Arman Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 1. Jag startar den OS-tomma datorn med startdisketten i... jag skriver som vanligt: a:>install 2. Men ett meddelande kommer upp: "Det går inte att skapa en temporär katalog. Om du har HPFS eller NTFS installerade på enheten måste du skapa en MS-DOS startpartition för att kunna installera Windows". Vad ska jag göra och hur ska jag starta Windows 98 installationen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 1. Jag startar den OS-tomma datorn med startdisketten i... jag skriver som vanligt: a:>install 2. Men ett meddelande kommer upp: "Det går inte att skapa en temporär katalog. Om du har HPFS eller NTFS installerade på enheten måste du skapa en MS-DOS startpartition för att kunna installera Windows". Vad ska jag göra och hur ska jag starta Windows 98 installationen! skapa en partition Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 skapa en partition Säg hur man gör det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 Säg hur man gör det då. vet inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 Tänkte väl det. Men ibland är det så att man inte bara "skapar" grejer. Därför är det lite dumt att säga åt nån att göra så när det kanske inte ens går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 Tänkte väl det. Men ibland är det så att man inte bara "skapar" grejer. Därför är det lite dumt att säga åt nån att göra så när det kanske inte ens går. de går..för jag har varit och rotat i våran 400 mhz:are...fast jag tog bort partionerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 14 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 Är det någon som vet då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 (redigerad) [Emty] Redigerad 15 augusti, 2003 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 Du sätter in installationsdisketen och skriver a:>fdisk. Nu startas ett program som man kan skapa partitioner på hårddisken. Välj att skapa en FAT-partition. När detta är klart måste datorn startas om och sedan kan du skriva a:>install. Detta kan du göra under förutsättning att du inte har någon data som du vill ha kvar på hårddisken eftersom all data kommer att försvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2003 Arman vi pratade ju på MSN. Du sa ju att CD:n låg på D:. Det gör den eftersom att datorn skapar en virtuell partition med hjälp av RAM minnet fast egentligen är det E: så du ska först skriva E: sen Install. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts