Guest Teddy_ponken Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 Asså saj villka låtar du har lagt in på din Mp3 player här ! stäng inte denna topic som ni gjorde med en annan! Plzz! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 skulle liksom att vara som att säga: kom och grip mig, jag har illegal mjukvara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 skulle liksom att vara som att säga: kom och grip mig, jag har illegal mjukvara Ursäkta varför skulle man bli gripen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 jag har datorn full smackad med mp3:or... som jag har kopierat från min cd skivor... det är inte olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 det är olagligt...egentligen inte att ha warez men att andvända... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 Det är ju inte ens olagligt att ladda ner musik och inte att spela in från skivor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 om mp3 är olagligt så ska jag göra om mina mp3 till wma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 ja prata med en polis förut om det här...man får ha.. man fårbränna.. men inte till andra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 Ja, man får ej sprida pirat-kopierade spel/musik/filmer osv... Man får inneha piratkopierade spel, men inte använda dom (konstigt). Men så är det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Ja, man får ej sprida pirat-kopierade spel/musik/filmer osv... Man får inneha piratkopierade spel, men inte använda dom (konstigt). Men så är det... Men får ge till sin släkt, nära vänner, etc men inte sälja. Anledningen till att man får inneha dom men inte använda är att när du köper ett program/spel så köper du också lincensen att använda det vilket du inte har om det är piratkopierat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
santek Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 (redigerad) När det gäller musik får man göra någon enstaka kopia och även skänka bort till någon enstaka person men däremot så får man inte ladda ner upphovsrättsskyddad musik på tex mp3 såvida man inte har upphovsmannens tillstånd(det vill säga om någon exempelvis har lagt ut musik som han har gjort själv så får man ladda ner den). Vad gäller spel och program så glöm allt vad kopiering heter.(eventuellt så godkänns en säkerhetskopia men det är inte alltid). Tror att ovanstående skall stämma rätt bra. Glömde en grej, mp3 som format är inte förbjudet, teknik är alldrig förbjuden bara sättet man använder den på. Redigerad 28 juli, 2003 av santek Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 När det gäller musik får man göra någon enstaka kopia och även skänka bort till någon enstaka person men däremot så får man inte ladda ner upphovsrättsskyddad musik på tex mp3 såvida man inte har upphovsmannens tillstånd(det vill säga om någon exempelvis har lagt ut musik som han har gjort själv så får man ladda ner den). Vad gäller spel och program så glöm allt vad kopiering heter.(eventuellt så godkänns en säkerhetskopia men det är inte alltid). Tror att ovanstående skall stämma rätt bra. Jo man får visst ladda ner men inte ladda upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Jo man får visst ladda ner men inte ladda upp. stämmer bra de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
santek Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Stämmer kankske men man får väl inte behålla den såvida man inte har orginalet eller det kanske gällde något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
robban... Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 inte lägga ut på internet flytt:spam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Stämmer kankske men man får väl inte behålla den såvida man inte har orginalet eller det kanske gällde något annat. Jo man får behålla. Du tänker kanske på trail versoner eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts