Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

17" plattskärm.

Herregud :mellow: , du vet att den skärmen ABSOLUT inte är anpassad för en 1995-upplösning? Om du tycker att 1280x1024 är äckligt på en sådan skärm måste du genast uppsöka en ögonläkare.

Hur fan kan du stå ut med 800x600, är det roligt att scrolla sönder sig varje gång du besöker en hemsida, se pixlarna på långt håll osv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud :mellow: , du vet att den skärmen ABSOLUT inte är anpassad för en 1995-upplösning? Om du tycker att 1280x1024 är äckligt på en sådan skärm måste du genast uppsöka en ögonläkare.

Hur fan kan du stå ut med 800x600, är det roligt att scrolla sönder sig varje gång du besöker en hemsida, se pixlarna på långt håll osv?

Men jag tycker de är skönast. Har vant mig vid det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17" plattskärm.

Bara så att du vet så är 17" LCD-skärmar gjorda för 1280x1024 och till skillnad från CRT-skärmar så försämras kvaliteten om man inte har delbara upplösningar (d.v.s. på en 17" LCD kan 640x512 funka i nödfall), så du förlorar kvalitet genom att ha så låg upplösning. Förstora ikonstorleken om du verkligen trivs med så liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh :P IE 7 hatade jag. Behöver inget jättebra virusskydd då jag surfar på "säkra" sidor. Och 800x600 har jag vant mig vid så palla bytta :unsure:

Har du testat Firefox?

Testa även att temporärt byta till 1280x1024 (ev. först 1024x768 och därefter 1280x1024). Jag lovar, efter någon vecka kommer du aldrig vilja se röken av 800x600 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du testat Firefox?

Testa även att temporärt byta till 1280x1024 (ev. först 1024x768 och därefter 1280x1024). Jag lovar, efter någon vecka kommer du aldrig vilja se röken av 800x600 igen.

På min förra dator hade jag Firefox. Men på denna har jag inte viljat installera de. Jag ser egentligen ingen större skillnad på IE och FF. FF är väl lite snabbare men annars inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord