Jump to content

Djurplågeri

samool
 Share

Recommended Posts

Jag vill bara uppmärksamma er om att i denna länk förekommer djupt djurplågeri...tänk er själva om ni var nån av djuren...jag har alltid ätit kött men jag skulle lugnt kunna vara vegiterian efter denna film..filmen är mestadels smygfilmad...den visar hur djuren plågas bara för att dom på gårdarna ska tjäna pengar, hur dom när dom är odugliga säljs på aktion, hur nyfödda grisungar slängs med huvudet först i golvet och mycket mer..jag blev otroligt upprörd när jag såg denna. fattar inte hur en människa kan behandla ett djur såhär :wub:

ni som e känsliga bör kanske inte se den...(som ni kommer göra just därför att jag sa det men endå)

http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=mym2002

*edit* kanske ska tillägga att det inte är en svensk gård

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara uppmärksamma er om att i denna länk förekommer djupt djurplågeri...tänk er själva om ni var nån av djuren...jag har alltid ätit kött men jag skulle lugnt kunna vara vegiterian efter denna film..filmen är mestadels smygfilmad...den visar hur djuren plågas bara för att dom på gårdarna ska tjäna pengar, hur dom när dom är odugliga säljs på aktion, hur nyfödda grisungar slängs med huvudet först i golvet och mycket mer..jag blev otroligt upprörd när jag såg denna. fattar inte hur en människa kan behandla ett djur såhär :wub:

ni som e känsliga bör kanske inte se den...(som ni kommer göra just därför att jag sa det men endå)

Det är ju fan fruktansvärt!!!! -_-:D

Jag klarade inte längre efter att dom döda grisen med en spikpistol. :alien: :'( :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill bara uppmärksamma er om att i denna länk förekommer djupt djurplågeri...tänk er själva om ni var nån av djuren...jag har alltid ätit kött men jag skulle lugnt kunna vara vegiterian efter denna film..filmen är mestadels smygfilmad...den visar hur djuren plågas bara för att dom på gårdarna ska tjäna pengar, hur dom när dom är odugliga säljs på aktion, hur nyfödda grisungar slängs med huvudet först i golvet och mycket mer..jag blev otroligt upprörd när jag såg denna. fattar inte hur en människa kan behandla ett djur såhär  :wub:

Vansinne! -_-

Det är ju i USA men ändå.

J*vla sjuk värld vi lever i, jag är fullständigt chockad!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen så illa berörd av att se de där men att man ska sluta äta kött enbart pga att man sett en film från en annan del av värden där dom behandlar djur på ett annat sätt är ändå fel. Jag har ganska kalla nerver och reagerade knappt på de jag såg men man inser att de är så frukansvärt fel. De svenska slakterierna och våra kära jämtlänska bondgårdar är väl skötta och tar hand om djuren på ett fint sätt. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen så illa berörd av att se de där men att man ska sluta äta kött enbart pga att man sett en film från en annan del av värden där dom behandlar djur på ett annat sätt är ändå fel. Jag har ganska kalla nerver och reagerade knappt på de jag såg men man inser att de är så frukansvärt fel. De svenska slakterierna och våra kära jämtlänska bondgårdar är väl skötta och tar hand om djuren på ett fint sätt. :wub:

joo du har rätt, det är ju mycket bättre här än andra delar av världen så jag förstår vad du menar, jag kommer nog inte sluta äta kött för som du sa "en film" men jag blir upprörd av den, spelar ingen roll var i världen den har spelats in, det är sjukt endå -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Scan t.ex låter korna växa upp utomhus och i normal takt utan droger som ska göra så att dom växer. Och Arle t.ex låter ju korna vara utomhus föutom på natten, vintern, och när dom ska mjölkas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor