Jump to content

Mapping - Så gör du!


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

yihaaaad!!

hmm nu ska jag börja modda lite

men jag har en fråga om man vill skippa alt det där krångliga

kan man väl bara editera stranden lite och lägga till några grejor där eller?

förrutom då att colisions och texturerna på grejen inte tillkommer då? eller hur?

förresten jag har blender3d som exporterar till zmodeller format

och blender3d är hundra gånger bättre (utvecklas bra mycke >_< )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

hmm, tror inte det.. när man ska ladda en fil kan man välja filformatet X-Files.. hjälp..

har iaf fått till en kub utan att spelet kraschade :lol:

den svävar i luften, har flippad textur och är inte solid men just nu är jag rätt nöjd ändå :lol:

edit: fick ner den på backen nu iaf..

post-11-1084001548_thumb.jpg

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska exportera modellen i zmod till en directX fil, tex: kub.x

Den ska man sedan ladda i CollMaker.

Man klickar bara på export och klicka på listen där man väljer vilket format den ska exporteras till och tryck D på tangentbordet, då kommer du direkt till directX (.x). Exportera så. Då har du en X-fil.

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...