Flaskan Skrivet 30 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2012 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 30 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2012 http://i.imgur.com/zHiYf.png Skitsnyggt! Skulle man kunna få bakgrunden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 30 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2012 Hej hej. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 30 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2012 Skitsnyggt! Skulle man kunna få bakgrunden? Självklart! http://i.imgur.com/DDALt.jpg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 30 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2012 (redigerad) Självklart! http://i.imgur.com/DDALt.jpg Tack så mycket! Bidrar med något själv då: Redigerad 30 oktober, 2012 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 31 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 oktober, 2012 Skaffade Windows 8 Pro igår och tycker det flyter på väldigt bra. Starttiden, wow alltså.. Klickade på powerknappen och var inne i windows på 8 sek. Prövar atm Pokki vilket ändrar så du har en liten snyggare startmeny (om du inte gillar metro). http://piclair.com/data/atqes.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2012 Skaffade Windows 8 Pro igår och tycker det flyter på väldigt bra. Starttiden, wow alltså.. Klickade på powerknappen och var inne i windows på 8 sek. Det här är faktiskt inget nytt för Windows 8, även fast det har optimerats lite. Det är en vanlig hederlig Hibernate (ram-minnet sparas på hårddisken), men de har kamoflerat den i Shut down-knappen. För en vanlig avstängning, håll inne shift när du trycker på Shut down. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 2 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2012 Det här är faktiskt inget nytt för Windows 8, även fast det har optimerats lite. Det är en vanlig hederlig Hibernate (ram-minnet sparas på hårddisken), men de har kamoflerat den i Shut down-knappen. För en vanlig avstängning, håll inne shift när du trycker på Shut down. Oh, i see! Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 2 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2012 Bestämde mig för att uppgradera jag med. Ren installation. Lite måste man vänja sig såklart, men förbättringarna i grunden är väldigt trevliga att ta emot. Aktivitetshanteraren, bättre kopiering och explorers snabbgenvägar som man snabbt kan gömma undan när man aktiverat dem. Nu har man ju två skrivbord dessutom. Ett tips om du saknar Startmenyn så borde du skaffa Pokki! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2012 Det här är faktiskt inget nytt för Windows 8, även fast det har optimerats lite. Det är en vanlig hederlig Hibernate (ram-minnet sparas på hårddisken), men de har kamoflerat den i Shut down-knappen. För en vanlig avstängning, håll inne shift när du trycker på Shut down. Har du koll på om de använder Hibernate, sleep eller hybrid sleep? Windows har ju åtminstone sedan Vista inte haft Hibernate som standard utan haft hybrid sleep. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2012 Har du koll på om de använder Hibernate, sleep eller hybrid sleep? Windows har ju åtminstone sedan Vista inte haft Hibernate som standard utan haft hybrid sleep. Jajo det stämmer, Win8 använder såvitt jag vet Hybrid Boot vilket är ungefär som Hibernate men lagrar mindre på hårddisken. Bara att googla om man vill veta mer 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 4 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2012 Jajo det stämmer, Win8 använder såvitt jag vet Hybrid Boot vilket är ungefär som Hibernate men lagrar mindre på hårddisken. Bara att googla om man vill veta mer Ah, nice! Tack för info! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 26 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2012 Windows 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 26 november, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2012 Tittade på det på Dreamhack och med touchskärm är det ju överlägset det snyggaste och "häftigaste" operativsystemet jag sett. sen att jag inte förstod hur jag skulle komma ifrån skrivbordet utan tangentbord är ju en annan sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 1 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2012 Drog in Elementary OS: Luna på laptopen. En linuxdist som bygger på Ubuntu. Gillar det starkt. Känns snyggt och genomtänkt. Till skillnad från Ubuntu är det från första början anpassat till en skrivbordsmiljö (pantheon) som inte får en att rycka loss håret i ren frustration (looking at you, Unity). http://elementaryos.org/ ifall jag råkade intressera någon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2012 coolio Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 19 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2012 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2012 Köpte en laptop idag. Skiten hade windows 8. Hur fan orkar ni?! Jag blev galen efter 30 minuter, gav upp, installerade ubuntu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 25 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2012 (redigerad) Köpte en laptop idag. Skiten hade windows 8. Hur fan orkar ni?! Jag blev galen efter 30 minuter, gav upp, installerade ubuntu. Finns ju flera tillägg som fixar skiten. Redigerad 25 december, 2012 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 26 december, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2012 (redigerad) Köpte en laptop idag. Skiten hade windows 8. Hur fan orkar ni?! Jag blev galen efter 30 minuter, gav upp, installerade ubuntu. http://i.imgur.com/7ZNDP.jpg Unity är ju till och med sämre, usch. Pantheon, xfce och till och med gnome är sjukt mycket bättre. Redigerad 26 december, 2012 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts