Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Jag har plockat på mig så otroligt mycket musik som ännu inte ligger välsorterad i Min Musik och det där är en av mapparna som jag skapade för att försöka skapa lite ordning. Där hamnar allt som jag inte har hört innan.

Musik i Min Musik som jag nog egentligen ska ta bort.

Bara jag som försöker vara så ordningssam?

Det jag undrar lite över är varför "tveksam musik" är en textfil, har du skrivit upp alla låtar där eller vad?

Nåväl, när jag skaffade den här datorn så hade jag stenkoll på all min musik, jag hade allting i mappen "Min musik"

Sedan gjorde jag om den mappen så att den grupperade allting i bokstavsordning. Sedan gjorde jag en mapp till varje artist, där inne hade jag mappar som hette albumets namn, plus en mapp som hette "Singlar" utifall jag skulle få hem en låt som jag inte visste vilket album det tillhörde. Eller om det helt enkelt bara var en singel.

Så det kunde se ut såhär: Min musik > Kalle Baah > Natural > Här inne ligger alla låtar från albumet Natural.

Men sedan jag fick den nya hårddisken ligger låtarna överallt, mestadels i downloadsmappen, ett par i mappen min musik, en del i mina mottagna filer. Sedan ligger det låtar lite här och var som jag inte alls vet varför jag placerat dem där.

Kanske dags att göra en storsökning på datorn efter mp3-filer och börja städa lite? Låter intressant.

Edit: Alla mina mp3-filer är taggade i alla fall, det kan jag stolt konstatera. :)

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag undrar lite över är varför "tveksam musik" är en textfil, har du skrivit upp alla låtar där eller vad?

En lista över album. Fyller på den när jag kommer på något. Sen då och då lyssnar jag och bestämmer om det är släng eller inte.

Nåväl, när jag skaffade den här datorn så hade jag stenkoll på all min musik, jag hade allting i mappen "Min musik"

Sedan gjorde jag om den mappen så att den grupperade allting i bokstavsordning. Sedan gjorde jag en mapp till varje artist, där inne hade jag mappar som hette albumets namn, plus en mapp som hette "Singlar" utifall jag skulle få hem en låt som jag inte visste vilket album det tillhörde. Eller om det helt enkelt bara var en singel.

Så det kunde se ut såhär: Min musik > Kalle Baah > Natural > Här inne ligger alla låtar från albumet Natural.

Men sedan jag fick den nya hårddisken ligger låtarna överallt, mestadels i downloadsmappen, ett par i mappen min musik, en del i mina mottagna filer. Sedan ligger det låtar lite här och var som jag inte alls vet varför jag placerat dem där.

Kanske dags att göra en storsökning på datorn efter mp3-filer och börja städa lite? Låter intressant.

Edit: Alla mina mp3-filer är taggade i alla fall, det kan jag stolt konstatera. (w00t)

Det du gjorde först och vill göra nu kan du göra automatiskt. Foobar2000 kan döpa om så som du säger efter artist\album\xx - titel eller liknande. Även tag & rename har jag hört men det har jag inte provat.

Bara filerna är rätt taggade så tar det några sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det du gjorde först och vill göra nu kan du göra automatiskt. Foobar2000 kan döpa om så som du säger efter artist\album\xx - titel eller liknande. Även tag & rename har jag hört men det har jag inte provat.

Precis.. det är skitbra. Går på några sekunder så har man allt supersnyggt sorterat. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, det låter ganska coolt.

Men jag kom på att jag inte kan ha min musik sorterad längre. (w00t)

För filerna måste ligga kvar på samma ställe i downloadsmappen för att jag ska kunna uppa mina saker, så det får nog bli så att det ligger kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste man inte ha UXtheme-patchen installerad då? (w00t)

Jo det måste man.

När jag dubbelklickar på den kommer detta upp:

Inget annat? Varför?

Edit: När jag trycker OK händer inget.

Det är samma som för mig :)

Laddade ner denna efter att Tossie tipsat mig.

Funkar perfa nu!

Är mycket ovan än dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wtf. Jag måste inte ha UXTheme. (w00t)

I'm special. :)

Jag tror att du har laddat ner det någon gång för länge sedan så du glömt bort den.

Men visst, det kan även vara så att du på något konstigt sätt klarar dig utan UXtheme.

För att inte förstöra tråden kan ni få se min desktop.

post-9879-1185094108_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord