Blaque Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Är det bara jag som har fått brevet? Det var ett utvikt häfte med 3 sidor fakta (mest ja-fakta) samt ett separat papper som var skrivet av Lindh och Bildt. Ja-sidan hårdsatsar på Västervik verkar det som! (:!!! Btw, hörde ni att vice Statsministern Margareta Winberg ska "avgå" efter EMU-valet. Winberg har ju varit den starkaste och mest utmärkande EMU-motståndaren i regeringen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Patetiskt! larvigt! Nåja, jag har aldrig gillat henne ändå (inte på grund av hennes åsikter utan på hennes sätt). Ja-sidan hårdsatsar på Västervik verkar det som! Kanske för att vi är en av de få borgliga kommunerna i sverige och dessutom har ett borgligt landsting (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 nej till emu...allt kommer å bli dyrare... Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 Som sagt, det där är ett "falskt" argument så skrota det! Det kommer att bli prisstop = ingen ändring eller ytterst liten ändring (typ 0.2%). Såg på TV och både en ja-sägare och nej-sägare var överens om det inte skulle bli någon skillnad. Men det är otroligt att det fortfarande sitter kvar i folks huvuden... argumentet måste verkligen ha slagit hårt även om det inte var sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 Det är nog dyrt för oss att vara med i EU. Och nu ska vi byta till dyrare valuta också! Vote: NEJ för faan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 och vad menar du med "dyrare" valuta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 Men se på Finland t.ex, allt har blivit dyrare och Tyskland vill ju dra sig ur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 EMU = Europa mot undergång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 EMU = Europa mot undergång lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 Nej till EMU! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 21 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 nej till EMU! nej till euron nej till allt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Mister Skrivet 21 augusti, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2003 Men se på Finland t.ex, allt har blivit dyrare och Tyskland vill ju dra sig ur. Jag såg nyss på TV att Finland var väldigt nöjda med euron. Dem rekommenderade oss att rösta ja. I Finland har nämligen huspriserna sjunkit till den grad att många nu har råd att köpa egna hus. Miljöpartiet, Sverigedemokraterna, gamla pensionärer, norrlänningar. Gissa vad dessa har gemensamt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 22 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2003 Jag såg nyss på TV att Finland var väldigt nöjda med euron. Dem rekommenderade oss att rösta ja. I Finland har nämligen huspriserna sjunkit till den grad att många nu har råd att köpa egna hus. Vi har klarat oss med konan hitills varför skulle vi inte klara oss me kronan i fortsätningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 22 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2003 Vi har klarat oss med konan hitills varför skulle vi inte klara oss me kronan i fortsätningen? undrar ja me??? tycker kronan ska vara kvar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 25 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2003 Har nästan betämt mig för att rösta Ja nu. Jag såg partiledar-debatten i 2:an igår och Persson & c:o övertygade mig nog. Det är bättre för Sverige att gå med i EMUs tredje steg än att stå utanför, även fast det finns nackdelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 (redigerad) Okej jag kanske inte är så intelligent. Det sorgliga är iaf att vi förlorar på att svara ja och förlorar på att svara nej Ja: Vi kommer att bli väldigt enade, det blir lättare att handla, resa m.m. Men, tänk så mycket vi måste lägga ut för att kronan ska försvinna. Alla automater o.s.v. Nej: Vi är nästan tvingade att gå med i EMU, all handel och mycket kommer att gå bort. Men, jag tror att dom kommmer så småningom att smyghöja utan att vi kommer att märka något. Och när alla £ sjunker som jag tror att den gör.. Men, jag tror jag röstar: Nej.. Vi klarar oss utan.. Redigerad 26 augusti, 2003 av Scraw Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Jag är bara så förbannat trött på Euron just nu... Överrallt massa plakat, Rösta ja och få bättre tillväxt, Rösta nej och få bättre tillväxt... Ett sånnt bombande med propaganda, man blir ju tatallt less bara... jag är fortfarande för ett NEj till Euron eftersom jag är mot centralisering men har nu börjat mjukna lite i mina andra tidigare åsikter, Vi klarar oss nog bra varken vi går med eller inte, blir väl som i Tyskland att priserna höjs lite mer på varorna, Så det känns så patetiskt att från båda håll hela tiden höra "Rösta ja/nej för ett bättre Sverige" kan dem bara lägga ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Den största anledningen att jag e emot EMU var persons uttalande"Om det blir ett nej, ska vi göra om det igen, tills det blir ett Ja." jag menar, e det här en diktatur eller? folket bestämemr ju för fan, ner med Persson! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simon1583 Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Den största anledningen att jag e emot EMU var persons uttalande"Om det blir ett nej, ska vi göra om det igen, tills det blir ett Ja." jag menar, e det här en diktatur eller? folket bestämemr ju för fan, ner med Persson! Extremt mogen debatt det här... Sverige är ett demokratikst land. Sveriges folkomröstningar är bara vägledande. S kan införa utan att folket vill det, men det tror jag inte S vågar. Vilka har valt S? Jo folket. "Dyrare, automater etc." Härligt argument, snälla det är en strunt summa, all övergång från kronan till euron är en engångskostnad. Se istället framåt o tänk hur mycket mer svenska företag kommer tjäna på euron. Och det kommer inte bli dyrare i Sverige, fortfarande inte. Det kommer bli billigare, på sikt! Detta är väldigt rimligt med tanke på att företagen vi svenskar arbetar för gör större vinster. "Klarat oss med kronan hittills" Men oj va bra det har gått. På 70-talet kunde du pynta med en 10.000 sedel o få en schyst bil för pengarna. Vet ni varför glassen 88an heter 88an? För att den kostade 88a öre när den kom. Tror ni det är bra att kronan försvagas så mycket? Euron är en stabil valuta eftersom det är fler länder som är med om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 26 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2003 Hehe, jag gillade när vi bytte till högertrafik, för alla var sååå posetiva till det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts