SantiClaws Skrivet 12 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2003 (redigerad) okej pojkar och flickor i Malmö med omnejd, är inte ny till spelgörandets process men aldrig arbetat med GTA3/vicecity (samma motor om jag uppfattat rätt). Nåväl, låt mig komma till saken, jag funderar på ett lite mer ambitiöst projekt än de texturändringar andra pysslar med här och tror att jag skulle klara av att göra centrala delarna av malmö (vet inte exakt hur stora kartor motorn klarar av ännu) och undrar om det är någon i området som har lust att hjälpa till lite, många modeller att göra för att bli klara. Jag räknar med att detta borde ta ungefär 2-3 månader om rätt personer jobbar på det och är det vackert gjort så kan det bli en fot in i spelbranchen för de som vill det (med uppdrag, bilar, you name it...). Så hur är intresset, kan vi skrapa ihop 5-8 personer med rätt ambitioner? I grund och botten behövs åtminstånde 1-2stk skrivare/designer (denne skriver ihop orginella uppdrag som passar in i både malmö och gta andan) 4-5 stk modelerare (fordon men framförallt staden måste byggas in i minsta detalj, vapen är inte intressant att ändra). Jag är inte intresserad av personer som är jätte upphetsade av ett projekt i en vecka och sedan ger upp då saker blir komplicerade. --- Om det inte uppfattades så har jag inte tänkt ändra någon fysik i spelet då jag anser att det är mycket bra skrivet. Redigerad 12 juli, 2003 av SantiClaws Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 12 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2003 (redigerad) jag funderar på ett lite mer ambitiöst projekt än de texturändringar andra pysslar med här jag hoppas att du inte syftar på mig, du har isåfall inte sett mina moddar till Jk2 Ps. jag skulle passa som skrivare (:!!! Redigerad 12 juli, 2003 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 13 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2003 Jag har ingen vidare kunskap om malmö (har bara varit där en gång) men jag är bra på mission-kodning. För att hela projektet ska lyckas behövs dock personer som verkligen brinner för modding och som jobbar dag som natt. R* North byggde inte VC på några dagar och det lär ingen annan göra heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 13 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2003 Jag har ingen vidare kunskap om malmö (har bara varit där en gång) men jag är bra på mission-kodning. För att hela projektet ska lyckas behövs dock personer som verkligen brinner för modding och som jobbar dag som natt. R* North byggde inte VC på några dagar och det lär ingen annan göra heller. (modda Västervik i stället. ... lilla göteborg d vet.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 13 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2003 Så jag ska sitta själv och modda västerviks centrum? Lär ta 1-2 år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2003 Jag har ingen vidare kunskap om malmö (har bara varit där en gång) men jag är bra på mission-kodning. För att hela projektet ska lyckas behövs dock personer som verkligen brinner för modding och som jobbar dag som natt. R* North byggde inte VC på några dagar och det lär ingen annan göra heller. jag jobbar dag som natt. bildligt. sover endast 3 timmar med matpauser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jo_c_ke Skrivet 13 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2003 vet inget om malmö men är bra på att göra byggnader och bilar och sånt (i 3d såklart ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 13 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2003 Låter intressant..Tänk att gå in i Trianglen och råna alla affärer Tyvärr har jag ingen erfarenhet av moddig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 13 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2003 Så jag ska sitta själv och modda västerviks centrum? Lär ta 1-2 år! tttt. så stort är det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geezus Skrivet 14 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2003 Hmm... kanske det, ska ändå läsa Spelutveckling på högskola (I Kalmar) med start nu i höst Har inte så jättebra koll på Malmö (är mest där lite då och då) men några roliga uppdrag skulle nog kunna knåpas fram. Jag tycker att GTA Vice City är spelet som man ska bygga på, där har man MC:na som det nog går att göra en del roliga saker med =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jabba The C.R Skrivet 14 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2003 jag kan hjälpa till... . kan skriva uppdrag och sånt...har en del fanatsi faktist . men jag har värkligen iget sinne för modding, men ändo, så vad säger du Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2003 Jag kan hjälpa till.. Jag kan modda lite iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 15 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2003 Jag bor i Oxie, jag kan hjälpa till!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 15 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2003 Hur många här har gjort en egen modell, lagt på texturer, exporterat till VC, byggt en COL-fil, editerat IPL samt IDE-filerna och sedan lyckats få fram modellen i spelet? Ingen antar jag... och hur många kan skriva mission-kodning här? bara jag? Dessutom blir det svårt om bara 1-2 person bor i malmö... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gote_h Skrivet 15 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2003 jag bor i malmö jag kan hjälpa jag moddar själv ps om ni gör trianlen glöm inte yam yam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jabba The C.R Skrivet 16 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2003 koder uppdrags koder?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 16 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2003 Hur många här har gjort en egen modell, lagt på texturer, exporterat till VC, byggt en COL-fil, editerat IPL samt IDE-filerna och sedan lyckats få fram modellen i spelet? Ingen antar jag... och hur många kan skriva mission-kodning här? bara jag? Dessutom blir det svårt om bara 1-2 person bor i malmö... Det är inget som har orkat lära sig Kanske. Jag skulle lära mig mission-kodning men orkade inte kanske ska börja med det igen är det svårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spacepig Skrivet 16 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2003 jag bor i malmö men jag kan ej modda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 16 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2003 jag bor i malmö men jag kan ej modda!!! har du en digital kamera så kan de ju underlätta för sånna som vill modda men inte bor där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts