walen Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 jag blev drabbad igår jag har telenordia + att två kompisar blev drabbade de har telia. man kunde även läsa om att på text tv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2...,343690,00.html Nytt supervirus höjs till hotnivå 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 – Vi testade och satte ut en datorer med ett helt nyinstallerat Windows XP på nätet, och redan efter 27 sekunder var den smittad. Som mest tog det åtta minuter, säger Patrik Runald. Shit vad snabbt! Hur kan det vara möjligt?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 Shit vad snabbt! Hur kan det vara möjligt?! När viruset började spridas drabbades 16 000 amerikaner på bara 20 minuter! Det kallar jag snabbt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geezus Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 Shit vad snabbt! Hur kan det vara möjligt?! Det är en mycket intressant mask! Den tar IP-numret från den datorn den kommit in i, slumpar 20 IP-nummer utifrån det och skickar till andra datorer i närheten (nätverk, samma ISP) Sen den slumpar fram 20 st IP-nummer som den försöker infektera... och man märker inget! Sjukt effektivt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 detta blir internets undergång [åhh huh hemska tanke :"> ] mitt internet segar sig nu också håller med virusmakarn lite grann microsoft tänker endast på pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XmaN Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 Hade det där viruset alldeles nyss datorn starta om efter nån min men jag formaterade och ladda ner den där grejen till xp så man inte blir drabbad så nu funkar det igen (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 var nog onödigt att formatera enligt expressen så gör man ctrl-alt-delete stänger blaster går till reg tar bort blasters reg filer och sen tar man bort själva filen (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XmaN Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 var nog onödigt att formatera enligt expressen så gör man ctrl-alt-delete stänger blaster går till reg tar bort blasters reg filer och sen tar man bort själva filen (:!!! JO men det fans inget att ta bort där.... Han inte instalera den där "fixen" heller för datan startades ju om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geezus Skrivet 12 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2003 JO men det fans inget att ta bort där.... Han inte instalera den där "fixen" heller för datan startades ju om Bara att koppla från internetanslutningen så startas inte datorn om. Du måste nämligen sitta uppkopplad för att kunna få RPC:n attackerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XmaN Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 Bara att koppla från internetanslutningen så startas inte datorn om. Du måste nämligen sitta uppkopplad för att kunna få RPC:n attackerad. JO men jag gjorde det men då kan man ju inte tanka "fixen" (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxter Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 (redigerad) Det där med att blåsa disken är en dum idee som redan är testad av många.. Så fort du går ut på internet.. kan du bli smittad genom hålet (som går att fixa med säkerhetsupgraderin) Det kan ta under 27 sec till 8 minuter innan du får virus attacken igen .. så skyddet (xpfixen) måste in direkt när du blåst disken för att du ska käna dig relativt säker innan du går ut igen på internet.. Det går att blocka port 135 om jag inte mins fel då ska du kanske hinna tanka fixen men risken finns hela tiden då viruset angriper windows update tjänsten ca var 24 milisekund.. Så det finns ett dilema som sagt men fixen bör ni alla läga på backup om ni har möjlighet.. För Win. 2000 Svenska ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4k...980-x86-ENU.exe För Win. XP Engelska ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4k...980-x86-ENU.exe För Win. 2000 Svenska ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4k...980-x86-SVE.exe För Win. XP Svenska ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4k...980-x86-SVE.exe Redigerad 13 augusti, 2003 av Maxter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 (redigerad) Det där med att blåsa disken är en dum idee som redan är testad av många.. Så fort du går ut på internet.. kan du bli smittad genom hålet (som går att fixa med säkerhetsupgraderin) Det kan ta under 27 sec till 8 minuter innan du får virus attacken igen .. så skyddet (xpfixen) måste in direkt när du blåst disken för att du ska käna dig relativt säker innan du går ut igen på internet.. Det går att blocka port 135 om jag inte mins fel då ska du kanske hinna tanka fixen men risken finns hela tiden då viruset angriper windows update tjänsten ca var 24 milisekund.. Så det finns ett dilema som sagt men fixen bör ni alla läga på backup om ni har möjlighet.. För Win. 2000 Svenska ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4k...980-x86-ENU.exe För Win. XP Engelska ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4k...980-x86-ENU.exe För Win. 2000 Svenska ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4k...980-x86-SVE.exe För Win. XP Svenska ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4k...980-x86-SVE.exe "Det kan ta under 27 sec till 8 minuter" (:!!! jag har redan brandvägg och laddat ner lite uppdateringar till windows..borde räcka va? e inte så kunning i ämnet tyvärr..om ni har DN så va det en bra artikel om Masken Lovesan i ekonomidelen *edit*: länkarna funkar inte kan gissa på överbelastning Redigerad 13 augusti, 2003 av samool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxter Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 (redigerad) *edit*: länkarna funkar inte (:!!! kan gissa på överbelastning F*N funkar dom inte.. det var mindre bra för stackarna som vill ha dom .. Men prova in imellan jag har provat här ok dom funkade Ok lösningen kan vara gå till källan där jag fick på följande länk så bör det funka bättre http://forum.sweclockers.com/showthread.ph...threadid=174961 Redigerad 13 augusti, 2003 av Maxter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 F*N funkar dom inte.. det var mindre bra för stackarna som vill ha dom .. Men prova in imellan jag har provat här ok dom funkade Ok lösningen kan vara gå till källan där jag fick på följande länk så bör det funka bättre http://forum.sweclockers.com/showthread.ph...threadid=174961 ja..så va det...besservisser (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 näe, säkrast är att koppla ner NU, bye Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxter Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 ja..så va det...besservisser Jag hoppas att du skojar med mig .. jag som försöker hjälpa er och allt :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 (redigerad) :'( Redigerad 13 augusti, 2003 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 13 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2003 (redigerad) Jag hoppas att du skojar med mig .. jag som försöker hjälpa er och allt :'( jag skojar BIG TIME! (ganska mycket alltså ) Redigerad 13 augusti, 2003 av samool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts