Jump to content

Dump, skrivbord

KalleR
 Share

Recommended Posts

Kräver inte det rätt mycket CPU? Om du kör wow eller nåt och kollar film.. drar inte det rätt rejält med CPU?

Jo..

men numera finns AMDX2 processorer som är gjorda för multitasking. En processor för spelet, den andra för filmen. Samtidigt kan man ha SLI/Crossfire, dvs. två grafikkort, som sköter en skärm var :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så där ja, fixade nyss till mitt lite...

Ska fixa bättre Cursor, Bättre Winamp skin(nån som har nått bra som går att "stretch" ut längs med hela skärmen som skulle kunna passa?), lägga till nånting till höger (Väder/Tv/Winamp sak antagligen) samt få bort "My bluetooth places ikonen"

Redigerad av Wallemart
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så där ja, fixade nyss till mitt lite...

Ska fixa bättre Cursor, Bättre Winamp skin(nån som har nått bra som går att "stretch" ut längs med hela skärmen som skulle kunna passa?), lägga till nånting till höger (Väder/Tv/Winamp sak antagligen) samt få bort "My bluetooth places ikonen"

Snyggt! :huh:

Hade dock varit bättre om du hade "Alltid dold" på ikonerna längst ner till höger, dom var rätt många. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag har två skärmar.

Ang. om det är nödvändigt eller inte; Dubbel yta, dubbla möjligheter. Alltså är det nödvändigare än någonsin.

Ang. spel och hur dom finner sig med att det är 2 skärmar; Du ställer in main och alternativ skärm. Allt som startas kommer upp i main skärmen. Sen t.ex. FF eller PS som är fönster kan man flytta till alt.skärmen så kommer dom ihåg att startas i den skärmen varje gång.

Ang. CPU användning; Inte mycket mer CPU användning om du har ett spel igång på ena skärmen och kollar på film på den andra än om du skulle ha en skärm(alltså att filmen spelas upp bakom spelet)

Och till slut MoriX: Vad är det för fel på Peaches? Det är inte samma Peaches du tänker på (Rosa helikopter). Amerikansk rock. Inte svensk sepe pop. http://www.peachesrocks.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slax är ju iofs en live-cd, råbantad.

Det finns väl bättre linuxdists?

Ubuntu\kUbuntu t,ex.

Ja, Ubuntu, Fedora och Mandrake är dom tre distarna som är rekomenderade till nybörjare. Själv så har jag testat att installera Mandrake och Ubuntu på min andra burk men den var för klen för att använda KDE. Men installationen var busenkel. :unsure:

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Hultenius changed the title to Dump, skrivbord