Pain To ThE MaX Skrivet 25 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2002 Jag ska inte men min kompis ska. Han har "bara" 128MB och han ska köpa 256MB till med samma hastighet och sånt. Men det han undrar är först: måste man installera några drivrutiner eller andra saker eller är det bara att lägga in de på plats och så e det klart. Och sen undrar han vad det e för skillnad mella PC100 RAM och PC166 RAM. Tack för all hjälp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2002 tss "bara 128"....jag har bara 32 mb ram på min dator..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2002 Att installera mer RAM i sin dator är bland det lättaste när det gäller uppgraderingar av datorn, jag läste nånstans att datorn automatiskt känner av det nya minnet så några drivruntiner tror jag inte man behöver installera. PC166 är snabbare än PC100, sen måste man kolla så moderkortet stödjer det typ av minne man vill köpa ( SD-ram, EDO-ram, DDR-ram o.s.v) Jag är ingen expert på det här området, det jag vet har jag lärt mig genom böcker o datatidningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 25 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 september, 2002 Bra tack! Men Misterwhoopee, är du säker på att du bara har 32 MB RAM??? E det möjligt att du tror jag menar Grafik RAM?? Jag har en gammal dator: 90MHz, 0,5GB(500mb) hårddisk, 40MB RAM! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2002 Bra tack! Men Misterwhoopee, är du säker på att du bara har 32 MB RAM??? E det möjligt att du tror jag menar Grafik RAM?? Jag har en gammal dator: 90MHz, 0,5GB(500mb) hårddisk, 40MB RAM! Vår gamla dator är på 200 Mhz, 2.1 GB och 16 MB RAM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 25 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2002 (redigerad) Det finns inget att installera när man sätter in mer RAM minne. Ha datorn avstängd ta av huven, leta upp platsen där RAMEN skall sitta och tryck dit det försiktigt. ps kontrollera så att det sitter fast ordentligt. Sätt på huven, starta upp datorn, högerklicka på den här datorn och välj egenskaper. Och Du bör se hur mycket RAM Du nu har. Vad gäller PC100 RAM och PC166 RAM. så är det väl hur gammal datorn är och vilket typ av moderkort som sitter i, så se till att de RAMEN Du köper stödjer det moderkortet som Du har. Lycka till! BOT Redigerad 15 november, 2005 av [B][O][T] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 25 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2002 (redigerad) Redigerad 25 september, 2009 av [B][O][T] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 26 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 september, 2002 Tack!... Min gamla dator hade 16mb RAM men jag köpte 32 extra för 500kr!! För 500 kan man få 384MB RAM nu för tiden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts