Guest Teddy_ponken Skrivet 29 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2003 Asså jag vill göra min film men jag vet inte hur man spelar in? asså tradit jag ville gärna vara med i den roliga tävlingen så vet jag inte hur jag spelar in? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Black Knight Skrivet 29 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2003 1. Ladda ner Fraps för att spela in när du spelar 2. Skaffa ett redigerings program! ( Vegas, Premier, Windows Movie Maker *lol*) 3. Inget mer =) Du kan tanka fraps från min ftp http://www.raheb.webb.se eller sök på google Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 Hur stor blir en 30 sekunder lång film som man spelar in i Fraps innan man komprimerar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 Hur stor blir en 30 sekunder lång film som man spelar in i Fraps innan man komprimerar? jag vet iaf att 10 minuter är 3 gb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 jag vet iaf att 10 minuter är 3 gb Då borde 30 sekunder bli 150 mb... vilket program använder du för att komprimera filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 H*lvete... när jag spelar in en film blir den bara 2 kb, visste väl att det inte skulle fungera. Jag kör vice city i 32-bit, ändå blir det så. tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DaLys Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 (redigerad) Arvid: läs manualen My movie is only 2kb and won’t play. What’s wrong? When the movie capture hasn't worked it's usually because the game is running in 8-bit (256 color) mode. The game has to be running in 16-bit or 32-bit for movies to work. If you still have trouble, try waiting until the game has begun before starting the capture. Sometimes starting recording during the intro/movies can cause problems if the codec used in the film is not recognised by Fraps. offtopic: Inte tänkt på det innan men, det var fula smileys som helskotta här Redigerad 1 juli, 2003 av DaLys Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Volvo Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 1. Ladda ner Fraps för att spela in när du spelar 2. Skaffa ett redigerings program! ( Vegas, Premier, Windows Movie Maker *lol*) 3. Inget mer =) Du kan tanka fraps från min ftp http://www.raheb.webb.se eller sök på google 5tack för tipset mannen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 Arvid: läs manualen My movie is only 2kb and won’t play. What’s wrong? When the movie capture hasn't worked it's usually because the game is running in 8-bit (256 color) mode. The game has to be running in 16-bit or 32-bit for movies to work. If you still have trouble, try waiting until the game has begun before starting the capture. Sometimes starting recording during the intro/movies can cause problems if the codec used in the film is not recognised by Fraps. offtopic: Inte tänkt på det innan men, det var fula smileys som helskotta här men *censur*, varför tror du jag skrev att jag spelar i 32-bit? Den där manualen läste jag för längesen och den hjälpte inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 Testa med 16-bit då. Vad har du för OS nu igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 XP Home, jag kan inte lira i 16-bit eftersom det blir allvarliga grafikfel då (Beror på mitt grafikkort). Sorry för mitt förra inlägg men jag har lätt för att bli arg när program inte vill fungera. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 1 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2003 Då borde 30 sekunder bli 150 mb... vilket program använder du för att komprimera filmen? Använd VirtualDub. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Teddy_ponken Skrivet 6 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2003 ÄR NI TRÖGA DET HAR MED GRAFIKEN ATT GÖRA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 7 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2003 Jag testade att spela in med fraps när jag spelade MM2 och då funkade det utan problem... med vice city fungerar det fortfarande inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 7 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2003 Jag testade att spela in med fraps när jag spelade MM2 och då funkade det utan problem... med vice city fungerar det fortfarande inte... Funkar heller inte för mig.. går ju inte att öppna de inspelade klippen i virtual dub..Det står bara att man inte kan komma åt filen eftersom den används av en annan process..När man sen försöker i Windows Movie Maker så står det att filen inte är en projektfil för Windows Movie Maker..Vad ska man göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 7 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2003 mina filmsnuttar är också bara 2,00kb... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 7 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2003 Arvid och Gta_fan1: Välkommen i klubben, går inte för mig heller göra film . Kanske är för man har XP Home Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 7 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2003 Arvid och Gta_fan1: Välkommen i klubben, går inte för mig heller göra film . Kanske är för man har XP Home Nej, XP beror det inte på. Jag har XP Home och för mig fungerar det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurrwald Skrivet 9 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2003 Testa med 640*480 i upplösning, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts