KalleR Skrivet 3 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2002 Är det inte dax för Hedagarden att uppdatera sin sajt snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2002 Är det inte dax för Hedagarden att uppdatera sin sajt snart Han har ju semester!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 aja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hedagarden Skrivet 4 augusti, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Jag tror nog inte det blir några nya grejer på ett tag, för det är så här...jag får en idé. Kollar sen på www.gta3forums.com och då är det redan nån annan som har gjort vad jag tänkte göra... Som nu tex...har jag tagit av taket på perential...(hur fan man nu stavar det) och då är det ju förstås nån som redan har gjort det...fast jag har problem...när jag byter peren.dff till min moddade peren.dff hakar sig spelet när man är på gång att se den... Har screenshot, men mitt ftp program är cp...har dock planer på att försöka konvertera några bilar från Carmageddon TDR 2000. Fixat ftp nu... http://user.tninet.se/~mia129k/peren.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 ok. då förstår jag! lite Ctdr 2000 bilar hade inte varit fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Nee det skulle det inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Har suttit och tänkt ett tag nu och kommit på en sak.....fan va coolt det skulle va å åka omkring i en F1 bil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Har suttit och tänkt ett tag nu och kommit på en sak.....fan va coolt det skulle va å åka omkring i en F1 bil Försök och göra en sån då!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Det finns ett litet problem......jag har inte en aning om hur man gör det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Det finns ett litet problem......jag har inte en aning om hur man gör det Precis!tänk på att hedagarden kanske vill njuta av sommaren också!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Du måste missuppfattat det hela.....jag får väl skylla mig själv eftersom jag skrev så i just det forumet........det var inte en uppmaning att han skulle göra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Du måste missuppfattat det hela.....jag får väl skylla mig själv eftersom jag skrev så i just det forumet........det var inte en uppmaning att han skulle göra det OK!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 4 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2002 Jag tror nog inte det blir några nya grejer på ett tag, för det är så här...jag får en idé. Kollar sen på www.gta3forums.com och då är det redan nån annan som har gjort vad jag tänkte göra... Som nu tex...har jag tagit av taket på perential...(hur fan man nu stavar det) och då är det ju förstås nån som redan har gjort det...fast jag har problem...när jag byter peren.dff till min moddade peren.dff hakar sig spelet när man är på gång att se den... Har screenshot, men mitt ftp program är cp...har dock planer på att försöka konvertera några bilar från Carmageddon TDR 2000. Fixat ftp nu... Låter nice. Jag har försökt att lära mig ZModeler, men jag tycker det är lite småknepigt. Men men, jag ska försöka igen, banne den som ger sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mika Skrivet 5 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2002 ja dä skulle ju va rätt roligt att lära sig Zmodeler.......Fast dä ä lite för krånligt för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hedagarden Skrivet 7 augusti, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2002 Okej, nu har jag lagt in bilen i spelet, men som ni ser är texturerna lite konstiga. Har inte en aning om hur jag ska lösa detta, men förhoppningsvis kan jag få några tips nånstans... http://user.tninet.se/~mia129k/peren2.jpg Angående det där med CTDR2000 bilar...kan nog bli lite svårt att göra, för jag lyckas inte få in dem i editorn...har försökt öppna CTDR2000 bilarna i 3DStudioMax, men utan lyckat resultat... :-( Man kan dock öppna Midtown Madness 2 bilar i ZModeler så jag ska nog prova det...men för att konvertera bilar från MM2 till GTA3 är det nog en massa grejer som måste ändras...tex ta bort däcken, göra dummies, göra så att bilen blir skadad mm. Men jag ska titta på det...jag kan ju som sagt ingenting om ZModeler... :-( **Notis** Om ni vill veta hur man kör omkring med döing i bilen så ska jag berätta det... 1. Öppna default.ide med anteckningar. 2. Gå till raden 100, manana, manana, car, MANANA, MANANA, poorfamily, 10, 7, 0, 161, 0.7 3. Ändra till 100, corpse, corpse, car, MANANA, MANANA, poorfamily, 10, 7, 0, 161, 0.7 4. Du bör också gå in i carcols.dat och ändra färgerna på corpse, till tex corpse, 58,1, 69,1, 22,1, 18,1, 32,1, 45,1, 13,1, 34,1 (Samma färger som manana) annars kommer din manana bara ha en färg och det är lite tråkigt. 5. Klart, spela Tror nog att det stämmer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 8 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2002 Jag skulle precis posta det här igår, men just då la serverna av... så jag postar det nu istället. Okej, nu har jag lagt in bilen i spelet, men som ni ser är texturerna lite konstiga. Har inte en aning om hur jag ska lösa detta, men förhoppningsvis kan jag få några tips nånstans... När du importerar bilen i ZModeler så MÅSTE du ha texturerna till bilen i samma mapp som DFF-filen. Annars sparas bilen utan texturer när du exporterar. Läs mer här: (under "IMPORTING") http://www.gtasajten.com/news/text/DFF.txt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hedagarden Skrivet 9 augusti, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2002 Fan, jag måste vara dum i huvudet. Jag fixar det inte...texturerna är cp iaf...men, men, jag ska prova göra en ny och förhoppningsvis blir det bättre, fast det kommer nog att dröja ett tag för nu drar jag till Varberg en vecka...ingen dator där inte... :-( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Niclas.s1 Skrivet 9 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2002 Fan, jag måste vara dum i huvudet. Jag fixar det inte...texturerna är cp iaf...men, men, jag ska prova göra en ny och förhoppningsvis blir det bättre, fast det kommer nog att dröja ett tag för nu drar jag till Varberg en vecka...ingen dator där inte... :-( hoppas du får det bra i Varberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Space Hunter2001 Skrivet 10 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2002 hmm vore coolt om man kunde ändra dodon så den blev som dodon på det där uppdraget när en dodo släpper paket och om man kunde göra egna skottsäkra bilar tex en skottsäker Infurnus vore inte dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Niclas.s1 Skrivet 13 augusti, 2002 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2002 eller en skottsäker MC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts