Jump to content

Behöver hjälp med nätverk.

Mikolan
 Share

Recommended Posts

Fråga 1: Får du ett felmedelande innan datorn stänger ner sig..

Har du möjligheter att ta en screnshot på det

Fråga 2: Hur har du/ni gjort ert nätverk ?

Fråga 3: Är det första gången du använder ADSL på din Ort ?

Fråga 4: Vad har du för nätverkskort och övrig nätverksutrusning ?

Behöver lite info från dig .. börjar med ovan nämnda frågor så ska vi se om vi kan hjälpa dig att reda ut saken..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga 1: Får du ett felmedelande innan datorn stänger ner sig..

Har du möjligheter att ta en screnshot på det

Fråga 2: Hur har du/ni gjort ert nätverk ?

Fråga 3: Är det första gången du använder ADSL på din Ort ?

Fråga 4: Vad har du för nätverkskort och övrig nätverksutrusning ?

Behöver lite info från dig .. börjar med ovan nämnda frågor så ska vi se om vi kan hjälpa dig att reda ut saken..

1. Ja det står att Windows kommer stängas ber inom 60 sekunder. men kan itne ta nåt screen för det funkar inte...

2. Nej

3.Nej har haft det ett bra tag. (Norton Poppade upp med nåt om en backdoor.trojan som sattes i karantän, tror det kan vara den.)

4. ett 3COm Etherlink Nätverkskort i den ena och VIA Compatable Fast Ethernet Adapter på den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

backdoor.trojan är iallafall INTE det där nya viruset, det handlar ju om en trojan! (Fattar man ju med halva röven..) Alltså ett program som gör att andra kan sno dina lösenord, smitta den med mer virus, radera hårddisken och ställa till med annat jävulskap

Det sa jag inte grabben .. hans dator stänger ner så fort han ska ut med sitt Adsl .. efter ca 27 sec till 8 minuter får han vara uppkoplad sedan får hans dator inte vara på utan stängs av.. Det är symtomen av en virus attack från blaster..

Jag vet att jag kan ha fel men det bjuder jag stolt på .. jag vill bara hjälpa killen att få ordning på sin dator OK.

Om du inte kan vara online tillrekligt länge för att få säkerhetsupgraderingen (Xpfix) så ring runt till såna du känner och be dom sedan om hjälp att tanka hem eller om dom redan gjort det.

Hoppas allt löser sig .. Du kan föresten blocka port 135.. så ska du nog hinna tanka ner fixen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor