Jump to content

Underjordisk berättelse...

Funnylin
 Share

Recommended Posts

Det blev ju aldrig nått rollspel av den här världen, bestämde mig därför för att skriva ihop några berättelser. Det här är den första jag påbörjat(Det är bara början av berättelsen). Den utspelar sig innan Jake och Eve startar upp organisationen Prearth(Fast det är tänkt att den ska sluta med att dom startar upp den).

För er som inte vet något om den här världen: Utspelas i framtiden, alla lever under jorden efter en fruktansvärd katastrof, Fürgahl är underjorden största(och enda än så länge)stad.

Operation Prearth

Straffkolonier är inget ovanligt utanför staden Fürgahl, men att fångarna där faktiskt är brottslingar är desto ovanliggare. Tvillingarna Jake och Eve har varit fångar på Maahr i två år nu, men inte för att ha gjort något som enligt lagen är brottsligt utan för att ha försökt starta upp en organisation vars mål skulle vara att befolka jordytan igen.

Jake och Eves anhängare kämpar för att få dom frigivna, men inget verkar hjälpa.

Det här är den första berättelsen om tvillingarna Jake och Eve.

Maahr en av alla straffkolonier utanför Fürgahl, även en av dom första. Här sitter många fångar som på ett eller annat sätt motsagt sig ledningen av denna värld.

Så även tvillingarna Jake och Eve, som även om dom själva inte vet om det ännu inte kommer att sitta där så länge till.

Det råder fullständig panik på Maahr för tillfället, sedan all ström plötsligt försvunnit och sedan man upptäckt att även reserv generatorn var saboterad.

Jake och Eve ligger som vanligt vid den här tiden i varsin cell och sover, men inte länge till ska det visa sig.

Efter mycket slit har kraftverket blivit lagat, fast med det har även en elektronisk bomb kommit till liv, en bomb som placerats utanför Jake och Eves celler.

Av naturliga skäl vaknar dom flesta upp av smällen, men bara två av dom kan fly.

När Jake och Eve kommer ut nås dom av en stor och kraftig man.

- Hoppa in vet ja!

Jake hoppar in utan ett ord, men Eve står kvar.

- Vem är du, har "dom" skickat dig?

- Jag heter Jay, mer behöver ni inte veta nu.

Eve hoppar tvekfullt in i mannens fordon, som verkar vara en blandning av dödsmaskin och svävare.

Vad tycker ni?

(Som sagt är det bara ett utkasst, det finns mycket som brister imellan förorden och paniken på Maahr...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, tack. Jag vet exakt vad som ska hända, det svåra blir ju att skriva det...

Vampire jag ser att du redan har en varning, jag varnar dig om du fortsätter med inlägg som dom två typiskt onödiga inlägg som du ådstakommit i den här topicen, så får du ytterliggare en varning!

*Offtopic* Är det bara moderatorer som kan se hur många varningar någon har eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor