Adriian Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Testar SlewMEs bilduppladdningsmojäng, hoppas det funkar. På bilden har jag bara 16bitars färg, glömde ändra det. WP direkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 WP direkt! http://ww2.beffo.se/upload/pic~/iwbsz99ijs...im2om1ywfap.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 ClearType knullar sönder ögonen för fan. Gör ju absolut inte så man kan läsa det lättare.. Nej, usch och fy för ClearType. Säkert? Menar du på fullt allvar att texten till vänster är lättare att läsa än den till höger? Text: http://www.microsoft.com/typography/cleart...ner/compare.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Säkert? Menar du på fullt allvar att texten till vänster är lättare att läsa än den till höger? Text: http://www.microsoft.com/typography/cleart...ner/compare.gif Det är ruttet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Nytt deskop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) Nytt deskop Argh! V...va... Vad var det där? Redigerad 1 november, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Nytt deskop Jaha, nu kommer jag drömma mardrömmar för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Argh! V...va... Vad var det där? Omslaget på ett Cannibal Corpse album eller wallpaper på ett sådant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) Det är ruttet. Bilden är i jpeg, det ser inte så hemskt ut i normala fall. Det märker du själv direkt när du testar. Såg att den var i GIF nu - men det spelar ingen roll, sparar jag cleartype text i jpeg så ser det precis likadant ut som på den där bilden. Redigerad 1 november, 2006 av Pain To ThE MaX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Bilden är i jpeg, det ser inte så hemskt ut i normala fall. Det märker du själv direkt när du testar. Såg att den var i GIF nu - men det spelar ingen roll, sparar jag cleartype text i jpeg så ser det precis likadant ut som på den där bilden. har du möjligtvis synproblem? ClearType är värdelöst och jag visade precis varför. Du skyller på bildformat, jag skyller på ClearType.. Jag hatar skiten och det blir absolut inte lättare att läsa något med det. Texten blir suddig, och man får stor lust att gnugga ögonen flera gånger när man läser skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Testar SlewMEs bilduppladdningsmojäng, hoppas det funkar. På bilden har jag bara 16bitars färg, glömde ändra det. Hur får du detaljerad lista på Skrivbordet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 (redigerad) Kolla vilken WB jag hittade http://img56.imageshack.us/img56/6545/scrnex2.th.jpg Redigerad 1 november, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 har du möjligtvis synproblem? ClearType är värdelöst och jag visade precis varför. Du skyller på bildformat, jag skyller på ClearType.. Jag hatar skiten och det blir absolut inte lättare att läsa något med det. Texten blir suddig, och man får stor lust att gnugga ögonen flera gånger när man läser skiten. Snarare du som har synproblem om du tycker den undre texten är för suddig för att läsa i så fall. Annars kan det vara så att du har ClearType felinställt, vilket kan rättas till med det här. @ Tux: Frågan har varit uppe många gånger, och besvarats lika många gånger. Men i alla fall, här är programmet som används: D-Color. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 har du möjligtvis synproblem? ClearType är värdelöst och jag visade precis varför. Du skyller på bildformat, jag skyller på ClearType.. Jag hatar skiten och det blir absolut inte lättare att läsa något med det. Texten blir suddig, och man får stor lust att gnugga ögonen flera gånger när man läser skiten. Synproblem? Me? Det är inte jag som får ont i ögonen av att läsa. Cleartype gör det enormt mycket lättare att läsa - det syns ju på den fina bilden du just la upp. Vad har du för skärm+inställningar (har vi olika så kan det ju påverka hur vi uppfattar cleartype).? Får du ont i ögonen vid användande av antialiasing i spel? Kursiv text utan cleartype är knappt läsbart - och även om du kommer att tycka att det är fullt läsbart, så står jag fast vid att samma text i cleartype blir så mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Snarare du som har synproblem om du tycker den undre texten är för suddig för att läsa i så fall. Annars kan det vara så att du har ClearType felinställt, vilket kan rättas till med det här. @ Tux: Frågan har varit uppe många gånger, och besvarats lika många gånger. Men i alla fall, här är programmet som används: D-Color. Tack, men nej tack. Jag vill inte ha ClearType, och jag blir förbannad på er som försöker tvinga folk att ha det "för det är bättre". Det är en smaksak, och som PTTM också säger så beror det på vad man har för skärm och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Jag håller på StellHell i alla fall, ClearType bara suddar ut till ingen nytta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 1 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2006 Jag håller på StellHell i alla fall, ClearType bara suddar ut till ingen nytta. Håller också med. Det är därför IE7 suger. Jäkla ClearType sabbar ju det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts