minigun Skrivet 19 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2003 ...om någon frågar efter ett crack till exempelvis gta vice city. varför stängs den topicen då? Om jag fattat det rätt så vill Hultenius/du ha ett laglydigt forum utan warez. men det är faktiskt tillåtet att använda crack om man äger spelet, har köpt det. det får man om man tycker att det är jobbigt att sätta i nya skivor helatiden. eller om man har en mycket dålig cd-läsare tex 4x..då sparar man mycket prestanda på att ha ett crack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 19 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2003 Crack = WareZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 19 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2003 cracks är inte warez, cracks är program som crackarna själva har gjort. oftast brukar det stå typ i readmes "only if you own a copy of the game" osv. men det är OFTAST för att missleda typ RIAA osv. själv använder jag cracks till ALLA mina spel, man sparar väldigt mycket prestanda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 19 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2003 ...om någon frågar efter ett crack till exempelvis gta vice city. varför stängs den topicen då? Om jag fattat det rätt så vill Hultenius/du ha ett laglydigt forum utan warez. men det är faktiskt tillåtet att använda crack om man äger spelet, har köpt det. det får man om man tycker att det är jobbigt att sätta i nya skivor helatiden. eller om man har en mycket dålig cd-läsare tex 4x..då sparar man mycket prestanda på att ha ett crack. om man pratar om cracks så är det väldigt lätt att man kommer in på nåt annat som handlar om olagliga spel...då är det bättre å förbjuda det helt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2003 ...om någon frågar efter ett crack till exempelvis gta vice city. varför stängs den topicen då? Om jag fattat det rätt så vill Hultenius/du ha ett laglydigt forum utan warez. men det är faktiskt tillåtet att använda crack om man äger spelet, har köpt det. det får man om man tycker att det är jobbigt att sätta i nya skivor helatiden. eller om man har en mycket dålig cd-läsare tex 4x..då sparar man mycket prestanda på att ha ett crack. Jo klart du får göra det även om du inte har köpt det, men man ska iallfall inte snacka om det här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 19 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2003 Ett crack är en mod av GTA-VC.EXE. Har du läst manualen? you may not distribute a modification that contains an executable file which has been changed or modified in any way Som vanligt är det inte olagligt att ladda ner crack (vilket är ganska konstigt) men det är warez och inget vi bör prata om på ett forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 19 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2003 Ett crack är en mod av GTA-VC.EXE. Har du läst manualen? Som vanligt är det inte olagligt att ladda ner crack (vilket är ganska konstigt) men det är warez och inget vi bör prata om på ett forum. Jamen om någon på forumet har dålig cdläsare så måste den personen få be om hjälp att hitta ett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 19 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2003 Då kan man testa med att göra en "full install" vid installeringen. Alla filer på skivan skrivs då över till datorn. Skivan behövs då bara för att validera att man har en laglig version av spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 20 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2003 Då kan man testa med att göra en "full install" vid installeringen. Alla filer på skivan skrivs då över till datorn. Skivan behövs då bara för att validera att man har en laglig version av spelet. okej, det visste jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts