Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Det är ruttet.

Bilden är i jpeg, det ser inte så hemskt ut i normala fall. Det märker du själv direkt när du testar.

Såg att den var i GIF nu - men det spelar ingen roll, sparar jag cleartype text i jpeg så ser det precis likadant ut som på den där bilden.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bilden är i jpeg, det ser inte så hemskt ut i normala fall. Det märker du själv direkt när du testar.

Såg att den var i GIF nu - men det spelar ingen roll, sparar jag cleartype text i jpeg så ser det precis likadant ut som på den där bilden.

har du möjligtvis synproblem? ClearType är värdelöst och jag visade precis varför. Du skyller på bildformat, jag skyller på ClearType.. Jag hatar skiten och det blir absolut inte lättare att läsa något med det. Texten blir suddig, och man får stor lust att gnugga ögonen flera gånger när man läser skiten.

post-282-1162407786_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har du möjligtvis synproblem? ClearType är värdelöst och jag visade precis varför. Du skyller på bildformat, jag skyller på ClearType.. Jag hatar skiten och det blir absolut inte lättare att läsa något med det. Texten blir suddig, och man får stor lust att gnugga ögonen flera gånger när man läser skiten.

Snarare du som har synproblem om du tycker den undre texten är för suddig för att läsa i så fall. Annars kan det vara så att du har ClearType felinställt, vilket kan rättas till med det här.

@ Tux: Frågan har varit uppe många gånger, och besvarats lika många gånger. Men i alla fall, här är programmet som används: D-Color.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Synproblem? Me? Det är inte jag som får ont i ögonen av att läsa.

Cleartype gör det enormt mycket lättare att läsa - det syns ju på den fina bilden du just la upp. Vad har du för skärm+inställningar (har vi olika så kan det ju påverka hur vi uppfattar cleartype).? Får du ont i ögonen vid användande av antialiasing i spel?

Kursiv text utan cleartype är knappt läsbart - och även om du kommer att tycka att det är fullt läsbart, så står jag fast vid att samma text i cleartype blir så mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snarare du som har synproblem om du tycker den undre texten är för suddig för att läsa i så fall. Annars kan det vara så att du har ClearType felinställt, vilket kan rättas till med det här.

@ Tux: Frågan har varit uppe många gånger, och besvarats lika många gånger. Men i alla fall, här är programmet som används: D-Color.

Tack, men nej tack. Jag vill inte ha ClearType, och jag blir förbannad på er som försöker tvinga folk att ha det "för det är bättre".

Det är en smaksak, och som PTTM också säger så beror det på vad man har för skärm och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord