Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Är det möjligt att tex. ta ett print screen och sedan ha den bilden som skrivbords bild?

Jag menar: Tex, Jag öppnar forumet, ta ett print screen och sedan få rätt format när jag använder det som skrivbords bild?

Har bara så tråkiga bilder. Bara de som fanns på datorn när jag fick den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det möjligt att tex. ta ett print screen och sedan ha den bilden som skrivbords bild?

Jag menar: Tex, Jag öppnar forumet, ta ett print screen och sedan få rätt format när jag använder det som skrivbords bild?

Ja tryck print screen, öppna paint - klistra in - spara som jpg eller png format.

Öppna sedan bilden och välj som bakgrund.

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du har väl knappast gjort bilden i Paint? Så, får se den i PSD- formatet, formatet som blir när man sparat den i Photoshop, så vi ser hur du har gjort den. För det är väl du som har gjort den?

Jag har gjort den ja, sen vad ni andra tror skiter jag väll fullständigt i då det inte skadar mig eller nånting vad ni tror... jag gjorde den i nåt program som jag hitta på ett annat forum (Pearls forum) och så va den nån som sa hur man gjorde.. men jag fattade inte riktigt så ja bara valde en av sakerna man kunde välja och tröck hej vilt.. och så blev det sådär.. tänkte "va fan, de blev ju snyggt?" och sparade...

ni får tro vad ni vill

EDIT: photoshop var det alltså inte, utan att program gjort enbart för att göra bakgrunder...

Redigerad av BroDD
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord