Jump to content

Grim Fandango?

eightball
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

man ska ta sej upp på taket också. de e ganska klurigt. man ska hämta fågelägg. då behöver man typ en ballongkatt och några bröd. (kommer inte ihåg hur man kom upp på taket) men iallafall. när man e uppe så ska man lägga ett ballongdjur i en skål liknande grej och sen strimla bröd över det. då kommer fåglarna och pickar, sen sticker dom när dom pickar hål på ballongen. då kan man ta fågeläggen och så ska man ge de till nån typ. men en grej fattar inte jag med själva spelet asså. handlar det om att man e ett skellet i land of the dead och ska ta sej till land of the living? och så kan man ta båt flygplan eller tåg dit typ? så ska man ta tåget. de e ju så spelet slutar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

man ska ta sej upp på taket också. de e ganska klurigt. man ska hämta fågelägg. då behöver man typ en ballongkatt och några bröd. (kommer inte ihåg hur man kom upp på taket) men iallafall. när man e uppe så ska man lägga ett ballongdjur i en skål liknande grej och sen strimla bröd över det. då kommer fåglarna och pickar, sen sticker dom när dom pickar hål på ballongen. då kan man ta fågeläggen och så ska man ge de till nån typ. men en grej fattar inte jag med själva spelet asså. handlar det om att man e ett skellet i land of the dead och ska ta sej till land of the living? och så kan man ta båt flygplan eller tåg dit typ? så ska man ta tåget. de e ju så spelet slutar!

Ehh... Inte för att verka oartig eller så, ´men du verkar inte ha fattat särskilt mycket ;)

Historien i spelet baseras på den mexikanska tron om vad som händer efter döden. Varje människa som dör får bege sig på en resa i "De Dödas Land" innan de slutligen får komma till sjunde himlen, Nirvana och den slutliga vilan.

Det är dit alla är på väg. Och beroende på hur bra liv man levt får man bättre "resepaket" av Reseguiderna i De Dödas Land... :P T ex. att få åka sportbil genom hela Land Of The Dead istället för att vandra. Men de flesta får ändå ta till de små benen...

Manny Calavera, spelets huvudperson, är en av de som säljer resor till de nyligen avlidna och för att själv få komma vidare till den slutliga vilan måste han sälja tillräckligt många resor.

Där har du storyn. Och om du spelat igenom spelet utan att ens förstått det så är du en av följande typer:

1. Den som klickar bort all dialog

2. Den som inte förstår engelsk dialog

3. Den invalida som sitter och dregglar

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som skriver eller säger följande saker:

Där har du storyn. Och om du spelat igenom spelet utan att ens förstått det så är du en av följande typer:

1. Den som klickar bort all dialog

2. Den som inte förstår engelsk dialog

3. Den invalida som sitter och dregglar

Nr.1:Idot.

Nr.2:Efterbliven.

Nr.3:Har en för stor mun.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grim Fandango...

Aaaah, minnen... *snyft*

Det var på den gamla goda tiden då de fortfarande gjorde Adventure-spel.

Det är synd att en så fin genre i spelhistorien är så gott som utdöd men det

beror väl på att spelarna inte orkar tänka... :teehee:

Nej det ska vara blod, våld och en och annan m16 eller ak47:a för att

något skall sälja idag. :'(

Hursomhelst är Grim Fandango "a real masterpiece" som rekommenderas

varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grim Fandango...

Aaaah, minnen... *snyft*

Det var på den gamla goda tiden då de fortfarande gjorde Adventure-spel.

Det är synd att en så fin genre i spelhistorien är så gott som utdöd men det

beror väl på att spelarna inte orkar tänka... :D

Nej det ska vara blod, våld och en och annan m16 eller ak47:a för att

något skall sälja idag. :'(

Hursomhelst är Grim Fandango "a real masterpiece" som rekommenderas

varmt.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Dock säger ju IQ Media att Den Längsta Resan 2 ska släppas. Och iallafall ETT till Monkey-spel kan man väl hoppas på.

Minns så väl när jag köpte GF. Efter Göteborgskalaset var det. Älskade det av hela mitt hjärta.

"My scythe, I like to keep it next to where my heart's used to be."

EB

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den som skriver eller säger följande saker:

Nr.1:Idot.

Nr.2:Efterbliven.

Nr.3:Har en för stor mun.

Jag passar in på de två första alternativen, men "för stor mun"? Jag kan med lätthet svälja ett Skoda Octavia-avgassystem (Kombi) men jag ser inte det som ett problem...

EB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor