Mr_link Skrivet 17 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2003 E det laggligt att ladda ner musik oo filmer till sig själv ??? från kazaa eller dc ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 18 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2003 nehe du ! det är det inte... det är samma sak vettu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 18 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2003 Dom sa på tv att man fick väl ladda ner till sig själv ? musik typ ?? eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 18 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2003 troligen så sa dom att man fick bränna skivor till sej själv. kopia så in orginalet typ går sönder eller så... men av nån anledning så skall det åxå bli olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 18 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2003 Musik är lagligt fram till nästa år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 18 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2003 (redigerad) .. Redigerad 10 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 23 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2003 I Sverige kommer det vara lagligt att ladda hem för eget bruk fram till nästa nyår. Om ni har hört rykten om att det tyska företaget C-Commercial elelr vad tusan det hette att de ska ge dig en räkning på 150.000 dollar per låt du laddar hem så är det inte ett dugg sant... Jag har nämligen frågat dem personligen genom mitt jobb och de säger att det är ett tomt rykte. Däremet kommer den som laddar hem filmer och musik m.m. scannas av men inte få någon böter. De kommer scanna av den datorn (Om de hittar igen den) och ta bort Kazaa eller dc++ och liknande program... Men tyskarna säger som jag skrev tidigare... ni kan känna er lugna... ni kommer inte få någon böter på 150 miljoner. Det var väl bra nyheter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2003 Lol! US$150 000 är inte 150 miljoner kronor! Det är exakt 1,217,207.37 kronor, vilket är 1,2 miljoner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 23 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2003 Det finns inget som säger att det är lagligt att ladda hem musik från nätet. Däremot är lagen är för luddigt skriven och inte anpassad efter de nya "möjligheterna" som kom med internet. Det går alltså i praktiken inte att juridiskt döma någon för att han/hon laddat ner musik idag. Huruvida det är rätt eller fel moraliskt att tanka hem musik som någon artist lagt ner stor möda, besvär och pengar på är upp till var och en att bestämma... Film, program, spel, mm är det däremot helt olagligt att ladda ner. De får nämligen inte ens kopieras "för privat bruk". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 23 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2003 Jaja Curly.... I skolan var jag aldrig riktigt bra på matte... Men poängen i den där "replyen" är att ni ska få veta att det är löst skvaller om det där med att man måste betala massa pengar för varenda låt man laddat hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 23 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2003 Jaja Curly.... I skolan var jag aldrig riktigt bra på matte... Men poängen i den där "replyen" är att ni ska få veta att det är löst skvaller om det där med att man måste betala massa pengar för varenda låt man laddat hem. Jadå, jag vet. Hade bara lite tråkigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sh0NuFF Skrivet 24 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2003 Hehehe... okej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts