Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

:shifty:

Om du vill ha bort SE File Manager och Papperskorgen från skrivborden kan du tanka Microsoft Tweak UI. Störde mig nåt grovt på Sony Ericsson tills jag hittade det. Du kanske hittar något annat av intresse här också: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha bort SE File Manager och Papperskorgen från skrivborden kan du tanka Microsoft Tweak UI. Störde mig nåt grovt på Sony Ericsson tills jag hittade det.

Du måste vara en tankeläsare! Tänkte faktiskt fråga om det i datorhjälpstråden, bara att det inte har blivit av! :shifty: Tack så mycket! :huh:

Edit: Det där var ju svinenkelt. Tackar än en gång ^_^

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det står att man ska göra så i dom flesta manualer och det står på deras wiki. Ska du köra nåt som root kan du antingen bara skriva sudo före kommandot eller köra su och sen har du en root-session.

Det är alltid coolt att säga att Ubuntu är n00b-distro, men det finns en tanke bakom att man inte ska logga in som root.

Att hidra att noobs ska vara inne och pilla? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att hidra att noobs ska vara inne och pilla? :shifty:

Men vad är det du klagar för? Göra gui som root är bara idiotiskt så det du saknar att kunna köra root-terminal? Går att göra med su. Om du absolut vill kunna logga in som root (varför?) så kan du läsa nybörjarguiden här.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du vill ha bort SE File Manager och Papperskorgen från skrivborden kan du tanka Microsoft Tweak UI. Störde mig nåt grovt på Sony Ericsson tills jag hittade det. Du kanske hittar något annat av intresse här också: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

Varför tanka hem extra saker som man kan dölja i windows?

Högerklick > Ordna Ikoner > Visa skrivbordsIkoner

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför tanka hem extra saker som man kan dölja i windows?

Högerklick > Ordna Ikoner > Visa skrivbordsIkoner

Utifall att man vill ha andra ikoner på skrivbordet men inte File Manager (speciellt denna) eller p-korgen. Jag har ju iofs ingenting men sen vill man ju kunna "dra" på skrivbordet också :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad är det du klagar för? Göra gui som root är bara idiotiskt så det du saknar att kunna köra root-terminal? Går att göra med su. Om du absolut vill kunna logga in som root (varför?) så kan du läsa nybörjarguiden här.

su funkar inte eftersom att jag inte kan root pw, och vad jag försökte göra var att kopiera lite filer(cedega) til /usr/ och lite fler mappar, hade inte internet vid tillfället och kunde därför inte lösa detta då hjälpfilerna för föga hjälpsamma :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord