Mobacko Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Vi är ju redan med i EMU bara att vi ska rösta om euro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Nje, Vi är med i EU och ska rösta om EMU = Europeiska valutaunionen @Mobacko: Bor du i linköping? Var det du som hade 56k och sedan tog bort det och försvann? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mobacko Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 @jocke vi brukade snacka på msn förut om du kommer ihåg jag hade BBB gratis i 2 månader sen skulle man lämna tillbax men nu har jag skaffat det igen 4 ever Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Hehe, jag gillade när vi bytte till högertrafik, för alla var sååå posetiva till det Mmm just det... (Jag har alltid undrat hur man kunde ha ratten på höger sida och ändå ha vänstertrafik, tänk på omkörningarna! ) typ 90% av befolkningen ville ha kvar vänstertrafiken, men det gick dem ju med i ändå för att "hänga med" Nåja tillbaka till Euron... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simon1583 Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Nje, Vi är med i EU och ska rösta om EMU = Europeiska valutaunionen @Mobacko: Bor du i linköping? Var det du som hade 56k och sedan tog bort det och försvann? Vi är med i EMU också med inte sista steget som innebär att införa euro som valuta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mobacko Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Oj, sorry grabbar. Jag borde veta bättre som jobbar med EMU i skolan Offtopic: OMG! Jag lurade anti-floodsystemet. Jag tog "Reply", då stog det att anti-flood/spam var 50 sec och jag var tvungen att vänta. När jag tröck på "Bakåt" i IE så vart det Minnes fel ( ni vet, det som kommer upp ibland, klassiskt fel hos Gtasajten). Jag tröck då på framåt igen, då kom jag in! Obs! Jag postade en inlägg precis innan, så tiden gick aldrig ut... @Mobacko: kul att du kom tillbaka! Vad har du för MSN ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Jag vet inte vad jag ska tycka. Men det lutar mer åt nej än ja. Jag tror jag vill ha kvar kronan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mobacko Skrivet 27 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2003 @joakimnestor jag har tagit bort msn jag har bara irc nu som jag använder då och då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 27 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2003 asså jag skulle nog rösta ja om jag fick...har en åsikt det är att det är jävligt fegt att inte gå med i sista steget i EMU, det är som att hela europa bygger broar till varandra medan Sverige står och tittar på tills det är färdigbyggt och ser om det är stadigt vilket kanske är smart men ändå så fegt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 27 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2003 Bara en intressant grej. Aftonbladet hade en undersökning på deras hemsida där frågan löd: Hur skulle du rösta om det var EMU-val idag? JA - 49.7% NEJ - 47.3% BLANKT - 1.7% EJ RÖSTA - 1.3% Ganska underligt resultat mot vad vi har sett tidigare? Verkar bli j*vligt bra deltagande iaf! Btw, gissa vem som la den 49'000:de rösten? Sen så är jag också lite rädd för centraliseringen i Europa, men jag tycker i alla fall att vi ska vara med i EMU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 27 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2003 Bara en intressant grej. Aftonbladet hade en undersökning på deras hemsida där frågan löd: Hur skulle du rösta om det var EMU-val idag? JA - 49.7% NEJ - 47.3% BLANKT - 1.7% EJ RÖSTA - 1.3% OMG! Fler ja-sägare än nej-sägare! Det är ju bra! Btw, gissa vem som la den 49'000:de rösten? Göran Persson kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2003 Bara en intressant grej. Aftonbladet hade en undersökning på deras hemsida där frågan löd: Hur skulle du rösta om det var EMU-val idag? JA - 49.7% NEJ - 47.3% BLANKT - 1.7% EJ RÖSTA - 1.3% Ganska underligt resultat mot vad vi har sett tidigare? Verkar bli j*vligt bra deltagande iaf! Btw, gissa vem som la den 49'000:de rösten? Sen så är jag också lite rädd för centraliseringen i Europa, men jag tycker i alla fall att vi ska vara med i EMU. la också in en ja-röst för några dar sedan... Detta är ett bevis för att resten av nej-sägarna är gamligar som vill göra det bekvämt för sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simon1583 Skrivet 28 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2003 (redigerad) Bara en intressant grej. Aftonbladet hade en undersökning på deras hemsida där frågan löd: Hur skulle du rösta om det var EMU-val idag? JA - 49.7% NEJ - 47.3% BLANKT - 1.7% EJ RÖSTA - 1.3% Ganska underligt resultat mot vad vi har sett tidigare? Verkar bli j*vligt bra deltagande iaf! Btw, gissa vem som la den 49'000:de rösten? Sen så är jag också lite rädd för centraliseringen i Europa, men jag tycker i alla fall att vi ska vara med i EMU. Det är väl kanske en viss sorts personer som har tillgång till dator och går in på aftonlbadet.se Många som inte röstar gör väl säkert inte det. Det som är lite skumt dock är ju att ja sidan leder i en tidning som är klockrent vänster, kan väl förklaras med att jag tror att många unga rösta och dom kanske är "mer" för än äldre. Idag var resultatet ännu trevligare (21:37): Ja 51,0% Nej 46,7% Blankt 1,3% Tänker inte rösta 1,0% Dessutom finns det ju inget alternativ för "vet ej". Det har ju tidigare påpekats att många som står o väger lutar åt ett ja, detta kanske man kan se i denna omröstning. Redigerad 28 augusti, 2003 av simon1583 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 28 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2003 Jag tycker: JA!!! För alla som inte vill ha Euron.. Min pappas flickvän är en av dom som jobbar med att det ska bli ett JA.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2003 För alla som inte vill ha Euron.. Min pappas flickvän är en av dom som jobbar med att det ska bli ett JA.. och det tror du ska få emu motståndare att ändra sig Men det är klart att man ska rösta ja! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 28 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2003 Jag tror (som det redan har påpekats ett par gånger i denna topic) att allt kommer att bli dyrare. När vi var i finland gjorde vi av med typ 3000 spänn på 3-4 dagar. Och det var bara på vanliga saker, som resturanger, minigolf och sånt där. Jag fick fan en chock när jag var i Finland och såg alla höga priser. Jag tycker NEJ till EMU. PS: Vi håller på att jobba med EMU i skolan nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2003 det komemr inte bli dyrare, finland var dyrare än oss redan innan euron Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 28 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2003 det komemr inte bli dyrare, finland var dyrare än oss redan innan euron Jag tror att det kommer bli dyrare. Men man vet ju aldrig. Aja, min röst (om jag nu fick rösta) är och förblir nej. Man kommer inte känna sig lika hemma med euron, det blir liksom inte Sverige då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 28 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2003 det komemr inte bli dyrare, finland var dyrare än oss redan innan euron Tycker inte att det går att säga "Allt blir dyrare!", eller "Det blir inte dyrare!"... Det är det ingen som vet! (Vill rösta JA, men jag är inte myndig! ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts