eightball Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Var kan man hitta typ ett kassaskåp till datorn? Alltså man skyddar en mapp/fil med password. Min lillebrorsa deletar mina krigsbilder (jag samlar på sånna) och jag vill "låsa in" dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Var kan man hitta typ ett kassaskåp till datorn? Alltså man skyddar en mapp/fil med password. Min lillebrorsa deletar mina krigsbilder (jag samlar på sånna) och jag vill "låsa in" dom. det finns jag har ett ska bara kolla efter det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 (redigerad) vad har du för os? om du har linux = logga in som root och lägg dom i /root om inte han har lösen till root, så kan han inte ta bort dom ur mappen, eftersom han äger bara sin /home/mapp om du har windows xp = dölj bara om du har annat windows = DÖLJ om han vet hur man fixar dölj, görr en mepp med tusen mappar i (ctrl+c sen ctrl+v) och upprepa, sen om du har tre mapper kopia 1 = inget i den kopia 2 = massa mappar, kanske 200, men du lägger dom inte där kopia 3 = massa mappar, välj en, gör massa mappar, välj en, lägg dom där Redigerad 25 juni, 2003 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logi Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 vad har du för os? om du har linux = logga in som root och lägg dom i /root om inte han har lösen till root, så kan han inte ta bort dom ur mappen, eftersom han äger bara sin /home/mapp om du har windows xp = dölj bara om du har annat windows = DÖLJ om han vet hur man fixar dölj, görr en mepp med tusen mappar i (ctrl+c sen ctrl+v) och upprepa, sen om du har tre mapper kopia 1 = inget i den kopia 2 = massa mappar, kanske 200, men du lägger dom inte där kopia 3 = massa mappar, välj en, gör massa mappar, välj en, lägg dom där hur får man tillbaks en dold mapp```??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 (redigerad) Välj att visa dolda filer och mappar i mappalternativ. Edit: Mappalternativ finns på kontrollpanelen Redigerad 25 juni, 2003 av LoneWolF Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logi Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 Välj att visa dolda filer och mappar i mappalternativ. Edit: Mappalternativ finns på kontrollpanelen Åhh, tack.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 det bästa är att lägga filerna i en zip, och lösenordsskydda zip-filen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logi Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 det bästa är att lägga filerna i en zip, och lösenordsskydda zip-filen hur gör man en zip-fil?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 Klickar på skrivbordet och tar Nytt - Zip file !! Sen add file och tar alla filer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 Klickar på skrivbordet och tar Nytt - Zip file !! Sen add file och tar alla filer Annars markerar du filerna och tar WinZip > Add to achive(stavning?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 26 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 På tal om winzip så när jag addar filer och väljer den med mest komprimering så står det fortfarande ratio: 0% . Varför ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 hur gör man en zip-fil?? du e ganska ny på datorer va ? då måste du ha ett zip program..... jag rekommenderar start winrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 27 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2003 det finns jag har ett ska bara kolla efter det Programmet heter Folder Lock och finns på: http://www.newsoftwares.net/folderlock/folock42.exe Info:Folder Lock är ett enkelt verktyg som låter dig lösenordsskydda valfria mappar och filer på din dator. Förutom att de utvalda filerna lösenordsskyddas så finns också möjlighet att ställa in så att de är osynliga för andra användare. Programmet är förhållandevis enkelt att använda och är dessutom utrustat med gott om möjligheter till grafisk personalisering via skins och annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 27 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2003 Programmet heter Folder Lock och finns på: http://www.newsoftwares.net/folderlock/folock42.exe Info:Folder Lock är ett enkelt verktyg som låter dig lösenordsskydda valfria mappar och filer på din dator. Förutom att de utvalda filerna lösenordsskyddas så finns också möjlighet att ställa in så att de är osynliga för andra användare. Programmet är förhållandevis enkelt att använda och är dessutom utrustat med gott om möjligheter till grafisk personalisering via skins och annat. tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Logi Skrivet 29 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2003 du e ganska ny på datorer va ? då måste du ha ett zip program..... jag rekommenderar start winrar nja, ganska...ja kan då de mesta tro ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
suna Skrivet 29 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2003 rar och zip verkar vara bra men det är det inte 1, Man kan fortfarande ta bort zip/rar filen 2, man kan fortfarande se vad det är i zip/rar-filen (om man inte zippar/rarar den två gånger) Det lättaste om man har XP är att ha 2 användare och lägga filerna i C:\Documents and Settings\"användare" och då är filerna skyddade mot andra användare dom kan inte se eller ta bort dessa filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts