simon1583 Skrivet 30 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2003 EU har ju inte direkt fått oss att byta regering så det bästa har ju inte hänt. Men hursomhelst så har EU gett oss säkerhet och trygghet. Ett stort steg vidare i EU är ju så klart EMU, då lär ju alla kunna se skillnaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NutCase2 Skrivet 30 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2003 Jag tyckte nej, men nu e de mer åt ja de lutar, de e så att jag läste en tidning som säger ja till EMU,så gick jag oxå in på en hemsida --->JA TILL EMU<--- och som sakt så lutar det åt JA nu! Kolla sidan och leta er fram till "Tänk om sverige hade lokala valutor" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 3 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2003 EU har ju inte direkt fått oss att byta regering så det bästa har ju inte hänt. Men hursomhelst så har EU gett oss säkerhet och trygghet. Ett stort steg vidare i EU är ju så klart EMU, då lär ju alla kunna se skillnaden. inget emu i sverige... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 Om det blir EMU så får vi inte Euron förens 2006! Vad som helst kan hända med Euron under den tiden! ! tänk om den går ner och SV har röstat ja! då vet vi ju att det inte finns nån utväg. Och att om några år kommer även SV råka ut för den krisen och hur kul är det?. Det kommer leda till att alla flyr till andra länder utan EMU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 Om det blir EMU så får vi inte Euron förens 2006! Vad som helst kan hända med Euron under den tiden! ! tänk om den går ner och SV har röstat ja! då vet vi ju att det inte finns nån utväg. Och att om några år kommer även SV råka ut för den krisen och hur kul är det?. Det kommer leda till att alla flyr till andra länder utan EMU. Självklart kan vi backa (eller om vi redan är med, gå ur) om det brakar ihop totalt. (Iaf är det så jag fattat det. ) Så du menar att det skulle vara bättre om vi var med i EMU redan från årsskiftet (om det bli Ja), tvärtom tycker jag det är bättre att vi väntar lite! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simon1583 Skrivet 6 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2003 Jag skulle gärna gå med i EMU imorgon om det gick... Jag anser att vi ska gå med så fort som möjligt då lär vi får mer makt, vi måste visa att vi vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 8 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2003 Jag skulle gärna gå med i EMU imorgon om det gick... Jag anser att vi ska gå med så fort som möjligt då lär vi får mer makt, vi måste visa att vi vill. ser ingen fördel till emu...bara sämre...vore bättre me kronan som vi har nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 10 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2003 ser ingen fördel till emu...bara sämre...vore bättre me kronan som vi har nu... Håller med till 100%!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2003 Vad skulle EMU va bra för överhuvudtaget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2003 Vad skulle EMU va bra för överhuvudtaget? Lättare att handla genom gränserna och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Jag fick ett EMU-brev från ja-sidan i fredags. Bra och konkret info som säkert påverkar många osäkra väljare, undertecknad av Anna Lindh och Carl Bildt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Jag fick ett EMU-brev från ja-sidan i fredags. Bra och konkret info som säkert påverkar många osäkra väljare, undertecknad av Anna Lindh och Carl Bildt. Hm... "Information" från Ja-sidan kan man lita på lika mycket som infon från Nej-sidan, dvs. inte alls. Båda sidorna har ungefär samma argument bara att de vänder på dem. T ex: ¤ Nej-sidan säger att priserna kommer att stiga om vi går med i EMU, medan Ja-sidan säger att priserna kommer att sjunka om vi går med i EMU. ¤ Nej-sidan säger att arbetslösheten kommer öka om vi går med i EMU, medan Ja-sidan säger att arbetslösheten kommer att minska. ¤ Nej-sidan säger att EMU är odemokratiskt eftersom politikerna inte har något inflytande över exempelvis räntan, medan Ja-sidan säger att det vore odemokratiskt att stå utanför EMU eftersom Sverige då inte får någon chans att påverka EUs ekonomiska politik. ¤ Osv, osv... Det verkar som om ingen vet vad som kommer hända, bara att något kommer att hända... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Nejdå, inte alls så! Det är i huvudsak tre sidor med info och alla de sakerna som du nämner tar bara upp en fjärdedel av den sista sidan, i en liten spalt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Jag tycker faktiskt att bådera kampanjerna har skötts väldigt dåligt hittils... Ja-sidan är alldeles för positiv, och menar att Sverige blir en ny Stenålder om vi inte går med...Och så tycker jag inte att Ja-glassar och Ja-kondomer är rätt grej att marknadsföra sig på... (Har inte läst något brev från Carl Bildt, men det skulle jag gärna göra. Han är vettig trotts sin politiska läggning.) ja-sidan är för mycket "på" hela tiden. Lovar Jobb, och massa pengar över hela tiden, det troligaste är nog att allt ändå kommer gå på ett ut, Höjs priserna så höjs lönerna etc. Nej-sidan överdriver lite mycket i sina argument, och Maud Olofsson trampade räjelt i klaveret med det där Hitler-snacket, det ver en stor överdrift...Nej-sidan har också varit lite för osynliga i mitt tycke...Så är Miljöpartiets valaffischer överdrivna även om jag fattar ironin med dem... men det är väl som alltid när det är val...Guld och gröna skogar utlovas hit och dit av politiker som förvandlas till clowner... man skulle egentligen ha röstat blankt bara för att visa sitt missnöke...om man vore myndig men jag är och kommer alltid vara för ett nej, eftersom Euron nog inte kommer göra någon skillnad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simon1583 Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Hehe nej "euron kommer nog inte göra någon skillnad". Hehe... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Misterwhoopee, du är verkligen insatt i det där om EMU Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Jag skulle gärna gå med i EMU imorgon om det gick... Jag anser att vi ska gå med så fort som möjligt då lär vi får mer makt, vi måste visa att vi vill. Vad behöver Sverige makt till? Jag tycker att det räcker med att vi är midnattssolens land. Och ett välriktad ord rakt upp i Göran Perssons ända: 'NEJ TILL EMU!!!' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
simon1583 Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Vad behöver Sverige makt till? Jag tycker att det räcker med att vi är midnattssolens land. Och ett välriktad ord rakt upp i Göran Perssons ända: 'NEJ TILL EMU!!!' Jo men det är klart vi är ju midnattssolens land så vi skiter i allt annat. Vi borde fan bryta kontakten med alla andra länder o bara leva på det vi själva producerar osv. vi är ju trots allt midnattssolens land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Jo men det är klart vi är ju midnattssolens land så vi skiter i allt annat. Vi borde fan bryta kontakten med alla andra länder o bara leva på det vi själva producerar osv. vi är ju trots allt midnattssolens land. Schysst ironi! Till er som säger nej: Vill ni ha kvar gamla Riksdaler också eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 augusti, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 augusti, 2003 Är det bara jag som har fått brevet? Det var ett utvikt häfte med 3 sidor fakta (mest ja-fakta) samt ett separat papper som var skrivet av Lindh och Bildt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts