Mikolan Skrivet 24 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2003 Ska skaffa nya datorkomponenter. CPU: AMD CPU ATHLON XP BARTON 2500+/512. den e ju inställd på 1,83 ghz när man köper den, har hört att dem ska vara mkt lätta att överklocka till 2,2 ghz etc. e det sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 24 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2003 Kan inte riktigt svara på själva frågan, men tänk på att moderkort m.m. måste tåla överklockningar. De moderkort som följer med i datorer från typ Dell, IBM, och andra stora företag brukar INTE tåla det, men om datorn är från något litet, helst utländskt, företag så brukar moderkortet klara av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 24 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2003 det är ett Soltek MB SL-75FRN2-L moderkort jag ska köpa, dem säger att det ska passa perfekt ihop med CPU'n Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2003 Fråga på SweClockers forum http://forum.sweclockers.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 24 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2003 Intels processorer är MYCKET lättare att överklocka, eftersom stängs av automatiskt när dom blir för varma... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 25 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2003 Intels processorer är MYCKET lättare att överklocka, eftersom stängs av automatiskt när dom blir för varma... Får med ABS på processorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 25 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2003 Får med ABS på processorn. ABS? Håll dig till barton. De kan överclockas upp till 35% (!!!!). Men vad har du för processor nu? har du nått från 1.2 Ghz (AMD) till 1.5 ghz(AMD) tycker jag du borde vänta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 25 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2003 Har aldrig överklockat förr, men måste köra med annan fläkt om jag ska överklocka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Det är mycket lättare att överklocka en Intel än AMD. AMD så måste du göra EXAKT allt rätt. Eftersom du inte går in i bios och överklockar. Du behöver blandannat tejp, guldpenna tror jag det var och lite mer, kommer inte exakt ihåg. Sen ska du brygga två st kopplingar eller hur det nu var Men iallafall, ett enda litet misstag kan förstöra hela processorn och du får inte en ny på garantin så det blir till att köpa en ny för dig i sånna fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts