Mikolan Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 Jag har 2 datorer och på den ena började nt cpgrejs som stänger av datan komma upp när jag kopplar in adsl, så jag vill skicka över ala min frasas filer till den andra? hur gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 12 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 jag har windows xp pro på den ena och xp home på den andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxter Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 Fråga 1: Får du ett felmedelande innan datorn stänger ner sig.. Har du möjligheter att ta en screnshot på det Fråga 2: Hur har du/ni gjort ert nätverk ? Fråga 3: Är det första gången du använder ADSL på din Ort ? Fråga 4: Vad har du för nätverkskort och övrig nätverksutrusning ? Behöver lite info från dig .. börjar med ovan nämnda frågor så ska vi se om vi kan hjälpa dig att reda ut saken.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 12 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 Fråga 1: Får du ett felmedelande innan datorn stänger ner sig.. Har du möjligheter att ta en screnshot på det Fråga 2: Hur har du/ni gjort ert nätverk ? Fråga 3: Är det första gången du använder ADSL på din Ort ? Fråga 4: Vad har du för nätverkskort och övrig nätverksutrusning ? Behöver lite info från dig .. börjar med ovan nämnda frågor så ska vi se om vi kan hjälpa dig att reda ut saken.. 1. Ja det står att Windows kommer stängas ber inom 60 sekunder. men kan itne ta nåt screen för det funkar inte... 2. Nej 3.Nej har haft det ett bra tag. (Norton Poppade upp med nåt om en backdoor.trojan som sattes i karantän, tror det kan vara den.) 4. ett 3COm Etherlink Nätverkskort i den ena och VIA Compatable Fast Ethernet Adapter på den andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxter Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 Tyvärr så kan du blivit smitad av det nya supervirustet .. Information hittar du i olika topicar här på forumet almänt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 backdoor.trojan är iallafall INTE det där nya viruset, det handlar ju om en trojan! (Fattar man ju med halva röven..) Alltså ett program som gör att andra kan sno dina lösenord, smitta den med mer virus, radera hårddisken och ställa till med annat jävulskap Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxter Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 backdoor.trojan är iallafall INTE det där nya viruset, det handlar ju om en trojan! (Fattar man ju med halva röven..) Alltså ett program som gör att andra kan sno dina lösenord, smitta den med mer virus, radera hårddisken och ställa till med annat jävulskap Det sa jag inte grabben .. hans dator stänger ner så fort han ska ut med sitt Adsl .. efter ca 27 sec till 8 minuter får han vara uppkoplad sedan får hans dator inte vara på utan stängs av.. Det är symtomen av en virus attack från blaster.. Jag vet att jag kan ha fel men det bjuder jag stolt på .. jag vill bara hjälpa killen att få ordning på sin dator OK. Om du inte kan vara online tillrekligt länge för att få säkerhetsupgraderingen (Xpfix) så ring runt till såna du känner och be dom sedan om hjälp att tanka hem eller om dom redan gjort det. Hoppas allt löser sig .. Du kan föresten blocka port 135.. så ska du nog hinna tanka ner fixen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 13 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Det står att Remoe Procedure Call (RPC) Har gjort nåt fel osv. men hur får jag igång nätverk mellan 2 datorer?, jag ska skicka över en massa viktiga filer innan jag formaterar hd'n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 då har du blivit småttad av viruset blaster (superviruset) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 13 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 då har du blivit småttad av viruset blaster (superviruset) jag vet, när jag skulle fixa det tog norton bort det nu, allt e bra, men vill fortfarande veta hur jag skickar filer öve rett nätvberk och hur jag skapar ett nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 hur ser ditt nätverk ut? har du nån switch ect? hur många datorer? mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hunta Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 ja... du kan ju ta o prova att koppla om kabalarna ska väl inte va så svårt (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 13 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 hur ser ditt nätverk ut? har du nån switch ect? hur många datorer? mm jag vill bara koppla ihp 2 datorer med en nätverkskabel och hämta en fil från den andra datan går det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 om ni bara ska koppla ihop 2 datorer behöver ni en twistad tp-kapel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 13 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 om ni bara ska koppla ihop 2 datorer behöver ni en twistad tp-kapel bajs... vad e det? fan d¨kan jag inte skicka en fil till den nya datan från den gamla?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 (redigerad) en twistad tp-kapel är twistad ... annars måste du använda en switch ect Redigerad 13 augusti, 2003 av GTA3_PLAYER Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts