Pico Skrivet 6 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 (redigerad) FREDDY VS JASON (är chockfull av spoilers!) Regi: Ronny Yu Med: Robert Englund, Ken Kirzinger, Monice Keena, Jason Ritter, Kelly Rowland m.fl. Handling: Freddy Krueger (Englund) har hamnat i helvetet och kan inte fortsätta med sin favoritsyssla för att ingen längre fruktar honom. "Being dead...that wasn't a problem. But being forgotten?! Now that's a BITCH!" menar Freddy... "I searched the bounds of hell, but I found someone... Så Freddy tänker alltså ta hjälp av Jason (Kirzinger), som bara blir glad av återuppståndelsen, för att få ungarna på Elm Street att komma ihåg stadens värsta mardröm... Lori (Keena), Kia (Rowland) och Gibb (Katharine Isabelle) är tre vänner som ständigt hänger ihop. Under kvällen kommer Gibb's pojkvän Trey (Jesse Hutch) och Blake (David Kopp) över för lite kul. http://campblood.shiversofhorror.com/films/fvsj/fvsj023.jpg Trey upptäcker Jason och blir bokstavligt talat krossad på ett brutalt sätt. De andra springer ut på gatan och stoppar en polisbil som körs av polisman Stubbs (Lochlyn Munro). Blake släpps tidigt från stationen och blir, likt sin pappa, av med huvudet i en splash av blod. Lori somnar på stationen och blir vittne till en hemsk mardröm. http://campblood.shiversofhorror.com/films/fvsj/fvsj029.jpg På mentalsjukhuset Westin Hills "vårdas" Will (Ritter) och hans bästa vän Mark (Brendan Fletcher). Will råkar slänga ett öga på en vakts TV och märker att hans gamla flickvän Lori's hus är på nyheterna. Han blir arg när vakten stänger av TV:n så han och Mark rymmer för att ta reda på vad som hänt. Han försöker prata med Lori i skolan men får lägga benen på ryggen när ett par poliser kommer. De får reda på att det är fest ute på landet någonstans så Will bestämmer sig för att åka dit. Mark stannar. Under tiden är det rave ute på landet. Festen hålls av knarkaren Freeburg (Kyle Labine) Skolnörden Linderman (Chris Marquette) råkar komma (Oj oj). Will möter Lori och de börjar prata. Gibb ramlar ihop som en klubbad oxe efter en öl för mycket och märker inte att festprissen Frisell (Alex Green) följer efter. I drömmen jagas hon av Freddy, och precis när han tänker döda henne, försvinner hon. Jason har nämligen tryckt ner ett spjut i både henne och Frisell, som slungas minst en kilometer bort när Jason viftar med sitt spjut. http://campblood.shiversofhorror.com/films/fvsj/fvsj034.jpg Jason fortsätter och träffar Shack (Chris Gauthier) och hans kompis. De föreslår att Jason "...go and fins yuorself a pig to fuck!" Jason uppskattar inte rådet utan vrider nacken av Shack's kompis. Shack sätter eld på Jason men det slutar med en brinnande machete i ryggen. Alla festande försvinner som en avlöning men Jason lyckas i alla fall skiva ett par stycken. Skriver mer snart... Redigerad 6 september, 2003 av Pico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stallion Skrivet 9 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2003 (redigerad) Pico, ännu ett masterpiece av dig Redigerad 9 september, 2003 av Stallion Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HiddeN Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 Blev medlem nyss. Kan säga att Freddy vs. Jason var bra Mycket, fight, spänning och blod. Tyckte ändå att Kane Hodder skulle passa bättre bakom masken än Ken Kirzinger. Har hört att troligen Ronny Yu skulle göra en uppföljare till Freddy vs. Jason, en tvåa alltså. Men det tycker inte jag, förresten om Jason X är den sista filmen i Fredagen den 13:e serien så var det uselt. Gör en ny istället, fast i Crystal Lake eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 (redigerad) HEj.. välkommen hit men dra inte upp gamla topics (typ 2+ månader gamla).. många gillar inte det.. Redigerad 26 februari, 2004 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 Jag såg den för typ en månad sen. Väldigt bra, mycket blod. Det spelar väl ingen roll vem som är jason, han säger ju inget. Gizmo: Om man har nåt vettigt att säga så är det ok om den int är helig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 Jag såg den för typ en månad sen. Väldigt bra, mycket blod. Det spelar väl ingen roll vem som är jason, han säger ju inget. Gizmo: Om man har nåt vettigt att säga så är det ok om den int är helig. ok Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 älskar den där filmen, så himla bra! Ryser i hela kroppen när man ser det där med sängen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 Blev medlem nyss. Kan säga att Freddy vs. Jason var bra Mycket, fight, spänning och blod. Tyckte ändå att Kane Hodder skulle passa bättre bakom masken än Ken Kirzinger. Har hört att troligen Ronny Yu skulle göra en uppföljare till Freddy vs. Jason, en tvåa alltså. Men det tycker inte jag, förresten om Jason X är den sista filmen i Fredagen den 13:e serien så var det uselt. Gör en ny istället, fast i Crystal Lake eller nåt. en tvåa.. det verkar rätt omöjligt med tanke på hur freddy vs jason slutar.. om du förstår vad jag menar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HiddeN Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 Det blir en fet fight mellan Jason o Freddy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HiddeN Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 fr3k: Jo, det är sant Förstår ej heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 en tvåa.. det verkar rätt omöjligt med tanke på hur freddy vs jason slutar.. om du förstår vad jag menar Men ja du vet allra sist i slutet så skrattar ju freddy när dom går i en skö om du vet vad jag menar? Det spelar ingen roll hur skräckfilmer slutar, det görs alltid uppföljare ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 Nä det här var nog inte riktigt min typ av skräck...får gå tillbaka till Halloween snarast! Freddy VS Jason var en besvikelse med andra ord(Men Englund gör ett extremt bra kommentarorspår tillsammans med Ken och Ronny...men dte är typ bara Englund som snackar och tur är väl det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Har Jason ett ansikte? Jag har typ inte sett nån av dom filmerna men men! Jag vill ha lite bakgrunds fakta om personerna (Jason och Freddy) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 27 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Ja, Jason ser ut som en förkyld pungråtta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 fin bild http://campblood.shiversofhorror.com/films/fvsj/fvsj029.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Du gillar ju bara brösten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Du gillar ju bara brösten! Men det gör inte du eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HiddeN Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Är det meningen att vi ska diskutera om en tjej som vill visa hälften av sina bröst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Är det meningen att vi ska diskutera om en tjej som vill visa hälften av sina bröst? Hon gör det inte frivilligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Jo, visst gör jag det men blir det inte lite spamm om man bara skickar in en bild och säjer fin bild! (även ifall det e från filmen) Kan jag få lite bakgrundsfakta om Freddy och Jason. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts