Jump to content

Problem

eightball
 Share

Recommended Posts

Detta har hänt många gånger för mig...

Högerklicka på "Den här datorn" ---> Egenskaper ---> Avancerat ---> Inställningar för "Start och återställning" ---> Bocka av "Starta om automatiskt" under "Systemfel" ---> Ok

Istället för att datorn startar om utan någon information kommer du nu att få en bluescreen. Där står det vad det är för fel, tex "MEMORY_MANAGEMENT". Sen kan man gå in på MS hemsida och söka upp felet. Om man har tur finns det även en lösning på hur man fixar det.

Jag har fått 3 olika såna här fel, bland annat "MEMORY_MANAGEMENT". Alla felen pekar på RAM-minnet (hårdvara) så jag kan inte göra så jättemycket åt det :angry:

Men felen har inte kommit upp lika ofta sedan jag installerade Service Pack 1. Nu kommer dom kanske 1-2 gånger i månaden, förut var det ca 1-2 gånger i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har också fujitsu siemens med xp home, och jag hade samma problem för några dar sen.

jag kollade fel loggen och där stod att jag skulle uppdatera mina ASPI drivrutiner. det gjorde jag och sen uppade jag till service pack 1, och nu händer det aldrig mer.

aspi driver

service pack 1 finns på windows update

jag har ju exat samma problem,därför har också laddat hem service pack1 men det går inte att installera, det står att filen pubret.msi inte är tilgänglig när istallationen (gäller) kommer till microsoft publisher 2002, vad är det för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta har hänt många gånger för mig...

Istället för att datorn startar om utan någon information kommer du nu att få en bluescreen. Där står det vad det är för fel, tex "MEMORY_MANAGEMENT". Sen kan man gå in på MS hemsida och söka upp felet. Om man har tur finns det även en lösning på hur man fixar det.

Jag har fått 3 olika såna här fel, bland annat "MEMORY_MANAGEMENT". Alla felen pekar på RAM-minnet (hårdvara) så jag kan inte göra så jättemycket åt det :lol:

Men felen har inte kommit upp lika ofta sedan jag installerade Service Pack 1. Nu kommer dom kanske 1-2 gånger i månaden, förut var det ca 1-2 gånger i veckan.

Tack hultan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det är inte det felet.

jag hade det.

det är 2 bokstäver som av misstag byter plats med varrandra under nån update instalation ( möjligtvis service pack 1.1 ).

2 bokstäver i en DLL fil ändras. för att åtgärda det ( som jag gorde ) är att känna nån som vet vad han gör när han pillar och ändrar i systemets filer.

vad är det för os du har ? ( om du inte har sagt det igen )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har ju exat samma problem,därför har också laddat hem service pack1 men det går inte att installera, det står att filen pubret.msi inte är tilgänglig när istallationen (gäller) kommer till microsoft publisher 2002, vad är det för fel?

hallå kan någon svara på detta, jag är desperat >_<:mellow::shifty:;)B):P;):(:(:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor