GTaJäGaReN Skrivet 22 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Hejsan alla ni som fortfarande är GTA1 nördar! Jag ska snart ta å göra en egen bana och jag undrar några saker! Hur gör man uppdrag till sin bana? Hur lägger man till ambulanser, bilar, fotgängare och andra såna där "viktiga saker"! Och hur lägger man till polishus, sjukhus, och brandstationer? Det var väl allt! Svara om ni kan! Tack på förhand, Timmy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 22 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Ingen som svarar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Läs min modding-guide på min GTA-sajt, där finns även en länk till en mycket bra Mission.ini guide. http://user.tninet.se/~uza885s/gta/ Annars gäller följande: *Uppdrag gör man genom att skriva olika koder i filen Mission.ini *Bilar och fotgängare kommer automatiskt när du gör en karta i Junction25 *Polis, brandkår och ambulanser kräver något särskilt program, vet inte vad det heter. *Polishus, sjukhus och brandstationer skapar man själv i Junction25, de kan se ut hur som hellst bara en ruta i närheten är markerad som sjukhus eller polishus då spelaren börjar om från denna ruta då han dör eller åker fast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 22 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Tack Arvid! Men jag får grubbla på de där senare!! De är allvarligt problem med Junction 25 Beta... Det står nånting: DD/D3D = Error DDERR_CLUEXSIVEMODE File: D:/Work/Junction25/DDView.ccp, line: #246 Nästa alertruta står det: Det gick inte att starta ett tomt dokument Vad ska jag göra? Nån som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Jag vet inte vad det kan vara men innan man kan använda Junction25 måste man ange sökvägen till GTA-texturerna. Det gör man i en ruta som kommer fram då man startar programmet första gången. Annars kan du försöka med att ladda hem Junction25 v. 1.6 som har bättre grafik än 2.0 Beta. Junction25 officiell sida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 22 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Tack, men sa du att 1.6 va bättre än 2.0? Nää.. De tror inte jag... För jag ser t,ex. inga koner... Och när jag trycker på Scenery (Knappen med träden på, Objects...), finns det inte måna saker... Och bilarna!! Alla är inte där! De é konstigt... Har jag för dålig data kanske? 200 MHZ... 900 MB ledigt av 2,37 GB!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Det är bättre att skriva en kodrad i Mission.ini när man ska sätta ut en bil, jag placerade ut en pansarvagn med Junction25 och GTA kraschade. För mig är grafiken mycket bättre i 1.6 än 2.0 Beta, är det inte så för dig med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 22 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Näpp! Inte bättre grafik! Lika dan eller sämre... När jag gör banor, så det jag har problem med brukar vara: Starta banan! Jag är looooooser när de gäller mission.ini! Och som du sa! Att man skriver vart man vill ha bilen i mission.ini och inte i Junction... Men hur ska man veta vilken bil man sätter ut? Man skriver ju nånting: 120 (32,32,2) CAR 5 780 För att få en polisbil! Men en buss då? Dom låånga bilarna har jag problem med att placera ut!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 22 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Stackars mig jag har varken gta1 eller gta2 bara gta3 på Ps2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 22 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Åhh nej!! Stackar dig!! Men köp GTA/2 dåå! Annars (om du vill ), kanske du känner nån som kan bjänna en cd-skiva med GTA på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Ett bra sätt att lära sig mer om mission.ini är att göra en egen mission.ini för de riktiga banorna i GTA, då behöver du inte göra en egen karta först. [1] Easy Liberty City NEW, 22, nyc.cmp, 0, 100 1 1 1 1 0 0 1 (x,y,z) PLAYER 5 256 <-- Var spelaren börjar 5 1 (x,y,z) PARKED 0 512 <-- Spelarens startbil -1 0 DONOWT 0 0 0 0 0 -1 Edit: Hultenius tipsade om ett program förut som man kan placera ut powerups och Kill Frenzies med utan att man behöver kunna mission.ini GTAed2 Beta45 Med FXT-editor kan man ändra på text/meddelanden i spelet. GTA FXT Editor v.1.01 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 22 september, 2002 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Åhh nej!! Stackar dig!! Men köp GTA/2 dåå! Annars (om du vill ), kanske du känner nån som kan bjänna en cd-skiva med GTA på! Jo jag har visst Freeloader's version av GTA: London Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 22 september, 2002 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 september, 2002 Tack Arvid! Nu blev jag glad! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2002 Är det nån som vet hur programmet Cops fungerar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 4 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2002 Tack Arvid! Men jag får grubbla på de där senare!! De är allvarligt problem med Junction 25 Beta... Det står nånting: DD/D3D = Error DDERR_CLUEXSIVEMODE File: D:/Work/Junction25/DDView.ccp, line: #246 Nästa alertruta står det: Det gick inte att starta ett tomt dokument Vad ska jag göra? Nån som vet? Det kom upp ett sånt meddelande på min också! Jag bara startade om datorn och så funka det! PS: San Andreas ruuulz arman jayleno88@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 5 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2002 Hur kan du säga san andreas rulZ när du inte vet när det kommer och hur snygg grafik det har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2002 Hur kan du säga san andreas rulZ när du inte vet när det kommer och hur snygg grafik det har? han menar nog i gta1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 5 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2002 mm... tror nog det Men i Gta1 Så rockar vice city också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 6 oktober, 2002 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2002 Hur kan du säga san andreas rulZ när du inte vet när det kommer och hur snygg grafik det har? jag menar san andreas i 1an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts