Jump to content

EMU!

Mr Mister
 Share

Ja eller nej till EMU?  

128 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 185
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hehe, jag gillade när vi bytte till högertrafik, för alla var sååå posetiva till det ;)

Mmm just det... :D (Jag har alltid undrat hur man kunde ha ratten på höger sida och ändå ha vänstertrafik, tänk på omkörningarna! :P ) typ 90% av befolkningen ville ha kvar vänstertrafiken, men det gick dem ju med i ändå för att "hänga med" :P

Nåja tillbaka till Euron...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, sorry grabbar. Jag borde veta bättre som jobbar med EMU i skolan :P

Offtopic: OMG! Jag lurade anti-floodsystemet. Jag tog "Reply", då stog det att anti-flood/spam var 50 sec och jag var tvungen att vänta. När jag tröck på "Bakåt" i IE så vart det Minnes fel ( ni vet, det som kommer upp ibland, klassiskt fel hos Gtasajten). Jag tröck då på framåt igen, då kom jag in! :P Obs! Jag postade en inlägg precis innan, så tiden gick aldrig ut...

@Mobacko: kul att du kom tillbaka! Vad har du för MSN ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

asså jag skulle nog rösta ja om jag fick...har en åsikt det är att det är jävligt fegt att inte gå med i sista steget i EMU, det är som att hela europa bygger broar till varandra medan Sverige står och tittar på tills det är färdigbyggt och ser om det är stadigt vilket kanske är smart men ändå så fegt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara en intressant grej. Aftonbladet hade en undersökning på deras hemsida där frågan löd: Hur skulle du rösta om det var EMU-val idag?

JA - 49.7%

NEJ - 47.3%

BLANKT - 1.7%

EJ RÖSTA - 1.3%

Ganska underligt resultat mot vad vi har sett tidigare? Verkar bli j*vligt bra deltagande iaf!

Btw, gissa vem som la den 49'000:de rösten? <_<

Sen så är jag också lite rädd för centraliseringen i Europa, men jag tycker i alla fall att vi ska vara med i EMU.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara en intressant grej. Aftonbladet hade en undersökning på deras hemsida där frågan löd: Hur skulle du rösta om det var EMU-val idag?

JA - 49.7%

NEJ - 47.3%

BLANKT - 1.7%

EJ RÖSTA - 1.3%

OMG! :P

Fler ja-sägare än nej-sägare! >_< Det är ju bra! :P

Btw, gissa vem som la den 49'000:de rösten?  <_<

Göran Persson kanske? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA - 49.7%

NEJ - 47.3%

BLANKT - 1.7%

EJ RÖSTA - 1.3%

Ganska underligt resultat mot vad vi har sett tidigare? Verkar bli j*vligt bra deltagande iaf!

Btw, gissa vem som la den 49'000:de rösten? <_<

Sen så är jag också lite rädd för centraliseringen i Europa, men jag tycker i alla fall att vi ska vara med i EMU.

la också in en ja-röst för några dar sedan... Detta är ett bevis för att resten av nej-sägarna är gamligar som vill göra det bekvämt för sig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JA - 49.7%

NEJ - 47.3%

BLANKT - 1.7%

EJ RÖSTA - 1.3%

Btw, gissa vem som la den 49'000:de rösten?  :D

Det är väl kanske en viss sorts personer som har tillgång till dator och går in på aftonlbadet.se

Många som inte röstar gör väl säkert inte det.

Det som är lite skumt dock är ju att ja sidan leder i en tidning som är klockrent vänster, kan väl förklaras med att jag tror att många unga rösta och dom kanske är "mer" för än äldre.

Idag var resultatet ännu trevligare (21:37):

Ja 51,0%

Nej 46,7%

Blankt 1,3%

Tänker inte rösta 1,0%

Dessutom finns det ju inget alternativ för "vet ej". Det har ju tidigare påpekats att många som står o väger lutar åt ett ja, detta kanske man kan se i denna omröstning.

Redigerad av simon1583
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror (som det redan har påpekats ett par gånger i denna topic) att allt kommer att bli dyrare.

När vi var i finland gjorde vi av med typ 3000 spänn på 3-4 dagar.

Och det var bara på vanliga saker, som resturanger, minigolf och sånt där.

Jag fick fan en chock när jag var i Finland och såg alla höga priser.

Jag tycker NEJ till EMU.

PS: Vi håller på att jobba med EMU i skolan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det komemr inte bli dyrare, finland var dyrare än oss redan innan euron

Jag tror att det kommer bli dyrare.

Men man vet ju aldrig.

Aja, min röst (om jag nu fick rösta) är och förblir nej.

Man kommer inte känna sig lika hemma med euron, det blir liksom inte Sverige då :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor