Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Nån som kan räkna upp några program som man kna ändra teman med, dom ska vara lätta att använda och så, det och att det ska finnas ganska mycket teman till dom är dom ända kraven...

Ni får gärna länka til några bra hemsidor med teman till programmen också om ni har tid...

Window Blinds

eller

StyleXP

Båda tror jag kostar pengar och googlingsmetoder för en gratis fullversion är inget jag får tipsa om. Eller tipsade jag just om det?

Jag gillade aldrig StyleXP och WindowBlinds är en applikation som drar ram vilket är ett minus.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som kan räkna upp några program som man kna ändra teman med, dom ska vara lätta att använda och så, det och att det ska finnas ganska mycket teman till dom är dom ända kraven...

Ni får gärna länka til några bra hemsidor med teman till programmen också om ni har tid...

Uxtheme patcher och Visual styles

-----------------------------------------------

Redigerad av Tossie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar det inte lite extra CPU om man har Visual Styles?. Jag kan tänka mig att det tar lite tid för datorn att öppna om man har nån Vista Visual Style :lol:

Vanliga XP-temat är också "visual" style så du märker nog ingen stor skillnad.

Sen så drar StyleXP och Windowblinds lite mer minne men dom är inte nödvändiga heller (uxtheme-patch är lättare).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

UXtheme patcher, finns det nån bra sida med teman till det, har för mig att jag använt det förr och haft problem med att hitta teman, förresten, vilket program använder du?

Det är samma teman som till StyleXP, det vill säga .msstyles. Finns på deviantart eller customize.org.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord