Sh0NuFF Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Hej på er! Jag har kört fast mig i ett 3D modellerings program som heter "Maxon Cinema 4D". (De som arbetar i/med programmet förstår nog det här.) Jag är kvar i hjälp filerna och skulle just lära mig göra en modell på ett vapen. När jag till slut läser igenom slutet så ställer jag in allt som det ska vara. Bara en detalj saknas. Jag hittar igen "Point Tool" men jag hittar inte igen "Point Mode". Någon som kan berätta var jag kan hitta "Point Mode"? Jag tror det är felet för när jag försöker sätta ut "Points" efter skissen på mitt vapen jag ritat så händer ingenting :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 *Halv-offtopic* Det där programmet, kostar det eller är det gratis? Och kan det spara i formatet "MDL"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 5 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 (redigerad) Programmet kostar om du köper det lagligt omkring ungefär 150.000 SEK. (Okej ingen säger nåt va?) Jag själv tog hem det via nätet. * Dessa rader togs bort på grund av warez, läs forumets regler §1.1 * Nej du kan inte exportera filer och annat till .mdl format. För att göra filer till .mdl format och liknande måste du först exportera din modell till 3Ds max studio (ett annat 3D program) som kostar lite mindre (omkring 100 000 SEK tror jag) * Denna rad togs bort på grund av warez, läs forumets regler §1.1 * Om du tänker börja arbeta med Cinema 4D så är det bäst om du har lärt dig grunder och sånt i ett annat 3D program till exempel 3Ds Max eller GMax (OBS! GMax är itne speciellt bra om du jämför men gmax är gratis på www.discreet.com) Maxon Cinema 4D är ett av de just nu bästa Animations/Rendering/Modelling programmet, i MC4D så kan du rendera dina modeller m.m. så att de ser ut som riktiga. (Det eftersom att Cinema 4D är till för att skapa Intro filmer till spel och även datoranimerade "långfilmer".) * Denna rad togs bort på grund av warez, läs forumets regler §1.1 * (OBS : 3DSMax hjälpfiler består av 500 "sidor" och tar tid att lära sig men används av de flesta som arbetar inom företag som till exempel RedStorm, Raven Software eller valve. OOPS!! Blev riktigt långt den här "Replyen". Redigerad 5 augusti, 2003 av Hultenius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 och den innehöll väldigt mycket warez-skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 6 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 He he... får tänka efter lite mer innan jag skriver då. Jag visste egentligen inte vad "wares" var i början men hultan förklarade för mig i går... eller var det i morse måntro? Nåja, nu har jag i alla fall lärt mig nått nytt... hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 7 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2003 Jag frågade en kille på mIRC som hjälpte mig så problemet är löst. Någon administratör kan få stänga topicen eller nåt om ni vill så att den inte blir full av spam eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2003 Varför ska den stängas? Det räcker att sluta skriva i den. Och den spammas knappast ner bara sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 7 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2003 ... Okej hehehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts