Jump to content

Behöver hjälp med Cinema 4D

Sh0NuFF
 Share

Recommended Posts

Hej på er!

Jag har kört fast mig i ett 3D modellerings program som heter "Maxon Cinema 4D". :D

(De som arbetar i/med programmet förstår nog det här.)

Jag är kvar i hjälp filerna och skulle just lära mig göra en modell på ett vapen.

När jag till slut läser igenom slutet så ställer jag in allt som det ska vara.

Bara en detalj saknas.

Jag hittar igen "Point Tool" men jag hittar inte igen "Point Mode". Någon som kan berätta var jag kan hitta "Point Mode"? Jag tror det är felet för när jag försöker sätta ut "Points" efter skissen på mitt vapen jag ritat så händer ingenting <_<

:rolleyes: :'( -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Programmet kostar om du köper det lagligt omkring ungefär 150.000 SEK.

(Okej ingen säger nåt va?) Jag själv tog hem det via nätet.

* Dessa rader togs bort på grund av warez, läs forumets regler §1.1 *

Nej du kan inte exportera filer och annat till .mdl format. För att göra filer till

.mdl format och liknande måste du först exportera din modell till 3Ds max studio (ett annat 3D program) som kostar lite mindre (omkring 100 000 SEK tror jag)

* Denna rad togs bort på grund av warez, läs forumets regler §1.1 *

Om du tänker börja arbeta med Cinema 4D så är det bäst om du har lärt dig grunder och sånt i ett annat 3D program till exempel 3Ds Max eller GMax (OBS! GMax är itne speciellt bra om du jämför men gmax är gratis på www.discreet.com)

Maxon Cinema 4D är ett av de just nu bästa Animations/Rendering/Modelling programmet, i MC4D så kan du rendera dina modeller m.m. så att de ser ut som riktiga. (Det eftersom att Cinema 4D är till för att skapa Intro filmer till spel och även datoranimerade "långfilmer".)

* Denna rad togs bort på grund av warez, läs forumets regler §1.1 *

(OBS <_< : 3DSMax hjälpfiler består av 500 "sidor" och tar tid att lära sig men används av de flesta som arbetar inom företag som till exempel RedStorm, Raven Software eller valve. :rolleyes: OOPS!! Blev riktigt långt den här "Replyen".

Redigerad av Hultenius
Länk till kommentar
Dela på andra sidor