aikjonas12 Skrivet 22 januari, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2012 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Så klart man måste ha något V relaterat! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2012 Det är något speciellt med en nyformaterad dator.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 19 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2012 The best of two worlds! Synd på vattenstämpeln bara. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 22 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2012 (redigerad) Redigerad 22 juli, 2012 av Mark Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logiken Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 Aero? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 The best of two worlds! Synd på vattenstämpeln bara. Den ser inte ut att vara så svår att klona bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 juli, 2012 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2012 http://dl.dropbox.com/u/5281326/BWSEF.jpg This is MINECRAFT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2012 ALL HAIL THE GABEN!! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 20 augusti, 2012 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2012 Så klart man måste ha något V relaterat! Källa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2012 Jag skaffade Windows 8. Det är vääääldigt ovant just nu, jag saknar min startmeny lite. Får se om jag vänjer mig, annars får jag kirra tillbaka den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 28 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2012 Jag skaffade Windows 8. Det är vääääldigt ovant just nu, jag saknar min startmeny lite. Får se om jag vänjer mig, annars får jag kirra tillbaka den. Tänkte formatera Windowspartitionen snart. Nu har du ju inte hunnit testa särskilt länge men... Känns det som att åttan är värd att skaffa? Känns det snabbare än sjuan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2012 Tänkte formatera Windowspartitionen snart. Nu har du ju inte hunnit testa särskilt länge men... Känns det som att åttan är värd att skaffa? Känns det snabbare än sjuan? Nja, marginellt kanske. Jag har inte hittat några direkta fördelar mer än att det ser lite gulligare ut.. Men det är ingen nergradering från 7 enligt mig, så jag ser ingen anledning att inte behålla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2012 Ah, är faktiskt riktigt sugen på Windows 8. Eftersom jag aldrig installerar Windows på egen hand utan ofta får hjälp av vänner är jag lite småskakis. Jag har två hårddiskar. Den ena är på 1,5 TB och den har jag bara till förvaring. Sen har jag en annan hårddisk på 1 TB som är uppdelad i två, 150 GB (C:, där jag har installerat Windows) samt en på 850 GB (E:, här är alla installerade program). Om jag nu skulle få för mig att skaffa Windows 8, hur bör jag då gå till väga? Vill uppenbarligen installera det på C: men kommer det då innebära att jag även måste installera om partitionen med alla program/spel på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 28 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2012 Ah, är faktiskt riktigt sugen på Windows 8. Eftersom jag aldrig installerar Windows på egen hand utan ofta får hjälp av vänner är jag lite småskakis. Jag har två hårddiskar. Den ena är på 1,5 TB och den har jag bara till förvaring. Sen har jag en annan hårddisk på 1 TB som är uppdelad i två, 150 GB (C:, där jag har installerat Windows) samt en på 850 GB (E:, här är alla installerade program). Om jag nu skulle få för mig att skaffa Windows 8, hur bör jag då gå till väga? Vill uppenbarligen installera det på C: men kommer det då innebära att jag även måste installera om partitionen med alla program/spel på? Inte nödvändigtvis. Du kan behöva köra om installern på vissa dock för att installera saknade Direct X eller framework som spelet använder sig utav. Registernycklar för programmen försvinner. Så även om de ligger på din andra hårddisk så vet inte Windows om det. Du hittar alltså inte de i avinstallationsdelen utav kontrollpanelen. De finns inte heller i din startmeny om du inte backupar den från din nuvarande. (oj, win8 har ju ingen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2012 Ah, är faktiskt riktigt sugen på Windows 8. Eftersom jag aldrig installerar Windows på egen hand utan ofta får hjälp av vänner är jag lite småskakis. Jag har två hårddiskar. Den ena är på 1,5 TB och den har jag bara till förvaring. Sen har jag en annan hårddisk på 1 TB som är uppdelad i två, 150 GB (C:, där jag har installerat Windows) samt en på 850 GB (E:, här är alla installerade program). Om jag nu skulle få för mig att skaffa Windows 8, hur bör jag då gå till väga? Vill uppenbarligen installera det på C: men kommer det då innebära att jag även måste installera om partitionen med alla program/spel på? När jag installerade valde jag att installera det som en uppgradering från Win7, då behölls alla mina personliga filer och alla mina installerade program på Win7 placerades i en mapp på C: som hette "Windows.old". Nackdelen är att många av programmen där inte fungerade att köra längre, så jag blev tvungen att installera om en del. Spelen har jag inte prövat faktiskt, jag tenderar att installera dem i en egen mapp och inte i programmappen så de kanske fungerar. Task manager ser förövrigt väldigt annorlunda ut, rätt najs faktiskt: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 28 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2012 Fasen, jag blir också riktigt sugen på att testa åttan. En klasskompis skaffade det, han var otroligt besviken, men han är alltid negativ när saker förändras i datorn så han måste lära sig saker på nytt. Så jag lyssnar inte nämnvärt mycket på honom. Frågan är bara om jag ska testa det på den här datorn, där jag har Windows 7. Eller om jag ska formatera min laptop och installera på den bara för att testa runt lite. Får se hur jag gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 29 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2012 Fasen, jag blir också riktigt sugen på att testa åttan. En klasskompis skaffade det, han var otroligt besviken, men han är alltid negativ när saker förändras i datorn så han måste lära sig saker på nytt. Så jag lyssnar inte nämnvärt mycket på honom. Frågan är bara om jag ska testa det på den här datorn, där jag har Windows 7. Eller om jag ska formatera min laptop och installera på den bara för att testa runt lite. Får se hur jag gör. Det är väldigt mycket smaksak så jag tycker nog att man ska i alla fall pröva det och själv bestämma om man vill ha det eller inte. Det sägs även att det är mycket bättre på två skärmar (vilket jag kan förstå), så om du har två skärmar på din stationära dator rekommenderar jag att du prövar det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 29 oktober, 2012 Rapportera Share Skrivet 29 oktober, 2012 (redigerad) Bestämde mig för att uppgradera jag med. Ren installation. Lite måste man vänja sig såklart, men förbättringarna i grunden är väldigt trevliga att ta emot. Aktivitetshanteraren, bättre kopiering och explorers snabbgenvägar som man snabbt kan gömma undan när man aktiverat dem. Nu har man ju två skrivbord dessutom. Redigerad 29 oktober, 2012 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts