Chupaccabra Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Visst linux är bättre på att hålla servrar o sånt, fast Windows är mycket lättare att använda och krascher?Windows har aldrig kraschat för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Visst linux är bättre på att hålla servrar o sånt, fast Windows är mycket lättare att använda och krascher?Windows har aldrig kraschat för mig. Va?! Har Windows ALDRIG kraschat för dig? Du skulle bara ana vilken tur du har haft! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 sen jag vet bara inte vilken Linux jag ska ha så om ni vet vilken som er bäst så kan ni Gärna säga det:) Slackware 8,1 e bäst! men de e svårt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Det där TobbeH sa tidigare om att proffisionella människor använder Linux... Det stämmer ju inte så där väldigt bra... Man väljer Windows/Linux efter smak. Jag använder Windows och Programmerar modifikationer av spel, gör hemsidor i Html och reparerar även datorer åt folk. (Håller även på att lära mig Maxon Cinema 4D, ett program som används för datoranimerade filmer och att bygga modeller (gubbar/vapen m.m.) till spel.) Inte för att jag påstår mig vara proffisionell men jag kan mina saker. (... Kanske itne sådär supergalant med MC4D... ). Så sluta upp med din rappakalja... Även många stora företag använder Windows och de är åtminstone 10 gånger bättre än dig och mig! Till exempel Raven Software (Spel teamet bakom Soldier of Fortune spelen och Star Trek spelen!) Eller till exempel de som arbetar med Atari. (Utvecklarna till Unreal serien och Unreal Tournament serien ) Alltså man väljer efter smak! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Sh0NuFF: Ta det inte så allvarligt, det var lite menat som ett skämt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Hehe ursäkta.... Jag är faktiskt inte speciellt allvarlig nån gång men när jag pratar låter allt allvarligt....... Vilket inte är en fördel om man försöker pruta när man ska köpa något... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Det där TobbeH sa tidigare om att proffisionella människor använder Linux... Det stämmer ju inte så där väldigt bra... Man väljer Windows/Linux efter smak. Jag använder Windows och Programmerar modifikationer av spel, gör hemsidor i Html och reparerar även datorer åt folk. (Håller även på att lära mig Maxon Cinema 4D, ett program som används för datoranimerade filmer och att bygga modeller (gubbar/vapen m.m.) till spel.) Inte för att jag påstår mig vara proffisionell men jag kan mina saker. (... Kanske itne sådär supergalant med MC4D... ). Så sluta upp med din rappakalja... Även många stora företag använder Windows och de är åtminstone 10 gånger bättre än dig och mig! Till exempel Raven Software (Spel teamet bakom Soldier of Fortune spelen och Star Trek spelen!) Eller till exempel de som arbetar med Atari. (Utvecklarna till Unreal serien och Unreal Tournament serien ) Alltså man väljer efter smak! Mest för att.... Hmmmm... Spelen ska ju vara till Windows då är det ju bara dumt att anväda Linux Äver om dom proffsen skulle använda Linux hälldre!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chupaccabra Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Va?! Har Windows ALDRIG kraschat för dig? Du skulle bara ana vilken tur du har haft! Nope aldrig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Lite offtopic, men har ni hört att en Xbox är så lik en PC att det går att installera Linux på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chupaccabra Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Lite offtopic, men har ni hört att en Xbox är så lik en PC att det går att installera Linux på den? X-box funkar som en dator ju...Har spelat moden vampire slayer med folk som körde från sitt x-box. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jontemad Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Ni som har WIN XP på era burkar har ni haft problem med era datorer sedan.Liksom jag har installerat XP på min amatörbygda dator.Problemen är att i principen så kraschar/hänger sig varenda spel jag kör konstant.Bör notera att jag har en tidig version av XP PRO.Och hörde rykten om att man borde vänta med att skaffa xp tills det blev något mer stabilare när den tiden begav sig (2 år).Hoppas någon kan hjälpa mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
boss Skrivet 6 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 Va?! Har Windows ALDRIG kraschat för dig? Du skulle bara ana vilken tur du har haft! jag skulle behöva byta tangentbord för så många gånger jag har slagit i det för att windows har kraschat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 Nope aldrig... o jävlar , fatd du kanske bara surfar och skriver med den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 genomsnittet i antalet krashar per månad för mig är kanske 20 (vet inte riktigt), men antalet gånger jag har fått formatera om året ligger på ca 14st. men sen anänder man ju WinME också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 men sen anänder man ju WinME också Stackare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 Stackare! det jämnar väl ut sig när jag får BBB men sen borde vi få erbjudande om en ny dator med XP om kanske ett halvår Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spacepig Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 vad ska jag andvända för linux till min server burk den ska kör ftp,cs server,webserver. hjälp snälla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 debian för server är bra, om du är ny så ska du använda mandrake eller red hat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2003 Windows så klart, det stödjer fler program, kommer från ett mer etablerat företag och är mer användarvänligt. än en gång tog du orden direkt ur munnen på mig, ( eller fingrarna?? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxter Skrivet 7 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2003 Jag gillar dock windows trots sina skavanker här och där men det verkar ju gå åt rätt håll.. Jag har inte fått äran att prova Linux så jag har inget riktigt bra omdöme i den frågan. men jag har läst på lite och den inormationen har inte lockat mig specielt mycket tyvärr ... men en vacker/regning dag kanske man sitter med Linux .. vem Vet ?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts