 jo, man måste inte..skriv bara..LÅT mig SLIPPA. SNÄLLA..då slipper du..vet en som gjorde så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Jag är i millitären och när jag gjorde lumpen var det skitkul. Jag förslår er alla att gå i lumpen, det måste vara livets höjdpunkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
J-coop Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Jag tänker göra lumpen! och om jag skulle välja skulle jag välja Infantriet eller kanske marinen=) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Jag vet inte om jag ska göra den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 31 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 augusti, 2003 Jag vet inte om jag ska göra den. Det beror på... har du "handikapp" då? Annars kan du ju förfalska ett läkarintyg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Antonetti Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 det vet man aldrig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Antonetti Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 Jag är i millitären och när jag gjorde lumpen var det skitkul. Jag förslår er alla att gå i lumpen, det måste vara livets höjdpunkt. hurru ja har en fråga .... kan man vara sån där att man kör motorcykel?för det e så att ja kör cross alltså budbärare ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PenuM Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 Jaja. Så om man är allergisk mot... nötter så får man inte göra lumpen? Är allergisk mot nötter och pollen. Plus att jag har dåliga knän. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 Man måste göra lumpen... (tror jag) men om man jobbar då när det är dags, då slipper man! så... NEJ! Onödig slöseri på livet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 Ja det ska jag nog. Hellst kustjägare eller röjdykare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 samt krigshjälp till andra länder, alltså att vi skickar våra egna soldater för att hjälpa andra länder.. det händer ju Glöm inte att armen hjälper till i katastrofer i Sverige också, typ övervämningar och sånnt också! Armen behövs till mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 1 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2003 ja då finns brandkåren och det skulle jag kunna tänka mig som istället för lågavlönade militärer så kan alla bli lågavlönade poliser som behövs just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts