Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Det ända som är bra layoutmässigt är "visa skrivbordet" längst ner till höger. I övrigt är det hemskt :P

Det känns ganska obekvämt just nu men jag tror att det är en vanesak och när man väl är van kanske det blir väldigt smidigt.

Hursomhelst så känns det väldigt snabbt! Fast jag borde pröva det på min stationära dator också för att se hur det är där, det känns som att Vista slukar en del av datorns prestanda i spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärrtvå har sålt iväg in dator och fått en Macbook:

Alltså jävlar. Musplattan har redan förändrat mitt liv. Dra runt med ett finger = röra musen som vanligt. Trycka ner plattan i mitten = vanlig klick, trycka ner plattan i nedre högra hörnet = högerklick. Dra med två fingrar = scrolla. Dra med tre fingrar = gå framåt och bakåt i webbläsaren. Dra med fyra fingrar = få fram exposé för att byta program.

Docken är överfull och allt är nytt för mig men jag är redan otroligt nöjd. Och alla småsaker - webbkamera finns inbyggt i skärmen och mick (som låter bra!) finns genom några hål i chassit. Hela datorn är gjord i aluminium och är hur skön som helst.

Jag är kär helt enkelt. :angry:

Lite saker har jag kvar att lära mig (vad är det för kortkommando för att markera adressraden t.ex.?) men överlag känns allt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord