Mikolan Skrivet 15 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2003 Det är ju lagligt at ladda ner mp3-filer tills nån gång i slutet av detta år. så klassas det som warez enligt forumets regler eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 15 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2003 Tror inte det i alla fall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 15 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2003 Nej det kan ju inte klassas som warez... eller? Men att ge ut låtar osv är ju fortfarande förbjudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 15 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2003 Nej det kan ju inte klassas som warez... eller? Men att ge ut låtar osv är ju fortfarande förbjudet. snart om den nya lagen tas så kan man få 2 års fängelse om man tankar låtar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2003 bah.. dom kommer inte pa mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kraten Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 (redigerad) Det blir väl inte olagligt ha mp3 på datorn? T.ex om man spelat in en skiva? Redigerad 16 augusti, 2003 av Icefl0wer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 Det blir väl inte olagligt ha mp3 på datorn? T.ex om man spelat in en skiva? bara om du TANKARlåtar efter att den nya lagen tagits Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kraten Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 Jaså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 Hur ska dem kolla sånt? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 bah.. dom kommer inte pa mig... Busenkelt! Om internetoperatörerna verkligen tar den nya lagen på allvar kan dom kolla varenda fil du tankar ner. Detta skulle dock kräva ganska mycket personal Fast det är klart, det kommer säkert nya metoder med kryptering... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 (redigerad) .. Redigerad 9 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 Vad är straffet? Fängelse? Om det är fängelse skulle fängelserna vara ganska fulla efter ett tag, tror jag nog, och som Hultenius skrev, det skulle behövas mycket personal...Och det tror jag inte dom orkar anställa, eller inte har råd... Maxstraffet är två års fängelse. Men jag tror inte att denna lag kommer börja gälla redan vid årsskiftet, det är alldeles för många instanser som måste granska lagförslaget och komma med bedömningar och invändningar först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 Om nu lagen börjar gälla så kan dom nog komma runt det på något sätt. Typ att skapa en ny filtyp, mp4 eller nått sånt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kraten Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 Lagen gällde nerladdning av all sorts musik som man inte har tillåtelse från upphovsmannen att ladda ner. Alltså inte bara mp3 filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 16 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2003 jojo, som om jag döper en fil till britni spirs - 1 more tajmh.mp3 och jag har gort den själv, och den har lika storlek som britey spears - hit me baby one more time, då kommer dom att tro det, och på så sätt kam man luras, och dom kommer att lessna att göra detta efter som att om många gör så så kommer det att vara J*VLIGT många falska alarm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kraten Skrivet 17 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2003 (redigerad) Hela lagen var på över 600 sidor enligt inlägget i senaste pcforalla Redigerad 17 augusti, 2003 av Icefl0wer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts