GTaJäGaReN Skrivet 29 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2002 Jag ska placera ut en bil i min bana i GTA1! Jag vill att den ska peka åt Väst! Jag använder programmet GTAed2 Beta... 0 = Norr 256 = Öst ??? = Söder ??? = Väst Är det någon som vet vilken håll... Jag har läst det där någonstans, men kommer inte ihåg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 29 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2002 Läs min modding guide på min GTA-sajt. Arvids GTA-sajt Riktningar: 0=norr, 256=öst, 512=söder, 768=väst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 30 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2002 Tack Arvid! Men jag har lite problem med bilen! Den hamnar alltid på 77,77!! Men den ska vara på 77,46! Jag ändrar hela tiden och sparar! Men jag får grubbla på det där senare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 30 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2002 Tack Arvid! Men jag har lite problem med bilen! Den hamnar alltid på 77,77!! Men den ska vara på 77,46! Jag ändrar hela tiden och sparar! Men jag får grubbla på det där senare.. När du gör en egen karta och har GTA igång parallelt med Junction25 räcker det med att spara kartan i J25, stänga av det pågående spelet i GTA och börja om från början för att de nya förändringarna ska börja gälla. Ett smart sätt att göra det här smidigare på är att använda koden porkcharsui som låter dig starta om en spelomgång genom att trycka på F12, denna kod visar som du redan vet även kordinaterna. Porkcharsui=bra kod när man ska modda. Men när man moddar mission.ini är det lite annorlunda, då måste man starta om hela GTA för att de nya förändringarna ska börja gälla i spelet. Alltså spelar det ingen roll om du har GTA igång samtidigt som du jobbar med mission.ini eller inte eftersom du måste starta om GTA varje gång du gör en förändring i mission.ini och sparar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 30 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2002 Huga! hur orkar du svara med så mycket text!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 30 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2002 Huga! hur orkar du svara med så mycket text!! Om jag bara svarar så här "du måste starta om GTA bla bla hoppas du fattar" så låter det som om jag inte bryr mig så mycket om frågan. Sen är det väl alltid kul att få reda på lite mer om det man frågade om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 30 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2002 Ja.. Men jag vet mer än det flesta saker du sa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 30 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2002 Ja.. Men jag vet mer än det flesta saker du sa... Varför frågar du då?? dessutom vänder sig svaret inte bara till dig utan även till andra som läser den här topicen och kanske är intresserade! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 30 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2002 Jag frågade vilket håll Norr, Öst, Söder och Väst va! Jag vet att andra kan vara intresserade... Jag ska göra bilarna, men den står att det måste vara i 8-bits läge? Hur f*n gör man de? Det står ingenstans i paint... Bara 256 färger, 24-bit, 16-bit och nåt mer... Inte 8-bitar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts