Misterwhoopee Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Spammet har ju funnits i alla tider, även på den tiden vi äldre medlemmar kallar den goda, men inte alls i lika stor utsträckning (enligt mig ), och nu när jag ser att det funderas kring låsning av Vardagssnack regelbundet vid vissa tidpunkter så är fan måttet rågat... Varför kan man bara hellt enkelt undvika att posta en smilie för ett helt inlägg, eller skriva något helt ointressant som "jag dricker vatten" eller "jag är trött" jag vet inte om ni andra tycker jag är kall men det är ju såsom det sagts så och så många gånger ett forum! En mening med fem ord eller massa lådsasbråk/småbråk och liknande hör hemma på chatter! Jag tycker att Hultenius gör helt rätt när han låser Vardagssnack men ska det verkligen behövas? Det ska det väl fan inte alls göra?! jag har spammat en del i mina dagar, det får jag stå för, men jag skulle aldrig i nuläget få för mig att posta en smilie eller helt oanselig mening som man bara blir sur på om man gjort sig besväret att titta i en topic! Varsågod och debattera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 (redigerad) ska jag vara ärligt nu, har jag aldrig gillat vardagsnack tråden.. tycker det är för mycket spam i den tråden. ( specielt när några snackade om hur stor en medelstor penis är ) Redigerad 28 juli, 2003 av Senitel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 ska jag vara ärligt nu, har jag aldrig gillat vardagsnack tråden.. tycker det är för mycket spam i den tråden. ( specielt när några snackade om hur stor en medelstor penis är ) Förr var Vardagssnack en trevlig tråd där man kunde läsa om folks vardag men nu är den fan bara bedrövlig (Med undantag av en del bra inlägg) Och jag är bara glad att jag missade det där du nämnde! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Jag har inte varit medlem så väldigt länge, men jag tycker ändå att det har spammats mer nu än någonsin. (Sen dess jag reggade mig på forumet.) Jag klagar inte på att forumet får nya medlemmar, men ungefär sedan nivån nådde 2000 medlemmar så började det spammas en hel del. Och inte ska Vardagssnack behöva låsas vissa tider på dygnet! Kan inte personer som spammar mycket bli Hybernating ett par dar eller så, så att de förstår att det är allvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 (redigerad) Jo, den har spårat ur totalt. Bra att hultenius låser den! Visst, läste några väldigt gammla trådar som jag hade skrivit i då jag var ny, det var ingen rolig syn! Spam och "tröga" meningar, typ aggresivt med massa utropstecken osv. Men jag har mognat till mig, det märks. Och på det sätt jag skriver. t.ex "ej" i stället för "inte" (går snabbare att skriva och ser "mognare" ut, enligt mig). Men, har märkt skillnad hos flertalet medlemar. Hoppas du inte tar illa upp nu men, Mr Mister, upplevde att du spammade och var som mig i början, men du har växt och blivit en riktigt forumit. Bra trådar, gillar din EMU tråd. Så, folk ändrar sig med tiden, thats it. Ni kanske inte fick ut så mkt av mitt inlägg men det är iaf vad jag tycker och tror... Redigerad 28 juli, 2003 av joakimnestor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Ja...det är väldigt synd att det ska bli så här...(Sommarlovet gör ju sitt till)...Snart är det över och allt återgår till det normala tror iaf jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Ja...det är väldigt synd att det ska bli så här...(Sommarlovet gör ju sitt till)...Snart är det över och allt återgår till det normala tror iaf jag... Man kan ju alltid hoppas på det i alla fall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Nej funnylinn, minns du ej för ca ett halvår/kvarts år sedan, då började det. Massor av spam och onödiga trådar. Det har blivit bättre, men det är långt kvar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Nej funnylinn, minns du ej för ca ett halvår/kvarts år sedan, då började det. Massor av spam och onödiga trådar. Det har blivit bättre, men det är långt kvar... ???...Jag snackar om Vardagssnack nu asså...den var inte så här innan sommaren(mindre än hälften så många inlägg!!!)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 jag kommer också ihåg precis när jag hade blivit medlem..hette då " warmedal" men bytte efter en tid. ser man på mina gamla inlägg ser man att jag var allmänt oseriös och ville bara ha mer inlägg skrivna.. märker numera att jag har blivit mycket mognare med det .. en annan bra sak som skulle vara bra är att man kan stänga av personer från vissa trådar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Jo, funnylinn, håller med dig helt klart. Som sagt, den har spårat ut. synd :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Håller med om att vardagssnack var trevlig från typ sida 1-100, sen spårade den ut. Jag har varit med och spammat också, men ångrar mig som f*n. Därför försöker jag få så mycket text som möjligt i mina poster i V-snack. Jag vill inte ha V-snack låst för det är min favvo tråd, även om det spammas i den. Men jag har slutat nu. Forumet börjar spåra ut och jag vill ha det som för. Då var det ok men nu...foumet är inte sej själv PS: Vill inte att V-snack ska vara öppet speciela tider,utan vara öppet hela tiden. När jag blev medlemm var det riktigt lite spam gemfört med nu. Vill ha det som förr. Hoppas alla kan ordna det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 håller med om att det är mycket spam.. men har man en tråd i ett spam forum så.. vad förväntar man sig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 (redigerad) jo, det är delvis sant. Men en hel del överdrivet finns ju där. Folk kanske missuppfattar spam-forumets betydelse. Eftersom det står "Här finns alla trådar som på något sätt leder till spam/onödig inlägg eller som är allmänt ointressanta. Post-count systemet är avstängt här." Det kan ju missuppfattas, som om det skulle vara någon slags papperskorg ungefär... Redigerad 28 juli, 2003 av joakimnestor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Jo, funnylinn, håller med dig helt klart. Som sagt, den har spårat ut. synd :'( Snälla sluta skriva Funnylinn...Skriv Funnylin eller Funny... MP5: Fast det är ju ändå rätt onödigt..ehh...hur ska jag förklara det här..." Därför försöker jag få så mycket text som möjligt i mina poster i V-snack." man ska ju bara skriva det som var ens avsikt att skriva från början...om man börjar lägga till massor bara för att posten inte ska kallas spam så spårar det antingen ur eller blir spam fast bakofram...ehh...nån som förstår vad jag menar??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 förstår. Fast det ser snyggare ut om man skriver mer och i spallter Men att man skriver mer för att det inte ska räknas som Spam fattar jag inte! Bara man skriver något meningsfullt så är det ej spam... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 jag tycker att vardagssnack borde vara låst till medlemarna lär sig att inte skriva 5+ sidor på 2 timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 hehe, jo, det är ju en lösning. Jag tycker det är bra att hultenius "hotar" med att låsa den, jag tror att dom flesta tänker till lite innan dom skriver då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Snälla sluta skriva Funnylinn...Skriv Funnylin eller Funny... MP5: Fast det är ju ändå rätt onödigt..ehh...hur ska jag förklara det här..." Därför försöker jag få så mycket text som möjligt i mina poster i V-snack." man ska ju bara skriva det som var ens avsikt att skriva från början...om man börjar lägga till massor bara för att posten inte ska kallas spam så spårar det antingen ur eller blir spam fast bakofram...ehh...nån som förstår vad jag menar??? Självklart ska det ju inte gå åt andra hållet heller, bara det är något som inte är helt ointressant så tycker jag det är ok att posta en hyfsat kort mening, men har man något litet ovisentligt kanske man ska låta bli att posta överhuvudtaget? På ett sätt var det bättre när det bara fanns ett "Off Topic" forum självaste Off Topic! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Självklart ska det ju inte gå åt andra hållet heller, bara det är något som inte är helt ointressant så tycker jag det är ok att posta en hyfsat kort mening, men har man något litet ovisentligt kanske man ska låta bli att posta överhuvudtaget? På ett sätt var det bättre när det bara fanns ett "Off Topic" forum självaste Off Topic! Håller med.. Innan underforumet spam kom så var det som sagt inte lika mycket spam..(inte lika mycket medlemmar heller.. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts