Jump to content

DOS

Visa
 Share

Recommended Posts

Nu är det stabila NT system som gäller!

... men långt inne i våra hjärtan lever kärnan Ms-Dos kvar! -_-

Har skjälv massa gamla burkar med Dos + Win 3.1, det är som en del av mig!

För er mindre som inte är så gamla så vet ni inte hur härligt det var när Win95 levererades! den alldeles nya startmeyn :teehee: mm.

DOS ÄR I VÅRA HJÄRTAN! Detta är den officiella topicen om Ms-Dos!

btw, tänker skjälv sätta igång en 286 imorgon!

!!!!

dir

format

mem

md xxxx

:teehee:

ni äldre får gärna förklara för dom mindre vad Win9x bygger på -_-

<*EDIT*>

Jag kan även passa på att informera om VM-ware B) perfekt för er som vill åka tillbaka i tiden och inte äger en gammelburk!

om ni undrar vad Vmware är så sök på google, eller fråga mig eller.... Hultan!

Redigerad av Visa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

286!! -_- , med en klockfrekvens på ca 6-7 mhz... -_- , kom ihåg min gamla 486 som jag uppgraderade till en pentium 200mhz, :teehee:

det finns såna på loppmarknader! men ni som har en, sälj INTE! dom kommer bli värdefulla!

nå, nu blir det sova, ska vakna kl 4 imorgon! kommer hem vid 7 (på morgonen) hejhej!

*edit*

minigun: jag vet inte hur snabb processorn är!

kan nån tipsa om nåt bra program där man kan ta reda på mer om datorns inre! (ska fungera med Win 3.1x eller DOS!)

Jag hoppas få svaret levererat med morgonkaffet B)

*edit 2*

14½ år :teehee: var 7 när jag börja med data

Redigerad av Visa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en gammal 286 :P som står under pappas säng komplett med tangentbord och skärm m.m, tar typ 25 sekunder att öppna Microsoft Håller med till 100%!... Gu' nåde pappa om han slänger den som han gjorde med Nokiadatorn man fick starta med diskett (den hade ingen hårddisk, eller eget minne :wub: ) >_<

Edit: lol!

tar typ 25 sekunder att öppna Microsoft Håller med till 100%

ska naturligtvis stå Wor d

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en gammal 286 :P  som står under pappas säng komplett med tangentbord och skärm m.m, tar typ 25 sekunder att öppna Microsoft Håller med till 100%!... Gu' nåde pappa om han slänger den som han gjorde med Nokiadatorn man fick starta med diskett (den hade ingen hårddisk, eller eget minne :P>_<

MS W O R D (för att slippa håller med till 100 %) fanns väll inte så tidigt? :wub:

Då fanns ju bara Wordpad!

Dem kan ha latjat med den innan vi fick den, det är i alla fall Microsoft Windows 3.1 på den... B)

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag "fick" dom ju!

nae, men med lite samtal med kommunen sa fick jag och en till tillstand att ta allt, det foljde med en 40x cd lasare i en! heheh, och licenser pa 3st win3.1 och 1st DOS, som hade varit en serverdator, jatte roligt att kolla runt! hehehe, alla pass och sant lagkvar, >_< men jag formaterade eftersom det var dos pa den

Länk till kommentar
Dela på andra sidor