Jump to content

hemsida

logik
 Share

Recommended Posts

Microsoft Frontpage är bra

Om du tar bort "är bra" och ersätter det med "suger" så håller jag med dig! :wacko:

Om vi snackar "riktiga" program så borde du skaffa Macromedia Dreamweaver MX, det kostar ungefär lika mycket som Photoshop! ;)

Om du vill ha ett bra gratis-program så kan jag rekomendera HTML-kit. Finns att ladda ner på http://www.chami.com ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du tar bort "är bra" och ersätter det med "suger" så håller jag med dig! ;)

Om vi snackar "riktiga" program så borde du skaffa Macromedia Dreamweaver MX, det kostar ungefär lika mycket som Photoshop! :wub:

Om du vill ha ett bra gratis-program så kan jag rekomendera HTML-kit. Finns att ladda ner på http://www.chami.com :wub:

jag tycker det funkar bra :wacko: det är lättare att lära sig än Dreamweaver ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bara n00bs som använder hemside program

använd m$ antekningar.

Jag sa väll aldrig att man inte skulle sluta "programmera"? :wacko: (Jag har svårt för att kalla HTML för programmeringsspråk.)

Jag använder Dreamweaver mest till att få upp själva desgingen och så, men resten programmerar jag själv! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder Adobe GoLive för att göra mallar sedan proppar jag in PHP-kod med MS Anteckningar.

Adobe GoLive "drar ut" HTML-koden lite så den blir lättläsligare men det betyder också att sidan blir större och drar mer trafik. Om den till slut blir 10 eller 15 kb kanske inte spelar så stor roll för er men ni kan ju tänka er GTAsajten... 5kb * 1500 besökare * 31 dagar = 227 mb/månad.

Ibland använder jag program som automatiskt pressar ihop HTML-koden efter att jag har satt in PHP-kod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor