GTA3 freak Skrivet 23 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2003 håller på med rätt så snygga hjul just nu. nästan sånna på eleanor Och vad har det med mapping att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 23 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2003 Och vad har det med mapping att göra? vet intge ville bara säga d Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 6 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2003 (redigerad) shit... skulle behöva en guide till zmodeler! fattar noll av help filen i programet! kan nån beskriva hur man använder det?? *edit* tjoho! jag hittade en GUIDE Redigerad 6 september, 2003 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 23 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2003 yihaaaad!! hmm nu ska jag börja modda lite men jag har en fråga om man vill skippa alt det där krångliga kan man väl bara editera stranden lite och lägga till några grejor där eller? förrutom då att colisions och texturerna på grejen inte tillkommer då? eller hur? förresten jag har blender3d som exporterar till zmodeller format och blender3d är hundra gånger bättre (utvecklas bra mycke ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 om jag vill byta plats på min grej kan jag då bara ändra det senare i moomapper? så att den hamnar nån annan stans på stranden istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 24 september, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 Det är bättre att göra modellerna för sig och sedan sätta dom på stranden med hjälp av Moo Mapper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 24 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2003 va menar du att jag inte ska följa hela guiden och egentligen vad är det jag fyller i .ipl filerna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 25 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2003 jaja nu fattar man inte nån mästermoddare men liten början http://equinox.homelinux.net/public/uplfolders/upload8/tss.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 26 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2003 ade: det kallar inte jag modding.. du har ju inte gjort nått själv.. du har bara flyttat en sak.. sen ser det lite muppat ut faktist... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 26 september, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2003 men jag vet jag har ju aldrig visat nån /mod/ förrut som tyder på detta är det första jag ändrar i vice city Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spacepig Skrivet 9 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2003 finns det nån som har byggt en helt ny Map till Vicecity! !!! ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 13 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2004 nytt problem: allt är inte okej under vadlid grejjen hur gör man om det inte är okej då? har hänt samma sak för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 14 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2004 hur gör man om det inte är okej då? har hänt samma sak för mig Kanske för att du har glömt att lägga in .dff:en och .TXD:n i GTA3.IMG med IMG-tool?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 14 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2004 tack mingun har löst det nu.. gjorde om allt då funka det... IMG-tool krångla.. det var nog därför... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sk8_tomten Skrivet 7 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2004 hur ska man göra med alla siffrorna på ipl och ide filerna om man vill göra te gta3? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lazurq Skrivet 7 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2004 Det undrar ja me.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 6. Starta upp Coll Maker. Om programmet inte är inställt på engelska så fixa det först. Ladda sedan X-filen, ge den ett namn ock klicka på "Make coll file". vilken jävla x-fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 vilken jävla x-fil? Tror han menar namnet på filen man har döpt filen till. I detta fallet är det test. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 (redigerad) hmm, tror inte det.. när man ska ladda en fil kan man välja filformatet X-Files.. hjälp.. har iaf fått till en kub utan att spelet kraschade den svävar i luften, har flippad textur och är inte solid men just nu är jag rätt nöjd ändå edit: fick ner den på backen nu iaf.. Redigerad 8 maj, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 8 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2004 (redigerad) Man ska exportera modellen i zmod till en directX fil, tex: kub.x Den ska man sedan ladda i CollMaker. Man klickar bara på export och klicka på listen där man väljer vilket format den ska exporteras till och tryck D på tangentbordet, då kommer du direkt till directX (.x). Exportera så. Då har du en X-fil. Redigerad 8 maj, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts