spacepig Skrivet 3 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 Hej nån som kan hjälpa mig jag har alldrig andvänt php. jag har bara kört HTML jag vill bygga om min sida till PHP så jag undrar om någon kan skicka nån Guide eller Hjälpa mig eller nåt!!! min sida är http://www.vicecitysweden.tk snälla hjälp en nybörjare!!! php ska ju vara bättre har jag hört!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 3 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 Hmm, är du säker på att du verkligen behöver PHP till din sida? PHP bör du använda om du vill göra en interaktiv hemsida, med t.ex. inloggningssystem, inställningar, forum, etc. Om du vill ha sånt på din sida ska du absolut lära dig PHP, men så som sidan är nu duger det gott och väl med vanlig HTML. En sak till, tro inte att PHP är lika lätt som HTML, PHP är mycket svårare än det, och jag rekommenderar att man borde ha fyllt 13 innan man försöker sig på PHP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spacepig Skrivet 3 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 Jag är 17 ska fylla 18 så jag är över 13 heheheeh så du tycker att jag ska ha html ??? är du duktig på webdesign !!!! då kanske du kan hjälpa mig att få sidan snyggare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 3 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 försöker lära mig php jag med..vet någon nån BRA guide eller kurs.. alla bibelotek är ju stängda över sommarn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 3 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 Nja, design är inte mitt starka ämne! Men din design tycker jag är ganska bra, men byt bakgrunden... Och jag menade inte bara till dig att man bör vara 13 för att programmera PHP, utan till alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spacepig Skrivet 3 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 om du har nån Bättre bakrund som du tycker passa så får du gärna skicka den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 3 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 En sak till, tro inte att PHP är lika lätt som HTML, PHP är mycket svårare än det, och jag rekommenderar att man borde ha fyllt 13 innan man försöker sig på PHP. Skulle det vara lättare om man är äldre eller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 3 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 Skulle det vara lättare om man är äldre eller Alltså, missförstå mig inte! Det är typ som att vissa strategispel rekommenderas från en viss ålder pga att de är så svåra. Det är typ samma sak med PHP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 4 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2003 http://www.phpportalen.net Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 4 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2003 (redigerad) varsogod gått folk Niklasson.net's php-guide Idg's php-guide Redigerad 4 augusti, 2003 av samool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 4 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2003 En bok är alltid bäst. Vänta tills bibliteket öppnar eller kanske ännu bättre, köp en bok själv (om du har lite pengar över). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 4 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2003 ska nog ta och köpa en bok, än så länge kan jag bara grunderna i PHP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 4 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2003 php är kul och lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 4 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2003 klart att en bok är bäst men det är alltid roligt o testa lite nya grejer...då kan man ta guiderna på internet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 4 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2003 Jag försökte lära mig PHP och var på god väg att lyckas tills jag tappade intreset.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vampire Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 jag började igår med att göra ett adcancerat forum. (inte ett sånt lätt som invisionfree forum) jag lyckade med ett adcancerat som fuska.nu fuska.se eller nästan som forumet.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 jag började igår med att göra ett adcancerat forum. (inte ett sånt lätt som invisionfree forum) jag lyckade med ett adcancerat som fuska.nu fuska.se eller nästan som forumet.nu Att göra ett forum betyder att man kodar allt från grunden helt själv, och inte laddar hem ett forum och ändrar inställningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vampire Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 Att göra ett forum betyder att man kodar allt från grunden helt själv, och inte laddar hem ett forum och ändrar inställningar. eller ja jag skrev fel det var ade som gorde det åt mig men nu vet jag hur man gör så jag har 2 advancerade jo jag tanka ner sen la jag upp det på en webbserver Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 PHP Programmering http://shop.mdf.se/images/1036-php.gif PHP är ett serverbaserat skriptspråk som används för att skapa dynamiska webbplatser. Dess användning och popularitet ökar kraftigt världen över. PHP har på bara några år blivit ett av de stora serverbaserade skriptspråken. Det är plattformsoberoende och kan användas på de flesta webbservrar, bland annat Apache och IIS. Boken går grundligt igenom PHP och visar bland annat hur man arbetar med funktioner, sessioner, formulär, filer och databaskopplingar. Alla exempel i boken kan köras på såväl Windows som Linux/Unix. Databasexemplen är avgränsade till MySQL och Access, men principen är densamma för alla olika typer av databaser. Boken utgår från PHP version 4.3.0. Pris: 279,00 kr Länk -------------------------- Den här boken har jag läst (fick låna av en kompis) och den är verkligen jättebra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2003 (redigerad) Den här boken har jag läst (fick låna av en kompis) och den är verkligen jättebra! w0rd! Den boken har jag också läst, och det är lungt den bästa utav de jag läst! Redigerad 5 augusti, 2003 av TobbeH Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts