Jump to content

EMU!

Mr Mister
 Share

Ja eller nej till EMU?  

128 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Självklart NEJ

Och nu ska jag förklara varför, genom ett Ja kommer dom fattigare att bli fattigare och dom rikare att bli rikare, Vårt Kära Land kommer bli en diktatur som småningom, och vi kommer bli fattigare för vi slösar flera miljarder till dom feta fula gubbarna som sitter i EU, dom har fan en stor j***a för mögenhet och sen när dom drar sig tillbaka skrattar dom bakom våra ryggar, dom i Eu blir jävligt rika medans vi lite "lägre" blir fattigare, vi har inte tillräckligt pengar i det här Landet, varför ge bort allt vi äger till massa feta EU politiker?? vi har nog med problem här i Sverige, lärarbristen, sjukvårdarna osv. varför ett Ja?? dom som tjänar på ett Ja, är småföretagarna, men det är inte majoriteten, och som jag tolkar det, kommer Göran Persson att fortsätta att rösta för ett Ja tills det blir ett Ja, det är ju helt sinnesjukt!!!!!! Om majoriteten i Sverige inte vill vara med i EMU då ska dom fanimej inte va med heller

RÖSTA NEJ!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 185
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Självklart NEJ

Och nu ska jag förklara varför, genom ett Ja kommer dom fattigare att bli fattigare och dom rikare att bli rikare, Vårt Kära Land kommer bli en diktatur som småningom, och vi kommer bli fattigare för vi slösar flera miljarder till dom feta fula gubbarna som sitter i EU, dom har fan en stor j***a för mögenhet och sen när dom drar sig tillbaka skrattar dom bakom våra ryggar, dom i Eu blir jävligt rika medans vi lite "lägre" blir fattigare, vi har inte tillräckligt pengar i det här Landet, varför ge bort allt vi äger till massa feta EU politiker?? vi har nog med problem här i Sverige, lärarbristen, sjukvårdarna osv. varför ett Ja?? dom som tjänar på ett Ja, är småföretagarna, men det är inte majoriteten, och som jag tolkar det, kommer Göran Persson att fortsätta att rösta för ett Ja tills det blir ett Ja, det är ju helt sinnesjukt!!!!!! Om majoriteten i Sverige inte vill vara med i EMU då ska dom fanimej inte va med heller

RÖSTA NEJ!

-_- Snacka om att bara ha hört ena sidans argument. Och dessutom den allra extremaste extrem-nej-sidan. Ta reda på lite fakta och skaffa dig en egen uppfattning så ska du få se att det inte är så hemskt som du beskriver det att vara med i EU (och så småningom kanske EMU). Tvärtom tjänar nog Sverige mer än vi betalar för att vara med i EU... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hehe lite kul det där Flame sa, verkar komma från nån han hört prata i 3min nu försökte han skriva ner det.

Det märkliga med allt detta är att vi är ju redan med i EMU, alla frågar: ska vi gå med i EMU?. Det är vi redan, vi gick med i EMU när vi gick med i EU, det är bara det där sista kvar. Att vi ska ta steget och gå med i valuta delen av EMU, bara det kvar.

Varför tror ni att frågan lyder typ: Ska Sverige införa euro som valuta?

annars hade den varit: Ska Sverige gå med i EMU. eller nåt sånt.

Aja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.

Fördelar med euro

Samma valuta i alla EMU länder och alltså större delen av Europas länder skippar växlings-räntor hos banken och även besväret.

Nackdelar med euro

Sverige kommer ej tjäna något på det just nu. Kanske senare i så fall. Men samtidigt kan inte vi vara kaxiga och stå utanför och se på då EMU formas. Vi är lite för kaxiga här i lilla sverige. Tänk all handel som kommer att försvinna. Jo, bättre att införa euron, vi tjänar mer på att införa den än att inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hehe lite kul det där Flame sa, verkar komma från nån han hört prata i 3min nu försökte han skriva ner det.

Det märkliga med allt detta är att vi är ju redan med i EMU, alla frågar: ska vi gå med i EMU?. Det är vi redan, vi gick med i EMU när vi gick med i EU, det är bara det där sista kvar. Att vi ska ta steget och gå med i valuta delen av EMU, bara det kvar.

Varför tror ni att frågan lyder typ: Ska Sverige införa euro som valuta?

annars hade den varit: Ska Sverige gå med i EMU. eller nåt sånt.

Aja.

Det som vi röstar om är om vi ska gå med i EMUs tredje (och sista) steg, vilket bla. innebär att man byter valuta och att man "ger upp" sin rätt att bestämma en egen ränta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag vill ju ha kvar krona! annars blir det inte sverige :shifty: :'(

Jag är ledsen att göra dig besviken men krona kommer från danskans krone, så så svenskt är det tyvärr inte, Riksdalern däremot som fanns innan var helsvensk(?)

Det där med att Sverige tjänar på att vara med i EU känner jag mig skeptisk till, det är ju bara de stora jordbruksländerna och bilindustrin som tjänar på EU's bidrag...

Se'n skulle jag vilja höra vad EU-optimisterna tycker om EU-gurkor och jorgubbar som inte får vara jordgubbar om de är för små?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EU-gurkor och jorgubbar som inte får vara jordgubbar om de är för små

Det är hel sjukt! Vi köpte gurkor häromda'n på en marknad. EU godkända gurkor kostade 10 kr (kommer ej ihåg, men det var något liknande, kan ha varit kilo pris eller nått) och icke godkända gick på 2 kr. Fastän dom var större, men dom hade lite böjd form bara...hel sjukt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är hel sjukt! Vi köpte gurkor häromda'n på en marknad. EU godkända gurkor kostade 10 kr (kommer ej ihåg, men det var något liknande, kan ha varit kilo pris eller nått) och icke godkända gick på 2 kr. Fastän dom var större, men dom hade lite böjd form bara...hel sjukt

Håller med till 100%!

Vem fan bryr sig om hur gurkorna ser ut, bara dom är ätbara! :shifty:

Jag menar, med allt som händer i världen så börjar dom dadda om hur GURKORNA!!!, en jävla grönsak, ska se ut!! Har dom verkligen inget bättre att göra med sin tid?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så är det med allt.. alla saker ska vara märkta.. :shifty: ucha, vart är vi på väg.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med gurkor och jordgubbar är ju fruktansvärt töntigt (som jag har förstått måste gurkorna ha en viss böjning för att få kallas gurkor och jordgubbarna vara av en viss storlek för att få kallas jordgubbar?), det förstår jag inte varför EU ska ha något med att göra. Men detta har ju blossats upp enormt mycket, till skillnad från mycket annat... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte vad det är att hänga upp sig på...

Tycker ni det är okej att köpa en böjd gurka, som dock inte kallas "bra gurka" eller nåt sånt av EU så tycker jag ni ska köpa den. Men ni kan ju fan inte hindra dem att ha en "bra gurka" och sälja den dyrare. Finns väl som med allting annat en anledning till att den är dyrare.

Allting handlar som sagt var om tillgång och efterfrågan

Redigerad av simon1583
Länk till kommentar
Dela på andra sidor