Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Varje gång jag startar datorn lägger sig ikonerna på default plats, finns det något sätt att spara de till speciella platser på skrivbordet?

Starta programet igen, det lägger sig i aktivitetsfältet. Högerklicka och välj att de ska startas när datorn startas. Typ "Start when system starts" eller liknande. Kom ihåg att välja små ikoner innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Starta programet igen, det lägger sig i aktivitetsfältet. Högerklicka och välj att de ska startas när datorn startas. Typ "Start when system starts" eller liknande. Kom ihåg att välja små ikoner innan.

Hade det, när datorn startade startade programmet och gjorde ikonerna små, men de fanns ändå kvar längst upp till vänster på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade det, när datorn startade startade programmet och gjorde ikonerna små, men de fanns ändå kvar längst upp till vänster på skrivbordet.

Dra ikonerna dit du vill ha dem, sedan högerklickar du på D-colorikonen > Save icon layout now.

Även om autosave är på så måste du klicka där manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dra ikonerna dit du vill ha dem, sedan högerklickar du på D-colorikonen > Save icon layout now.

Även om autosave är på så måste du klicka där manuellt.

Tack, gjorde det tidigare idag så får se imorgon om det funkar. Har dock för mig att jag gjorde det redan igår, men måste ha missat det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt gulligt, men jag tycker att bakgrundsbilden ska vara lite svagare, man blir lite yr. (w00t)

... Sedan förstår jag inte varför du envisas med Windows Classic. Fullt förståeligt om du inte gillar färg- gälla och plåttriga teman, men HmmXP är ju mindre plåttrigt än Win Classic...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt gulligt, men jag tycker att bakgrundsbilden ska vara lite svagare, man blir lite yr. (w00t)

... Sedan förstår jag inte varför du envisas med Windows Classic. Fullt förståeligt om du inte gillar färg- gälla och plåttriga teman, men HmmXP är ju mindre plåttrigt än Win Classic...

Använde HmmXP ett tag, men tyckte att kontrasten var för svaga. Skrev nån på msn så såg man inte att det blinkade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord