Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Jag är lite sugen på att skaffa Mac faktiskt. Men jag vet inte varför. :whistling:

Fungerar samma program som på PC? Hur är det med spel och sådant?

Har bara använt Mac en gång, men det var för att göra en film, så jag hade inte tid att leka runt i själva OS:et.

Nej samma program funkar inte på mac. Det är uppbyggt på helt annat sätt, använder inte dll och exe-filer t.ex. Däremot släpps många program för båda plattformarna och vissa spel. Men ska man spela är det bäst att installera XP på en partition och lira därifrån.

Men du kan såklart läsa doc, txt, jpg, html-filer osv på en mac, sånt är samma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite sugen på att skaffa Mac faktiskt. Men jag vet inte varför. :whistling:

Fungerar samma program som på PC? Hur är det med spel och sådant?

Har bara använt Mac en gång, men det var för att göra en film, så jag hade inte tid att leka runt i själva OS:et.

Se till att skaffa tillräckligt stor hårddisk, Så kan du köra dualboot, alltså ha en separat installation av valfritt windows-operativ att köra när du behöver komma åt windowsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se till att skaffa tillräckligt stor hårddisk, Så kan du köra dualboot, alltså ha en separat installation av valfritt windows-operativ att köra när du behöver komma åt windowsprogram.

Ah, smart.

Synd att det inte går att installera Mac OS på en PC-dator(?), vore skönt att kunna testa det ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord