Karlsson Skrivet 26 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2003 Som man kan räkna ut av topicen så la jag in en bil vc, men när jag startade spelet så var hjulen alldeles för stora. Så frågan är var jag ändrar det, fattar så mycket att det förmodligen är i handling jag ska pilla. Säg bokstaven så lägger jag upp värdet och så får nån säga ett normalt värde till hjulen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DYos Skrivet 27 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2003 de ska stå i readme filen du fick med... de e i default.ide du ska ändra.. längst bak.. 130, landstal, landstal, car, LANDSTAL, LANDSTK, null, normal, 10, 7, 0, 254, 0.8 <-- där e däckstorleken.. bara å leka me dom siffrorna tills de stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 28 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 (redigerad) Tack, tack. Men hur gör man så att fram- och bakdäck får olika storlek och tjocklek? Och så en fråga gällande färgsättning. Jag har lagt in en bil och ändrat lite i carcols så karossen har färgen jag vill ha men motorn och inredningen saknar färg, och då är ju självklart frågan hur får jag sakerna att få färg? Bild kan jag tyvärr inte lägga upp eftersom jag inte har en hemsida. För det måste man väl? Redigerad 28 juli, 2003 av Karlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Tack, tack. Men hur gör man så att fram- och bakdäck får olika storlek och tjocklek? Och så en fråga gällande färgsättning. Jag har lagt in en bil och ändrat lite i carcols så karossen har färgen jag vill ha men motorn och inredningen saknar färg, och då är ju självklart frågan hur får jag sakerna att få färg? Bild kan jag tyvärr inte lägga upp eftersom jag inte har en hemsida. För det måste man väl? Nix.. Du kan lägga upp dina bilder på Pixas Uppladdningssida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 28 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 (redigerad) Såja fixat ett par bilder nu. Tack så mycket StellHell. http://equinox.homelinux.net/public/uplfol...ad5/CHARGER.JPG http://equinox.homelinux.net/public/uplfol...d5/CHARGER2.JPG Kan nu någon förklara hur jag ska få färg på bilens motor och inredning, och byta storleken på bakdäcken? Redigerad 28 juli, 2003 av Karlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Färgen får du nog ändra i texturen eller alphan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 28 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 Bara det att jag inte kan någonting med texturer eller något sånt. Om någon förklarar väldigt noggrant så kanke jag kan försöka men annars vädjar jag till någon som kan det där och kanske kan göra det. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DYos Skrivet 28 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2003 chargern ska se ut sådär. inge färg som saknas, han som gjorde bilen tyckte väl att de passade sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karlsson Skrivet 29 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2003 Jo, jaja, ok men hjulen då? Hur får jag bakhjulen större men framhjulen ska ha storleken de har nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DYos Skrivet 29 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2003 de KAN du inte *låta som dan bäckman* du kan ändra tjockleken fram/bak men inte storleken vad gäller diametern. du får ta å läsa i handling eller ladda ner nån handling editor å leta efter... fan heter de.. typ, (på engelska då) smala framhjul, breda bakhjul å så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts