Jump to content

Bredband, igen

samool
 Share

Recommended Posts

Efter någons tips (kommer ej ihåg vems) så har mina föräldrar nästan bestämt sig att beställa bostreams scream. Men det är lite luddigt på deras hemsida. Dom är väldigt noga med att skriva "upp till 26 Mbit" och det står att om man är över 1km från sin telestation får man "upp till 8 Mbit". Det står att man kan kolla var sin närmaste telestation ligger så jag skickade ett mail med förfrågan. Dom garanterade svar inom 3 veckor och jag har inte fått svar än efter 3 ½ vecka. Så jag är lite osäker om det där med telestationer. Har någon nåt att tillägga eller vet något annat sätt man kan få reda på närmsta telestation?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att telia.se har någon sån tjänst där man kan kolla var närmaste telestation ligger.

Men det är en riktig mardröm att försöka hitta rätt på den sidan! -_-

om du råkar hitta den..säg till då :( letar som sjutton nue

Edit:

"Uppgifter om var telestationer är belägna, vad de heter, eller avstånd är sekretessbelagd information. Om det gäller funderingar kring bredband så är det inte enbart det fysiska avståndet till stationen som är avgörande. Om du har frågor om Telias bredbandsabonnemang kan du kontakta kundtjänst via epost eller telefon för mer information. I annat fall vänder du dig till den aktuella bredbandsoperatören." ^_^

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu var det så att det var bostream han ville ha , inte telia..

står det inte avstånd, om du anger postnr här: http://www.bostream.se/page.php?xml=swe/pa...rontpageprivate

nej :( jag har lusläst hela bostream.se hemsidan också. Det enda man kan göra är att skicka en förfrågelse om det som man endå inte får svar på -_- Förresten handlade det ju om hur långt till närmaste telestation och då spelar d ingen roll om d e telia, bostream eller något annat företag jag frågar

@tobbeH: Om du läser min edit där uppe så förstår du nog att Telia inte ger ut uppgifter bara så där

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att du över huvud taget kan få det då?

Jag gick in på sidan, skrev in mitt postnummer och vipps kom en popupruta fram:

Nej. Vi kan för tillfället tyvärr inte leverera Bostream scream i ditt postnummerområde. Gör en intresseanmälan så kontaktar vi dig när vi kan leverera där du bor.

Men det visste jag redan :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att du över huvud taget kan få det då?

Jag gick in på sidan, skrev in mitt postnummer och vipps kom en popupruta fram:

Men det visste jag redan -_-

"JA! Vi kan leverera Bostream scream i ditt postnummerområde under sommaren. Gör en beställning nu för att reservera plats på telestationen!"

Säger det nåt? Men frågan handlade om telestationen inte om att jag kan eller inte kan få scream. Fast du kanske bara skulle påminna mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor