Jump to content

Virus

Conny_S
 Share

Recommended Posts

Fick det viruset, men jag stängde av Port 135 och 69! Se'n uppdaterade jag alla säkerhets uppdateringar från Microsoft (HATA) och uppdaterade Norton! Så fick jag bort det i alla fall! Finns MYCKET lättare sätt! Och det är inte precis det farligaste viruset, den (W32.Blaster.Worm) attackerar RPC (Tror jag det hette) så datorn måste startas om! Varför detta virus spridande? :shifty:

Redigerad av Urachez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har fått de (:!!!:)

men fick någ en lindrigare "dos" av de.

fixa bort det så här:

Starta om datorn. tryck f8 medans den startar.

du kommer till en massa val. välj att starta i felsökt läge.

när du kommer in till windows. öppna utforskan och och gå in på Pappen "windows" leta efter en fil som heter "msblaster" ta bort den.!

starta om datan i vanligt läge.

sen trycker du Ctrl+alt+delete gå in på prossecer och kolla så att inte filen msnblaster ligger där! sen ska de vara borta :angry:

Gick in på Windows update o laddade hem nya uppdateringar.. stod nån stans att man skulle göra så.

.

DÅ ska de vara borta!

Vet 3 pers som har fått viruset 2 av dom fick bort det på de där viset.

den som inte fick bort de får vänta.. :'(

Vill du skydda dig mot viruset använd INTE msn på ett tag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har fått de (:!!!:)

men fick någ en lindrigare "dos" av de.

fixa bort det så här:

Starta om datorn. tryck f8 medans den startar.

du kommer till en massa val. välj att starta i felsökt läge.

när du kommer in till windows. öppna utforskan och och gå in på Pappen "windows" leta efter en fil som heter "msblaster" ta bort den.!

starta om datan i vanligt läge.

sen trycker du Ctrl+alt+delete gå in på prossecer och kolla så att inte filen msnblaster ligger där! sen ska de vara borta :angry:

Gick in på Windows update o laddade hem nya uppdateringar.. stod nån stans att man skulle göra så.

.

DÅ ska de vara borta!

Vet 3 pers som har fått viruset 2 av dom fick bort det på de där viset.

den som inte fick bort de får vänta.. :'(

Vill du skydda dig mot viruset använd INTE msn på ett tag!

Jag har fått det, ska testa så som du gjorde nu! hoppas det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men om MSN e en öppen port ut till allt.

så då e de skit lättt att få de om du ha öppnat msn.

(:!!!:)

Du kan lätt bli infekterad även om du inte kör MSN. Installerar man patchen blir man säker.

De portarna som används för att infektera är portar som inte ska vara öppna överhuvudtaget.

Om man nu inte drabbas av den nya versionen av viruset som sprids via IRC, dock vet jag inte hur man ska skydda sig eller om man behöver skydda sig ytterligare än patchen från Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan lätt bli infekterad även om du inte kör MSN. Installerar man patchen blir man säker.

De portarna som används för att infektera är portar som inte ska vara öppna överhuvudtaget.

Om man nu inte drabbas av den nya versionen av viruset som sprids via IRC, dock vet jag inte hur man ska skydda sig eller om man behöver skydda sig ytterligare än patchen från Microsoft.

den fixar man på Windown update ?

isåfall ha ja gjort de.

men endå... Risken e större med MSN öppet..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor