Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Oj, det där måste väl ta lite på Prestandan???

Så många Iconer och aktiva visuella effekter... :o

BTW: XP eller???

"Många ikoner" "Visuella effekter"...? Hoppas verkligen du var ironisk. :D

Och det är klart det är XP, annat Visual Style på bara.

Redigerad av Tiger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Många ikoner" "Visuella effekter"...? Hoppas verkligen du var ironisk. :o

Och det är klart det är XP, annat Visual Style på bara.

Är det för avancerade ord eller förstår du inte hur jag menar??? :D

Och jag frågade ju Boomer :o

Trots allt finns det ju XP, Vista Beta, Linux eller Mac. Och jag är inte nån stor expert på just strandad utseeendet på alla Operativ system...

Många ikoner? sdsdbi9_743015_0.png

???

Ja, Skrivbord ikoner. Som te.x Gta Sa, HL2 e.t.c

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt skrivbord / Clean! :D

@ ALER700: För att det finns många ikoner på ett skrivbord innebär det inte ett högt prestanda. Inget alls. (Ifall det var det du menade :o )

Snyggt Winamp-skin! :o

Och @ ALER700: Frågan är vad sjutton du menar med "Visuella effekter", har aldrig hört talats om det i detta sammanhang. Förklara gärna mera vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Winamp-skin! :o

Och @ ALER700: Frågan är vad sjutton du menar med "Visuella effekter", har aldrig hört talats om det i detta sammanhang. Förklara gärna mera vad du menar.

Tack :D .

Jag skulle gissa på att han menar typ hela Taskmanagern och den där spelaren där uppe på toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Många missförstånd här :o

Visuella effekter är t.ex. genomskinligt verktygsfält etc.

Och det där där GiZmo skrev: Många ikoner? *lustig smiley* rättade han väl dig när du skrev många Iconer.

Fixade till mitt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det för avancerade ord eller förstår du inte hur jag menar??? ^_^

Och jag frågade ju Boomer :)

Trots allt finns det ju XP, Vista Beta, Linux eller Mac. Och jag är inte nån stor expert på just strandad utseeendet på alla Operativ system...

???

Ja, Skrivbord ikoner. Som te.x Gta Sa, HL2 e.t.c

Det där är inte precis många ikoner :)

Detta är därimot många (gammal bild)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror ja måste spy sdsdbi9_743015_0.png

@Boomer: Tack, men det var ju du som lade upp bakgrunden ^_^

Hehe, det där är ändå "bara" 200st.. På min laptop hade jag +700st.. Både genvägar till spel, hela filmer, och annat.. totalt så låg det ~8gig på skrivbordet.. Hade det så till nån jävla idiot (aKi?) markerade allt och tryckte enter.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, det där är ändå "bara" 200st.. På min laptop hade jag +700st.. Både genvägar till spel, hela filmer, och annat.. totalt så låg det ~8gig på skrivbordet.. Hade det så till nån jävla idiot (aKi?) markerade allt och tryckte enter.. ^_^

Det var kul vid det tillfället =)

namnls_743065_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt skrivbord / Clean! :)

@ ALER700: För att det finns många ikoner på ett skrivbord innebär det inte ett högt prestanda. Inget alls. (Ifall det var det du menade :) )

Jag menar Skrivbords Iconer. Ju mer Skrivbords iconer ju mer tar det att ladda om du te.x har stängt av ett Helskärms spel.

Om nu det är så att det går segt så Rekomenderar jag att skapa en mapp i Vertygsfältet som jag ser att många har gjort. ;)

Skälv har jag 3 Ikoner som högst och resten i en mapp som sitter klistrad i Vertygsfältet...

Snyggt Winamp-skin! :)

Jaha, Dags för kunskaps timmen. *Tar på sig en student mössa och ser faslig mallig ut*

Alltså Du ser ju tydlig skillnad mellan Win 98 och Win XP. XP kör med nåt som heter Visuella effekter.

Det menas med att te.x Vertygsfältet får et 3D liknande form. Med Visuella effekter menas med en Snyggare 3D form eller är en animerad form. (Som kräver mer färger, Än win98)

Te.x när du håller över Start knappen på XP så lyser den upp lite, Samma med "Minimera knappen" i ett fönster. Det är en Visuell effekt vilketr Win 98 Saknade.

Så, OM man stänger av Visuella Effektter så kommer det se ut som om du använder Win 98. ;)

Så.. Mission Completed...

*Sänker mig själv i magma som i The Terminator 2(Och alla gråter)* ^_^

Det där är inte precis många ikoner :P

Detta är därimot många (gammal bild)

*BILD*

OMG.. Det där måste ha varit segt :)

Edit: Ser nu att vissa ställen är Fel skrivna. Har fösökt att ändra på några. (Dom som jag hittar)

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte nödvändigtvis mängden ikoner som "segar ned" (till viss mån) datorn, utan storleken på de (dvs genvägar gör ingen skada).

Skrivbordet är som en mapp, dock laddas hela skrivbordet alltid in i RAM:en/växlingsfilen. Om du har 5-600mb filer överallt på ditt skrivbord kommer du märka att minimerande av spel blir mindre trevligt. Beror helt enkelt på att när du spelar så laddas resten i växlingsfilen, när du minimerar ska allt tillbaka och ju mer den ska ladda upp, desto längre tid tar det.

Ang. visuella effekter (som t.ex. genomskinlighet); visst kan de tyckas vara segare än windows standard, men då måste man ha en rätt svag dator. De flesta grafikkort klarar detta utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte nödvändigtvis mängden ikoner som "segar ned" (till viss mån) datorn, utan storleken på de (dvs genvägar gör ingen skada).

Skrivbordet är som en mapp, dock laddas hela skrivbordet alltid in i RAM:en/växlingsfilen. Om du har 5-600mb filer överallt på ditt skrivbord kommer du märka att minimerande av spel blir mindre trevligt. Beror helt enkelt på att när du spelar så laddas resten i växlingsfilen, när du minimerar ska allt tillbaka och ju mer den ska ladda upp, desto längre tid tar det.

Ang. visuella effekter (som t.ex. genomskinlighet); visst kan de tyckas vara segare än windows standard, men då måste man ha en rätt svag dator. De flesta grafikkort klarar detta utan problem.

Om jag har allt i en mapp på skrivbordet, segas RAM:et ner ändå? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det beror ju cokså på Icon-bilden som denna Genväg/Kopia har... :)

Om jag har allt i en mapp på skrivbordet, segas RAM:et ner ändå? ^_^

Gör en i Vertygs fältet istället :)

Det blir som en enda stor mapp i Vertygsfältet

Det borde lätta för då laddar Windows bara Skrivbords mappen och inte allt i den...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord