Jump to content

Hjälp med PHP

spacepig
 Share

Recommended Posts

Hmm, är du säker på att du verkligen behöver PHP till din sida? PHP bör du använda om du vill göra en interaktiv hemsida, med t.ex. inloggningssystem, inställningar, forum, etc.

Om du vill ha sånt på din sida ska du absolut lära dig PHP, men så som sidan är nu duger det gott och väl med vanlig HTML.

En sak till, tro inte att PHP är lika lätt som HTML, PHP är mycket svårare än det, och jag rekommenderar att man borde ha fyllt 13 innan man försöker sig på PHP. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag började igår med att göra ett adcancerat forum.

(inte ett sånt lätt som invisionfree forum)

jag lyckade med ett adcancerat som fuska.nu fuska.se eller nästan som forumet.nu

Att göra ett forum betyder att man kodar allt från grunden helt själv, och inte laddar hem ett forum och ändrar inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att göra ett forum betyder att man kodar allt från grunden helt själv, och inte laddar hem ett forum och ändrar inställningar.

eller ja jag skrev fel det var ade som gorde det åt mig men nu vet jag hur man gör så jag har 2 advancerade

jo jag tanka ner sen la jag upp det på en webbserver

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PHP Programmering

PHP är ett serverbaserat skriptspråk som används för att skapa dynamiska webbplatser. Dess användning och popularitet ökar kraftigt världen över. PHP har på bara några år blivit ett av de stora serverbaserade skriptspråken. Det är plattformsoberoende och kan användas på de flesta webbservrar, bland annat Apache och IIS. Boken går grundligt igenom PHP och visar bland annat hur man arbetar med funktioner, sessioner, formulär, filer och databaskopplingar. Alla exempel i boken kan köras på såväl Windows som Linux/Unix. Databasexemplen är avgränsade till MySQL och Access, men principen är densamma för alla olika typer av databaser. Boken utgår från PHP version 4.3.0.

Pris: 279,00 kr

Länk

--------------------------

Den här boken har jag läst (fick låna av en kompis) och den är verkligen jättebra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor