Conny_S Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 Hej på er pojkar små med ögon blå, är det någon som fått det nya virus som har kommit, mer info finns på http://www.expressen.se/ för tillfället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 (redigerad) Inte jag, men min kompis fick det! Han brukar drabbas av alla möjliga virus! Redigerad 12 augusti, 2003 av TobbeH Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 (redigerad) Fick det viruset, men jag stängde av Port 135 och 69! Se'n uppdaterade jag alla säkerhets uppdateringar från Microsoft (HATA) och uppdaterade Norton! Så fick jag bort det i alla fall! Finns MYCKET lättare sätt! Och det är inte precis det farligaste viruset, den (W32.Blaster.Worm) attackerar RPC (Tror jag det hette) så datorn måste startas om! Varför detta virus spridande? Redigerad 12 augusti, 2003 av Urachez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxter Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Inte jag, men min kompis fick det! Han brukar drabbas av alla möjliga virus! (:!!! Ja du siter väll med Linux om jag inte har fel så du kan vara lungn för stunden, då viruset angriper en win service Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
robban... Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 jag har fått de (:!!! men fick någ en lindrigare "dos" av de. fixa bort det så här: Starta om datorn. tryck f8 medans den startar. du kommer till en massa val. välj att starta i felsökt läge. när du kommer in till windows. öppna utforskan och och gå in på Pappen "windows" leta efter en fil som heter "msblaster" ta bort den.! starta om datan i vanligt läge. sen trycker du Ctrl+alt+delete gå in på prossecer och kolla så att inte filen msnblaster ligger där! sen ska de vara borta Gick in på Windows update o laddade hem nya uppdateringar.. stod nån stans att man skulle göra så. . DÅ ska de vara borta! Vet 3 pers som har fått viruset 2 av dom fick bort det på de där viset. den som inte fick bort de får vänta.. :'( Vill du skydda dig mot viruset använd INTE msn på ett tag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 jag har fått de (:!!! men fick någ en lindrigare "dos" av de. fixa bort det så här: Starta om datorn. tryck f8 medans den startar. du kommer till en massa val. välj att starta i felsökt läge. när du kommer in till windows. öppna utforskan och och gå in på Pappen "windows" leta efter en fil som heter "msblaster" ta bort den.! starta om datan i vanligt läge. sen trycker du Ctrl+alt+delete gå in på prossecer och kolla så att inte filen msnblaster ligger där! sen ska de vara borta Gick in på Windows update o laddade hem nya uppdateringar.. stod nån stans att man skulle göra så. . DÅ ska de vara borta! Vet 3 pers som har fått viruset 2 av dom fick bort det på de där viset. den som inte fick bort de får vänta.. :'( Vill du skydda dig mot viruset använd INTE msn på ett tag! Jag har fått det, ska testa så som du gjorde nu! hoppas det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 varför inte msn? det e ju inget fel me de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
robban... Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 varför inte msn? det e ju inget fel me de? men om MSN e en öppen port ut till allt. så då e de skit lättt att få de om du ha öppnat msn. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Så om man öppnar Aktivitetshanteraren och inte hittar nån msblast.exe under processer, då är man inte smittad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
robban... Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Så om man öppnar Aktivitetshanteraren och inte hittar nån msblast.exe under processer, då är man inte smittad? då e man inte smittad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 då e man inte smittad. hmm jag hade cet viruset men det var ingen msblast.exe i min aktivitetshandlare, men nu e viruset borta ialafa.! (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geezus Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 men om MSN e en öppen port ut till allt. så då e de skit lättt att få de om du ha öppnat msn. (:!!! Du kan lätt bli infekterad även om du inte kör MSN. Installerar man patchen blir man säker. De portarna som används för att infektera är portar som inte ska vara öppna överhuvudtaget. Om man nu inte drabbas av den nya versionen av viruset som sprids via IRC, dock vet jag inte hur man ska skydda sig eller om man behöver skydda sig ytterligare än patchen från Microsoft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
robban... Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Du kan lätt bli infekterad även om du inte kör MSN. Installerar man patchen blir man säker. De portarna som används för att infektera är portar som inte ska vara öppna överhuvudtaget. Om man nu inte drabbas av den nya versionen av viruset som sprids via IRC, dock vet jag inte hur man ska skydda sig eller om man behöver skydda sig ytterligare än patchen från Microsoft. den fixar man på Windown update ? isåfall ha ja gjort de. men endå... Risken e större med MSN öppet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geezus Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 den fixar man på Windown update ? isåfall ha ja gjort de. men endå... Risken e större med MSN öppet.. Tveksamt om risken är större... Det enda som skulle kunna vara större risk med är att få datorn omstartad iom. att ditt IP-nummer blit lättare att snoka reda på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
robban... Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Tveksamt om risken är större... Det enda som skulle kunna vara större risk med är att få datorn omstartad iom. att ditt IP-nummer blit lättare att snoka reda på. aja hur som hellst har blivit varnad för MSN. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Då får man väl använda ICQ. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
robban... Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Då får man väl använda ICQ. hehe. har ingenaning om hur de e med ICQ (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jontemad Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 PHEW kollade precis MIN egen dator den är inte attackerad av msblast.exe däremot så på familje datorn har vi viruset.Det sånt attackerar RCP som i Urachez fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 (redigerad) GAAAAAHHHHH!!!! :'( Redigerad 13 augusti, 2003 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 hehe, men det är ju inte svårt att ta bort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts